Gå til innhold
Hundesonen.no

Rapporter av tråder bør være offentlig


Recommended Posts

Guest vivere
11 minutter siden, Lene_S skrev:

[--]
Greit nok at man skal prøve å holde seg til temaet i en tråd, men for firkanta justis omkring dette vil ødelegge mang en god diskusjon. Ofte utvikler tråder seg dynamisk, for temaer er sjelden fullstendig svart-hvite eller komplett avgrenset fra lignende temaer. For snevert tema vil ofte gjøre en diskusjon helt uinteressant for det fleste, og den vil dø ut. Det må være rom for å trekke inn relevante temaer som direkte berører det man allerede diskuterer.

[––]

Takk :)

Etter min oppfatning holdt tråden seg godt innenfor tema og hva man kan forvente av "temperatur" i en diskusjon hvor så ulike oppfatninger av dressur og trening er tilstede. Det er jammen godt at vi som sto på hver sin side av "barrikaden" i denne diskusjonen er samstemte når moderatorene åpenbart har sin egen oppfatning av hva man burde mene og hvordan man burde mene det. For min egen del kommer jeg nok til å bruke mindre tid på sonen og mer tid på det jeg ikke kan noe om: brodering og prydsøm :)

Endret av vivere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Klagene er jo ikke anonyme, modertator ser jo hvem som rapporterer og de vil jo også se mønster i rapporteringene. Om jeg konsekvent rapporterer deg for hver minste lille ting du sier, uansett om det

Men dersom en moderator stikker innom sonen, har fått flere rapporter om en tråd og opplever stemningen som opphetet (noe jeg ihvertfall oppfattet den som), men vedkommende ikke har tid til p se over

Men sånn, helt ærlig, hvor mange hadde villet være med å diskutere om rapporteringen skulle blitt offentlig? Regler kan bli brutt av alle, men om man da blir sett på som en sladrehank fordi man ikke s

14 minutter siden, vivere skrev:

Takk :)

Etter min oppfatning holdt tråden seg godt innenfor tema og hva man kan forvente av "temperatur" i en diskusjon hvor så ulike oppfatninger av dressur og trening er tilstede. Det er jammen godt at vi som sto på hver sin side av "barrikaden" i denne diskusjonen er samstemte når moderatorene åpenbart har sin egen oppfatning av hva man burde mene og hvordan man burde mene det. For min egen del kommer jeg nok til å bruke mindre tid på sonen og mer tid på det jeg ikke kan noe om: brodering og prydsøm :)

Ja, som jeg sa, det gikk jo riktig så fredelig og saklig for seg, og jeg følte ikke at noen gikk over noen strek, selv om vi var uenige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lene_S skrev:

Ja, som jeg sa, det gikk jo riktig så fredelig og saklig for seg, og jeg følte ikke at noen gikk over noen strek, selv om vi var uenige. 

 

Min oppfatning også, og da jeg tok opp dette i en tråd, ble den stengt og jeg fikk straffepoeng:

Dette er tråden jeg sikter til, som jeg og Vivere fikk permanente straffepoeng for:

Så prøvde jeg å si ifra om at det ikke var greit, i en ny tråd, men den ble bare slettet.

Da har vi passert moderering, og beveget oss over på sensurering.

 

Og når mod vil jeg skal være slik: ???så blir jeg slik: ???? 

når jeg føler meg urettmessig kneblet

 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
1 time siden, julnil skrev:

Min oppfatning også, og da jeg tok opp dette i en tråd, ble den stengt og jeg fikk straffepoeng:

Dette er tråden jeg sikter til, som jeg og Vivere fikk permanente straffepoeng forSå prøvde jeg å si ifra om at det ikke var greit, i en ny tråd, men den ble bare slettet.

[––]

Da har vi passert moderering, og beveget oss over på sensurering.

