Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Mai 2018


QUEST
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Ingidano skrev:

Har du sett på Helsitar-vestene? Lette og fine, med stramming i livet og kanten nede. Bare sånn for å gi deg ett alternativ :)

Vet du hvor man får kjøpt dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 387
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg ringte å takket nei noen timer etter at jeg fikk tilbudet. Jeg trenger riktignok sårt en større stilling, men jeg er ikke villig til å ofre trivselen for det. Det var nemlig langvakter og det vet

Har ikke skrevet her inne på evigheter! Men synes det er for lite valpebilder i denne tråden. Sjekk denne søte valpen min da! I natt skal han sove ute i hengekøye for første gang. Det blir spennende! 

Har blitt bestemor

Posted Images

Ja da  skole året er bestått.  Med 2 i matte på tentamen så kan jeg puste lettet ut.Jeg har bestått alle faga minne . Utrolig derlig . Nå er det bare og komme seg gjennom de siste ukene. Og håpe på at man består på eksamen . Ariel skal være eksamens hund. 

Spent på og se når jeg får beskjed om Liste får være med neste år å 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på rallystevne idag og fikk en fin 3 plass. Flinke hunden min:wub:

 

På 9.5.2018 at 1:08 PM, mushi skrev:

Koster det noe å ta opp mer lån på huset for å f.eks. pusse opp? Må ha en ny takst også.

Du må betale for en verdivurdering på huset før du søker bankn, Men utover det koster det ikke annet enn økt llneutgifter. 

Hvorfor redigerer editoren så ordene mine staves feil når jeg skriver dem riktig??? 

IMG_20180510_132820_750.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0
4 timer siden, Teserere skrev:

Vært på rallystevne idag og fikk en fin 3 plass. Flinke hunden min:wub:

 

Du må betale for en verdivurdering på huset før du søker bankn, Men utover det koster det ikke annet enn økt llneutgifter. 

Hvorfor redigerer editoren så ordene mine staves feil når jeg skriver dem riktig??? 

IMG_20180510_132820_750.jpg

Det halsbåndet likte jeg! Hvor har du fått tak i det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/9/2018 at 9:35 PM, MarieR said:

Plukket to flått på Twist nå. Ekle små krypene, tipper han hadde de med seg fra mørekysten. 

Nå ser jeg sesong 1 av criminal minds og planlegger sportening i morgen :)

Jeg har plukket 6 Flått denne uka etter vi var i sverige- 5 på ene bikka :o *GRØSS*

 

7 hours ago, Teserere said:

Vært på rallystevne idag og fikk en fin 3 plass. Flinke hunden min:wub:

 

Du må betale for en verdivurdering på huset før du søker bankn, Men utover det koster det ikke annet enn økt llneutgifter. 

Hvorfor redigerer editoren så ordene mine staves feil når jeg skriver dem riktig??? 

IMG_20180510_132820_750.jpg

Gratulerer :D

 

Etter en dag med masse hundetrening i sol, skal jeg og mitt tomatrøde fjes gå å legge seg :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte rømme inn fordi det begynte å pissregne plutselig i 12-tiden. Nå har jeg sittet en time og sett på at det er opphold for å være sikker på at man holder seg tørr om man går ut. Joda, når man endelig bestemmer seg for å gå ut igjen, så åpnes slusene igjen...

Jaja, jentene får bytte på å ligge i bilen og være med inn og campe sammen med meg. Bell tok det på strak labb å ligge still i vaktbua, flytebryggene var noe merkelige greier, men det gikk seg fort til. Hun er en herlig liten skapning :heart: 

Vet ikke om jeg gleder eller gruer meg til å ha fire border collies i hus frem til Bell finner et nytt hjem??? Action er det iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, maysofie skrev:

Måtte rømme inn fordi det begynte å pissregne plutselig i 12-tiden. Nå har jeg sittet en time og sett på at det er opphold for å være sikker på at man holder seg tørr om man går ut. Joda, når man endelig bestemmer seg for å gå ut igjen, så åpnes slusene igjen...

Jaja, jentene får bytte på å ligge i bilen og være med inn og campe sammen med meg. Bell tok det på strak labb å ligge still i vaktbua, flytebryggene var noe merkelige greier, men det gikk seg fort til. Hun er en herlig liten skapning :heart: 

Vet ikke om jeg gleder eller gruer meg til å ha fire border collies i hus frem til Bell finner et nytt hjem??? Action er det iallefall!

Har hun kommet i retur? 3 eller 4 er vel ett fett. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå regner det som bare det og jeg er spent på hvor mye elva stiger i løpet av dagen, den har jo gått over breddene sine allerede.

Hunder luftet og jeg skal straks stikke på jobb. Tenker jeg lar sykkelen stå og kjører den mindre miljøvennlige varianten når det bøtter ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Har hun kommet i retur? 3 eller 4 er vel ett fett. :lol:

Ja, hun kom i går.

