Gå til innhold
Hundesonen.no

Innbilt drektighet og svært lite mat


Recommended Posts

Vi har en snart to år gammel Shetland Sheepdog som antakelig har innbilt drektighet etter løpetid. Hun har spist svært lite de siste to ukene. Vi gir henne vanligvis tørrfor, men vi har også forsøkt med våtfor for å se om det frister mer. Vi har hatt henne til veterinær, men de virker ikke så bekymret som oss. Vi gir hunden mye mosjon hver dag, men det hjelper heller ikke på matlysten. Vi er litt bekymret for henne fordi hun er jo ikke så stor i utgangspunktet. Er det noe mat vi kan prøve å gi henne i denne perioden, slik at hun ikke går ned alt for mye i vekt? Eller eventuelle andre tips til hva vi bør gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BC45 skrev:

Vi har en snart to år gammel Shetland Sheepdog som antakelig har innbilt drektighet etter løpetid. Hun har spist svært lite de siste to ukene. Vi gir henne vanligvis tørrfor, men vi har også forsøkt med våtfor for å se om det frister mer. Vi har hatt henne til veterinær, men de virker ikke så bekymret som oss. Vi gir hunden mye mosjon hver dag, men det hjelper heller ikke på matlysten. Vi er litt bekymret for henne fordi hun er jo ikke så stor i utgangspunktet. Er det noe mat vi kan prøve å gi henne i denne perioden, slik at hun ikke går ned alt for mye i vekt? Eller eventuelle andre tips til hva vi bør gjøre?

Nå har jeg lite erfaring med innbildt drektighet, så jeg skal ikke uttale meg så mye om det, mulig noen andre her inne har mer erfaring? 

Har dere prøvd V&H? De fleste hunder er jo begeistret for det og jeg vil tro at slike pølser er tilgjengelige på de fleste pplasser med dyrebutikker/dyrleger i alle fall? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo gi galastop om dere får det av vetrinær, men personlig ville jeg nok bare latt det være om det ikke er bare skinn og bein igjen av hunden.  Galastop er jo hardt til systemet  så ikke så om å gjøre å bruke om man ikke må, tenker jeg.  Ellers kan dere jo evt droppe den ekstra trimmen om den ikke har dærlig effekt på matlysten.  Så kan hunden heller spare de kaloriene om den trenger dem på kroppen.  Ifht mat så må dere jo evt bare prøve å se hva hunden kan ha lyst på,  og gi medt fet og næringstett mat så det blir flest kalorier mulig på minst mulig mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tispe har innbildt nå og hun spiser veldig lite for tiden. Jeg trimmer ikke ekstra heller. Det kommer til å gå over. Noen vil sture litt og være slappe. Min legger på seg og blir blubben, mye fordi hun får så store jur.  Jeg ville ikke gitt galastop annet enn hvis hunden var plaget med mye melkespreng og ubehag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...