Og når mod vil jeg skal være slik: ???så blir jeg slik: ???? 

når jeg føler meg urettmessig kneblet

:)

Jeg la ut en skjermdump av mods melding til meg på slutten av den aktuelle tråden. Den ble øyeblikkelig slettet fordi den bare ville skape dårlig stemning ble jeg fortalt. Nå har modgruppen ved egen hjelp klart å spre stemningen de selv ikke ønsket over flere tråder :)

Siden jeg er vokst opp i et pent møblert hjem skal jeg la være å skrive hva jeg mener om sonens moderatorer og moderering av den aktuelle tråden men kan forsiktig hviske at jeg er helt enig i det du har skrevet ovenfor :)

Endret av vivere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått vite at Kanger har blitt utestengt pga den tråden også, med begrunnelse "brøt forumets regelverk". 

Jeg har ikke vokst opp i et pent, møblert hjem, så jeg har ingen problemer med å si at dette suger balle. Verken Kanger, Vivere eller julnil fortjente noe som lignet på straff for dette. Greit med strengere moderering, men det må være både logisk og rettferdig. Å utestenge noen for bruke feil tittel er direkte høl i huet. Andre brudd på reglene var det faktisk ikke i den tråden. Jeg er veldig allergisk mot manglende debatteknikk, og har flere ganger påpekt sånt hos folk jeg diskuterer på lag med også, men i denne tråden holdt alle seg på matta i mine øyne. En av de reneste diskusjonene som har vært her, vil jeg si. Så blir noen utestengt? Moderatorer, dette er lavmål!

EDIT: Kanger er utestengt i 2 måneder :o

Endret av Lene_S
  • Confused 3
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lene_S skrev:

Jeg har akkurat fått vite at Kanger har blitt utestengt pga den tråden også, med begrunnelse "brøt forumets regelverk". 

Jeg har ikke vokst opp i et pent, møblert hjem, så jeg har ingen problemer med å si at dette suger balle. Verken Kanger, Vivere eller julnil fortjente noe som lignet på straff for dette. Greit med strengere moderering, men det må være både logisk og rettferdig. Å utestenge noen for bruke feil tittel er direkte høl i huet. Andre brudd på reglene var det faktisk ikke i den tråden. Jeg er veldig allergisk mot manglende debatteknikk, og har flere ganger påpekt sånt hos folk jeg diskuterer på lag med også, men i denne tråden holdt alle seg på matta i mine øyne. En av de reneste diskusjonene som har vært her, vil jeg si. Så blir noen utestengt? Moderatorer, dette er lavmål!

EDIT: Kanger er utestengt i 2 måneder :o

 

For den tråden om treneren som drepte en hund? :blink: :shocked: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Midas skrev:

 

For den tråden om treneren som drepte en hund? :blink: :shocked: 

Jupp

@RAH Dette er vel ikke sånn du vil at forumet ditt skal drives? Moderering bør være rettferdig og forståelig, ikke impulsiv og personlig, som dette føles som for flere.

Endret av Lene_S
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
6 minutter siden, Lene_S skrev:

Jupp

@RAH Dette er vel ikke sånn du vil at forumet ditt skal drives? Moderering bør være rettferdig og forståelig, ikke impulsiv og personlig, som dette føles som for flere.

I mangel på kommentar: Hva i h...te er det som skjer på forumet??? Riktignok kan man mene at Kanger var litt tankeløs da hun formulerte overskriften i tråden men dette går ikke bare over stokk og stein med over alle grenser som finns m h t moderering og straffereaksjoner. Selv på sonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Akkurat nå, Moderator skrev:

INGEN brukere har blitt utestengt i 2 mnd! Og ingen har blitt utestengt for en enkelt tråd. 

Det ble lagt frem tidligere at advarsler deles ut, og konsekvensen for 3 advarsler er utestengelse i 2 uker, også videre. 

Ærlig talt.

Jepp. Ærlig talt!! Det var ingen ting ved den tråden som ga grunnlag for moderering. Ingen ting som helst. Diskusjonene var godt innenfor regelverket til sonen. De holdt seg innenfor tema.  Moderering var rett og slett fullstendig unødvendig m h t denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg heller moderator lengre, men jeg syns det virker naivt å tro at "Kanger ble utestengt i XXX tid for å lage feil tittel på en tråd". Tipper det er mer som ligger bak enn akkurat det. 

