Gå til innhold
Hundesonen.no

Når den største skjermen ikke er nok...


Ulrikke
 Share

Recommended Posts

Fillebikkja (ja, han er det akkurat nå) klarer å slikke seg på poten selv med den største skjermen på. Han "bretter" liksom skjermen nederst, støtter den mot gulvet eller noe og dytter snuta ut. Den kjennes såpass stram ut rundt halsen at jeg er redd han ikke får puste om jeg gjør noe der... 

Noen som har tips til noe jeg kan fikse for å gjøre det vanskeligere å "dytte" skjermen? Han gjør det jo bare når jeg ikke ser på, så hvordan han faktisk får det til er jeg litt usikker på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Helt OT men jeg tenkte, aha en eller annen som  som vil ha en megastor flatskjerm.. :P Ellers, gratulerer med smart hund!  :ahappy: 

Har veldig lite erfaring med skjermbruk, så der kan jeg ikke komme med noe fornuftig forslag. 

Hehehehehehehehe, jadda... Det tror jeg i så fall ville vært den andre fyren her i huset :P

Men ellers takk, smart hund er han ikke bestandig, og han kunne godt spart den hjernecella til noe annet enn akkurat dette :P

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev:

Har dere prøvd halsring i stedet? Sånn oppblåsbar pølse?

Nei, har ikke det... Googlet det faktisk før jeg så svaret ditt... Men jeg tviler på at det funker, det er den ene forlabben han ikke skal slikke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Woola skrev:

Feste skjermen i er bredt halsbånd?

Hmmm, kan det funke da? Verdt et forsøk... Har bare sånn "halvstrup" som er så vidt at det uten problem går over hodet når vi tar det av og på (bruker ikke halsbånd inne), men det er vel bare 3-4 cm bredt... Men jeg er villig til å forsøke! Pr i dag knyter jeg skjermen fast med et bånd av gasbind...

Endret av Ulrikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ulrikke said:

Nei, har ikke det... Googlet det faktisk før jeg så svaret ditt... Men jeg tviler på at det funker, det er den ene forlabben han ikke skal slikke på...

Ha begge på samtidig? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev:

Potesokk?

Han hadde sokk på helt til i går, da var vi hos veterinæren som mente han skulle gå uten så den fikk luft... Ellers sjekket jeg hele tiden sokken, for når han slikket på den istedenfor rett på poten blir jo det våte liggende på, istedenfor at det tørker når det er i "friluft".... Ellers har jeg mest lyst til å pakke inn hele foten i helsveiset et-eller-annet, men det er visst ikke greia i følge veterinæren :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker uansett at det beste er å pakke inn poten når du ikke er sammen med hunden (om natta osv), så kan den få luft om dagen når du er der.

Eller munnkurv kanskje? Sånn nettingmunnkurv som løpshundene har, så han ikke får snuten borti poten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev:

Jeg tenker uansett at det beste er å pakke inn poten når du ikke er sammen med hunden (om natta osv), så kan den få luft om dagen når du er der.

Eller munnkurv kanskje? Sånn nettingmunnkurv som løpshundene har, så han ikke får snuten borti poten?

Munnkurv ja, det tenkte jeg jo på her om dagen at jeg skulle sjekke, men det hadde jeg glemt! Takk!

Jeg tror ikke det er noen vits i å pakke inn poten, han gnagde av seg en skikkelig godt surret på "no chew"-bandasje som skal smake vondt MED den største skjermen på...  Som jeg sa: fillebikkje! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ulrikke skrev:

Hmmm, kan det funke da? Verdt et forsøk... Har bare sånn "halvstrup" som er så vidt at det uten problem går over hodet når vi tar det av og på (bruker ikke halsbånd inne), men det er vel bare 3-4 cm bredt... Men jeg er villig til å forsøke! Pr i dag knyter jeg skjermen fast med et bånd av gasbind...

Halvstrup funker neppe, ikke stramt nok. Jeg har alltid fester skjermer i halsbånd, da har de ikke sjans å få dem av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Woola skrev:

Halvstrup funker neppe, ikke stramt nok. Jeg har alltid fester skjermer i halsbånd, da har de ikke sjans å få dem av.

Nei, jeg tenkte også at det kanskje ikke var stramt nok... Men problemet er jo ikke at han får AV seg skjermen, han "bøyer" den på et vis under haka (eller støtter den mot gulvet, hva vet jeg) som gjør at han kommer til poten...

Kjenner at jeg vurderer å kjøpe munnkurv i morra... Det ser jo ikke bra ut, men beskjed fra veterinæren er at han må la poten være i fred... Jadda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem med en tidligere hund, han hadde et sår på en bakfot han ikke skulle røre. Men uansett hvordan jeg festa skjermen så klarte han å tre bakfoten inni den så han fikk slikka og revet av sokker og bandasjer, satt jeg og passa på han så begynte han å bite frenetisk på det andre bakbeinet. Det endte med at vi fikk en kortvarig mild kortisonkur for å rett og slett redusere kløen eller hva det var som gjorde han så manisk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ulrikke said:

Nei, jeg tenkte også at det kanskje ikke var stramt nok... Men problemet er jo ikke at han får AV seg skjermen, han "bøyer" den på et vis under haka (eller støtter den mot gulvet, hva vet jeg) som gjør at han kommer til poten...

Kjenner at jeg vurderer å kjøpe munnkurv i morra... Det ser jo ikke bra ut, men beskjed fra veterinæren er at han må la poten være i fred... Jadda...

har du prøvd å bruke gafftatape rundt skjermen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvis problemet er at han klarer å bøye skjermen, så går det kanskje an å prøve å gjøre skjermen stivere på en måte? Prøv å legg lag på lag med gaffateip og avispapir? Aner ikke om det hjelper, men kanskje verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...