Njæ, det merkes litt ekstra at der er forskjellig energinivå og aktivitetstilpasning. Lyn er jo i tillegg skadet, Keo trenger sitt og jentene er ikke akkurat av den rolige typen som blir fort slitne, men ikke voksne nok til annen belastning enn egne kropper :lol: 

Er spent på hvordan dette går fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamenstiden er godt i gang her. Rart at det er under 1 måned til jeg er ferdig med mitt første år som student i Trondheim! Tiden har gått så fort. Jeg sitter egentlig bare å drømmer til når eksamen er ferdig og jeg skal starte agilitykonkurranse 2 helger på rad :D Først i Trondheim også reiser jeg hjem til Bergen for å starte der også. Håper treningen i vinter har gjort noe godt og at vi nå faktisk er skikkelig startklar! 

I natt fikk jeg en melding fra dyrebeskyttelsen om at vi kanskje skal få en kattemamma og kattunger i forsterhjem! Men siden jeg skal hjem om 1 måned skulle de sjekke rundt først om det var noen andre som kunne ha de helt frem til de var leveringsklare. Det var så koselig da jeg hadde et kattekull i fosterhjem sist, så jeg håper jo at de kommer hit :wub: Samtidig som jeg ønsker det beste for kattene. 

Et minne fra sist jeg var fosterhjem for et kattekull :wub:

Marie Aaberg sitt bilde.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, MegaMarie skrev:

Eksamenstiden er godt i gang her. Rart at det er under 1 måned til jeg er ferdig med mitt første år som student i Trondheim! Tiden har gått så fort. Jeg sitter egentlig bare å drømmer til når eksamen er ferdig og jeg skal starte agilitykonkurranse 2 helger på rad :D Først i Trondheim også reiser jeg hjem til Bergen for å starte der også. Håper treningen i vinter har gjort noe godt og at vi nå faktisk er skikkelig startklar! 

I natt fikk jeg en melding fra dyrebeskyttelsen om at vi kanskje skal få en kattemamma og kattunger i forsterhjem! Men siden jeg skal hjem om 1 måned skulle de sjekke rundt først om det var noen andre som kunne ha de helt frem til de var leveringsklare. Det var så koselig da jeg hadde et kattekull i fosterhjem sist, så jeg håper jo at de kommer hit :wub: Samtidig som jeg ønsker det beste for kattene. 

Et minne fra sist jeg var fosterhjem for et kattekull :wub:

Marie Aaberg sitt bilde.

Sinnsykt kult bilde!
Jeg leverte min skriftlige eksamen (KFK videreutdaning for lærere, Engelsk 2) i går, og nå går tiden med til forberedelse muntlig. 

Ellers gleder jeg meg til Eurovision i morgen! Hvem er deres favoritt? 
Jeg liker Moldova og Danmark. Ja, og Norge så klart! 

I natt skal 5 gutter i alderen 7-10 år overnatte i telt i hagen vår, så vi driver og forbereder oss litt til det. Jippi gleder seg veldig! MANGE som kan kose med magen hennes <3 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Tonje said:

Nå regner det som bare det og jeg er spent på hvor mye elva stiger i løpet av dagen, den har jo gått over breddene sine allerede.

Hunder luftet og jeg skal straks stikke på jobb. Tenker jeg lar sykkelen stå og kjører den mindre miljøvennlige varianten når det bøtter ned. 

Det har regnet her stort sett i hele natt, og nå har elva steget så deler av Otta står under vann, baksideveigen er stengt minst en plass, og jeg lurer på hvordan det blir å komme seg sørover på NW konkurranse i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en aktiviseringsleke i dag.. et sånn type tårn som vipper frem og tilbake, med hull under der godbitene kommer ut og en slags labyrint inni. Men dumskapen når nye høyder og hun stod og hylte å bar seg fordi hun ikke skjønte noen ting..selv på den letteste innstillingen:lol:

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Yodel said:

Sinnsykt kult bilde!
Jeg leverte min skriftlige eksamen (KFK videreutdaning for lærere, Engelsk 2) i går, og nå går tiden med til forberedelse muntlig. 

Ellers gleder jeg meg til Eurovision i morgen! Hvem er deres favoritt? 
Jeg liker Moldova og Danmark. Ja, og Norge så klart! 

I natt skal 5 gutter i alderen 7-10 år overnatte i telt i hagen vår, så vi driver og forbereder oss litt til det. Jippi gleder seg veldig! MANGE som kan kose med magen hennes <3 

Takk :D Hihi, ser ut som den har en boa på seg. Moterik pusunge :lol:

Du er flink! Stå på! :D Imponert av at du jobber (?) har barn og hunder OG studerer! Det er bra gjort! :D

Jeg har ikke fulgt så veldig med. Vi satt å så på ene semifinalen i går, men jeg syns ingen av sangene jeg hørte fenget. Alle hørtes ut som bakgrunnsmusikk i mine ører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MegaMarie skrev:

 

Du er flink! Stå på! :D Imponert av at du jobber (?) har barn og hunder OG studerer! Det er bra gjort! :D

 

 