Skjønner ikke at moderatorene gidder mer, og i tillegg er ledelsen veldig usynlig oppi alt det her.

Når det gjelder trådens tema, jeg så svært få rapporter i min tid som moderator som gikk på uenighet i en diskusjon. Og hvis det kom noe sånt, så ble det ikke moderert kun fordi noen var uenige med hverandre. Man kan ikke bruke moderatorene for å sensurere andres meninger, annet enn om det er brudd på retningslinjene (og da får man i grunn være ansvarlig selv). Det er jo ikke modereringsplikt selv om det kommer en rapport. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Moderator skrev:

INGEN brukere har blitt utestengt i 2 mnd! Og ingen har blitt utestengt for en enkelt tråd. 

Det ble lagt frem tidligere at advarsler deles ut, og konsekvensen for 3 advarsler er utestengelse i 2 uker, også videre. 

Ærlig talt.

Jeg formidler fra Kanger:
Hun beklager at hun i sjokket leste 2 mnd. 

Fra meg selv:
Etter å ha sett skjermbildet, som her er vedlagt med Kangers tillatelse, så må jeg si jeg er rimelig satt ut. Den eneste personen som ble diskutert i tråden var Cæsar Milan, dvs metodenes hans, for å være veldig nøyaktig. @vivere var den som var mest uenig med Kanger i denne tråden, men h*n ser ikke ut til å ha oppfattet noen brukerdebatt? Rett meg gjerne, vivere.
 
Forøvrig må jeg si at selv om brukerdebatt over flere innlegg blir slitsomt, så får det være måte på hvor streng man skal være. Det må være lov å si fra når man føler seg tråkka på eller urettferdig snakket til, fremfor å fly til "mamma" og sladre. Synes det er litt spesielt at forumet oppfordring til sladring fremfor at man skal få reagerer og ta opp ting som voksne mennesker, altså med den det gjelder. Da faller det jo naturlig at man tar opp en ting som er skrevet i full offentlighet, i full offentlighet. At man ikke skal få påpeke andres mangler på debattskikk der det faktisk gjelder, blir barnslig. Det gjelder selvfølgelig begge veier, og det håper jeg Kanger også er enig i, så lenge det gjøres saklig. At hun har tråkket over streken i kampens hete i ny og ne, er vel ingen hemmelighet, det har jeg også påpekt offentlig, uten at det har fått konsekvenser for meg, pussig nok. Det holder selvfølgelig med å si fra en gang, og det behøver ikke bli noen diskusjon om det, men jeg lærte av mamma'n min at det mest redelige var å konfrontere direkte. Det har jeg tenkt til å følge helt til jeg uunngåelig etter dagens standard blir kastet ut av Sonen for godt.

KAnger.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
1 time siden, Mirai skrev:

Nå er ikke jeg heller moderator lengre, men jeg syns det virker naivt å tro at "Kanger ble utestengt i XXX tid for å lage feil tittel på en tråd". Tipper det er mer som ligger bak enn akkurat det. 

Skjønner ikke at moderatorene gidder mer, og i tillegg er ledelsen veldig usynlig oppi alt det her.

Når det gjelder trådens tema, jeg så svært få rapporter i min tid som moderator som gikk på uenighet i en diskusjon. Og hvis det kom noe sånt, så ble det ikke moderert kun fordi noen var uenige med hverandre. Man kan ikke bruke moderatorene for å sensurere andres meninger, annet enn om det er brudd på retningslinjene (og da får man i grunn være ansvarlig selv). Det er jo ikke modereringsplikt selv om det kommer en rapport. 

Jeg gidder ikke spekulere i moderatorenes motiver for utestengelse eller tildeling av "straffepoeng", moderatorene er lite villige til å konkret begrunne sine agjørelser, selv ikke ovenfor dem det gjelder.  Henvisning til et ullent reglement gir ikke svar. Alle deltakerne i den omtalte tråden (minus Kanger som har fått skriveforbud) er samstemte i at modereringen var fullstendig unødvendig siden både formen på innleggene og tråden forøvrig var helt innenfor regelverket til sonen. At det blir "temperatur" i en tråd er ikke uvanlig når ulike oppfatninger diskuteres. At moderatorene uten forvarsel utestenger/gir advarsler i en tråd som ligger "godt innafor" er hårreisende.

