Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase er dette?

Recommended Posts

Hvilken rase er dette??

Jeg har lett og lett og skjønner ikke hvilken rase dette er. Så den utenfor butikken en dag og burde ventet på eieren og spurt. Men nå er det for sent. 

B821BA3F-81B7-4C3E-894B-260323785DE0.jpeg

E645071F-CF94-41F3-BD63-0B845015FC16.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, patricia skrev:

Kaananhund ? Eller en blanding ?

Synes ikke det ligner på en kaanan, og de er såpass sjeldne. Henger med på buhund-mix, kanskje blandet med schæfer/husky. 

Kaanan

zulu1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Tror det er en blanding, masken tilsier jo noe schäfer, terv etc inni der. Samtidig så har den ikke helt schäfer-hode, snuten er liksom litt konkav/konveks (husker aldri forskjellen på de 2). Nydelig hund (som trenger å få klippet klør..)! 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 minutter siden, TonjeM skrev:

Tror det er en blanding, masken tilsier jo noe schäfer, terv etc inni der. Samtidig så har den ikke helt schäfer-hode, snuten er liksom litt konkav/konveks (husker aldri forskjellen på de 2). Nydelig hund (som trenger å få klippet klør..)! 

Klippet klør? Jeg måtte forstørre og studere bildene og hunden har da vitterlig helt normale klør? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, QUEST skrev:

Klippet klør? Jeg måtte forstørre og studere bildene og hunden har da vitterlig helt normale klør? 

Synes de er kjempelange jeg.. :icon_redface:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, TonjeM skrev:

Synes de er kjempelange jeg.. :icon_redface:

Det er jo en korthåret hund og skulle man klippet de noe kortere, så hadde man vel havnet inne på nerven. Forsåvidt interessant dette , for jeg syns en del klipper klørne på sine hunder veldig kort.. Skulle gjerne sett bilder av potene på viltlevende ulver/eventuellt skutte sådanne. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
37 minutter siden, QUEST skrev:

Det er jo en korthåret hund og skulle man klippet de noe kortere, så hadde man vel havnet inne på nerven. Forsåvidt interessant dette , for jeg syns en del klipper klørne på sine hunder veldig kort.. Skulle gjerne sett bilder av potene på viltlevende ulver/eventuellt skutte sådanne. 

Hvor store hunder har du? Jeg kan klippe klørne til den lille hunden veldig korte uten problemer, men den store er det ikke mulig på. Har litt med typen pote de har også. Harepoter får lengre klør naturlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klør er utrolig individuelt. Tok bilde av Fetter sine nettopp:

41821737041_9e77ff50d9_b.jpg

Nå er de lange for å være ham. Ikke klippet på evigheter. Han har alltid hatt veldig korte klør og det skal mye til for at de lager lyd på gulvet. Nevø sine lager lyd når han går inne med mindre de er nyklippet og selv da er han ikke helt lydløs.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leela sine er lange selv når jeg klipper så langt inn jeg kan omtrent :P Khal sine er litt kortere igjen. Så virker veldig individuelt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 hours ago, TonjeM said:

snuten er liksom litt konkav/konveks (husker aldri forskjellen på de 2).

Konkav tar av (buer innover), konveks den "veks" (buer utover) :)

Tenkte malle med en gang, men det er nok kanskje mer trolig en slags blanding

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Henrik99 said:

Hvorfor ikke? Blir de stjelt?

De kan bli stjelt, eller, vel så ille, plaget uten mulighet til å komme seg unna eller forsvare seg. Folk er idioter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
34 minutter siden, Henrik99 skrev:

Hvorfor ikke? Blir de stjelt?

Man har jo sett utallige hunder som er blitt stjålet når de er stått bundet utenfor butikker. For et mareritt å komme ut, og se at sin bestevenn er borte... :icon_cry: Utenom å bli stjålet, kan de bli plaget og skadet og det er heller ikke lov å binde en hund ved butikkinnganger. Ei venninne av meg opplevde at noen hadde sluppet hunden hennes løs, mens den sto utenfor butikken. Den hold på å bli kjørt ihjel.

Så, vær så snille, ikke bind hunden deres på utsiden av butikker o.l! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Pelshund er skikkelig dritt når vi er avhengig av å bruke dekken på vinteren. De siste ukene har jeg børstet henne 3 ganger daglig, men etter en tur med dekken på er det bare floker å  svære tover likevel. Ble rimelig lei så nå er hun skrelt med barbermaskin over hele kroppen har alltid brukt å barbere henne vår og sommer, men den lange pelsen har ikke noe hensikt likevel. Hun har ikke underull og pelser isolerer ingenting. Det eneste den gjorde var å være i veien. Så nå blir det deilig å slippe all den børstingen!
    • Mynte bet Nitro i halen da han fikk en krampe i foten og fikk smerter. Irriterer meg sånn at hun bestandig skal ta han når han er på sitt svakeste!  Så får han krampe er det hun jeg må kaste meg over og få langt vekk fra han, enn å få trøstet han. :/  Men uansett, halen er en utrolig dritplass å få sår på! Han logrer jo så mye, og lett å slå opp såret hvis han logrer borti noe. Igår kom jeg hjem til et "blodbad" nesten med blodsprut overalt! På vegger, dører, gulv, kjøkken osv. fordi moren min kom hjem til dem før meg og da hadde han blitt så glad..  Idag har jeg bandasjert halen i håp om at det skal hjelpe når moren min kommer idag.     Husker det samme skjedde da han ble bitt i øret og mistet øreflippen da min forrige tispe fikk nok av at han yppet seg på henne. Det blødde så sykt mye! Og han ristet seg på hodet så blodet sprutet overalt. Måtte bandasjere hele hodet hans.
    • Vært så heldig å få passe sjefen sin irske setter noen dager  Super turkompis! Satser på å få låne han litt frem til jeg får meg valp. 
    • Vi faset ut dette fra hun var ca 3,5 måned til hun var omtrent 4 måneder og litt over. At vi heller ventet til noen faste tidspunkt eller hvis valpen selv gav beskjed om at hun måtte ut. Tenker det er jo litt viktig å trene valpen på å måtte holde seg litt også, samt å gi beskjed på at den vil ut. Så får det heller bli litt uhell av den grunn tenker jeg. Nå er jo dotreningen veldig individuell fra valp til valp, men jeg vil tro at for eksempel etter valpen deres har spist og drukket, samt lekt at den kan holde seg litt. Etter den har sovet blir litt annerledes, da pleier vår (7 måneder nå) fortsatt å ha litt hastverk.  Hvordan er valpen på å signalisere at den vil ut?
    • 10 lange dagar igjen til vi hentar Cira!  Har fulgt litt med på korleis det har gått med eine søstera hennar etter at ho flytta på laurdag, og det verkar til å vere veldig trygge kvalpar. Ho slo seg til ro med ein gong, som om ho hadde budd der i vekesvis. Er nysgjerrig og utforskande, og alt det som hører med eit lite kvalpetroll   Men kjenner eg gruar meg til tissing inne, opp på natta og alt det mindre koselege som kjem med ein kvalp. Hugsar Hera som eit lite skrekk-eksempel  
  • Nylig opprettede emner