Jo takk- slitsomt til tider, men. Jobber ca 70%, studerer 50 % (på stipend- så får 100 % lønn :D ) unger, valper (innimellom i alle fall) og hunder. Pluss at jeg fungerer som reserve fotballtrener for fotball-laget til yngstemann, sitter i FAU, har styreverv i hundeklubben, mye utredninger /møter/ oppfølgingsmøter rundt eldstemann bl.a. pga. øyne/syn både på sykehuset g med PPT/ skole m.m. Er ikke arbeidsledig, men trives med det :)

Samme neste skoleår, men da blir det nok 100% jobb + 50 % studier (med økonomisk studiekompensasjon) pluss de andre vervene. Det KAN bli værre :P

Endret av Yodel
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Yodel said:

Jo takk- slitsomt til tider, men. Jobber ca 70%, studerer 50 % (på stipend- så får 100 % lønn :D ) unger, valper (innimellom i alle fall) og hunder. Pluss at jeg fungerer som reserve fotballtrener for fotball-laget til yngstemann, sitter i FAU, har styreverv i hundeklubben, mye utredninger /møter/ oppfølgingsmøter rundt eldstemann bl.a. pga. øyne/syn både på sykehuset g med PPT/ skole m.m. Er ikke arbeidsledig, men trives med det :)

Samme neste skoleår, men da blir det nok 100% jobb + 50 % studier (med økonomisk studiekompensasjon) pluss de andre vervene. Det KAN bli værre :P

Imponerende! ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det veldig varmt så jeg skrudde av all varme inne. I dag har det derimot vært bare 8 grader, og med åpent vindu var det under 15 grader i stua da jeg kom hjem. Det var litt i kjøligste laget. Pledd og en kopp te mens jeg venter på at temperaturen stiger. 

I morgen skal vi på kurs i feltsøk. Det blir gøy, spent på om lille hr. Dum og deilig lærer noe :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter snart 6 år i utsilings ringen trodde jeg de nervene skulle være under kontroll . Men jeg kjenner det i dag. Piss nervøs. 

Følger meg så uforbrett som det kan gå Ann. Selv om jeg er alene i rasen er det ikke en selvfølge og på HP og BIR. Snart 3 år siden jeg stilte egen hund. Merker at jeg har andre nerver nå enn når jeg skal stille Ariel eller andre hunder. 

Men det er vel bare og puste med magen og tenke at hun er verdens peneste samma hva dommen mener ♡

Men det er ikke det værste. Jeg skal å stille en langhårs valp som jeg aldri har trent med. Kjenner den så vidt. Den har vært på et valpeshow før. Men da med eien sin. Så detta kan bli spendene. uff; jaja, lenge leve galskapen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte til en dyrebutikk som ligger et godt stykke her fra. De har fått inn en tube med laksepaté. Siden bikkja er allergisk kan jeg ikke bruke tubeost og sånn, og det har jeg savnet lenge. Så jeg kjørte lett det stykket for å få tak i den:lol: men 65 kr for en liten tube på 75...?:shocked:

Fant ut at jeg skulle levere inn bilen min til vask med det samme. Bilen min er såååå rotete så jeg ville bare ha utvendig vask. Men jeg visste ikke at det inkluderte spyling av gulvmattene. Ikke rart han som vasket sukket når han åpnet døren, for han måtte jo kaste alt søppelet som lå der, stakkars:icon_redface: 

  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Kaisen said:

Kjørte til en dyrebutikk som ligger et godt stykke her fra. De har fått inn en tube med laksepaté. Siden bikkja er allergisk kan jeg ikke bruke tubeost og sånn, og det har jeg savnet lenge. Så jeg kjørte lett det stykket for å få tak i den:lol: men 65 kr for en liten tube på 75...?:shocked:

Fant ut at jeg skulle levere inn bilen min til vask med det samme. Bilen min er såååå rotete så jeg ville bare ha utvendig vask. Men jeg visste ikke at det inkluderte spyling av gulvmattene. Ikke rart han som vasket sukket når han åpnet døren, for han måtte jo kaste alt søppelet som lå der, stakkars:icon_redface: 

Skjønner ikke hvordan folk klarer å rote bilen sin til så mye jeg... :lol: Bor man i bilen eller? :P

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mardina skrev:

Skjønner ikke hvordan folk klarer å rote bilen sin til så mye jeg... :lol: Bor man i bilen eller? :P

 

 

 

Det er ganske rart, for jeg er egentlig ganske ryddig av meg. Men bilen, den klarer jeg bare ikke å holde ryddig:lol: det er mest søppel det går i da.. typisk spiser en sjokolade eller en is og kaster papiret på gulvet. Så blir det bare liggende:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mardina skrev:

Skjønner ikke hvordan folk klarer å rote bilen sin til så mye jeg... :lol: Bor man i bilen eller? :P

 

 

 

Jeg roter sykt hjemme, men aldri i bilen :lol: hjemme går jeg fra bordet i stua selv om det ligger en tom snusboks, godteripapir og potetgullpose, kan fint bli liggende i en dag eller to. Men i bilen tar jeg med meg parkeringsbilletten med en gang :P

Endret av Ozzy
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...