Etter min mening har moderatorene feilet grovt og trynet så det suser.  Kanger bør tilbake til sonen allerede nå og advarslene og poengene bør annuleres. Ærlig talt.

Endret av vivere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Akkurat nå, Lene_S skrev:

Jeg formidler fra Kanger:
Hun beklager at hun i sjokket leste 2 mnd. 

Fra meg selv:
Etter å ha sett skjermbildet, som her er vedlagt med Kangers tillatelse, så må jeg si jeg er rimelig satt ut. Den eneste personen som ble diskutert i tråden var Cæsar Milan, dvs metodenes hans, for å være veldig nøyaktig. @vivere var den som var mest uenig med Kanger i denne tråden, men h*n ser ikke ut til å ha oppfattet noen brukerdebatt? Rett meg gjerne, vivere.

Trenger ikke rette på det :) jeg oppfattet det ikke slik, nei. Modereringen var fullstendig unødvendig og på trynet og det samme var reaksjonene fra moderatorgruppen

Endret av vivere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen som tror at noen ble utestengt fra sonen i 2 uker for å lage feil topic på en tråd. Rull inn da.

 

Å kalle å sende rapport "å løpe til mamma for å sladre" ol. Om ikke det er hersketeknikk, hva er da?  Vi har nå en gang et moderatorstyrt forum, så å sutre for at folk rapporterer når folk ikke kan holde seg innafor rettningslinjene er omtrent like barnslig som bøller som blir sure for at noen sladrer. 
 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Akkurat nå, Raksha skrev:

Er vel ingen som tror at noen ble utestengt fra sonen i 2 uker for å lage feil topic på en tråd. Rull inn da.

 

Å kalle å sende rapport "å løpe til mamma for å sladre" ol. Om ikke det er hersketeknikk, hva er da?  Vi har nå en gang et moderatorstyrt forum, så å sutre for at folk rapporterer når folk ikke kan holde seg innafor rettningslinjene er omtrent like barnslig som bøller som blir sure for at noen sladrer. 

Om det skulle bli nødvendig har jeg ingen problemer med å varsle om evt innlegg hvor jeg føler meg personlig "krenket" av en meddebattant. At noen skulle føle seg krenket på mine vegne og rapportere det til sonens vaktmestre tror jeg ikke jeg ville blitt glad for :)  

Endret av vivere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk straff fordi jeg brøt paragraf 4.1 (seriøse greier dette)

§4.1 - Innsigelser
Om du er uenig, har en kommentar eller innsigelse i et tiltak som er utført av moderator kan du kontakte moderator via en direktemelding.
 
Vel, da stiller jeg spørsmålstegn med hva jeg har brutt i denne regelen?
Står kan, ikke skal. Dermed valgte jeg å ikke bruke meg av muligheten til å kontakte moderatorene direkte, men heller diskutere åpent hva rutiner for stenging av tråder skal være.
 
Regner med straffepoenget blir fjernet nå, også for Vivere for at hun var enig med meg i tråden?
@Moderator?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Akkurat nå, julnil skrev:

Regner med straffepoenget blir fjernet nå, også for Vivere for at hun var enig med meg i tråden?

Han :) Gammel gubbe, jeg 

Endret av vivere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Å kalle å sende rapport "å løpe til mamma for å sladre" ol. Om ikke det er hersketeknikk, hva er da?  Vi har nå en gang et moderatorstyrt forum, så å sutre for at folk rapporterer når folk ikke kan holde seg innafor rettningslinjene er omtrent like barnslig som bøller som blir sure for at noen sladrer. 

Men å rapportere i hytt og pine for filleting er ikke en hersketeknikk? Jeg vil kalle det en hersketeknikk så god som noen det, attpåtil en veldig feig en, siden man kan rapportere i vei,helt anonymt ..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Men å rapportere i hytt og pine for filleting er ikke en hersketeknikk? Jeg vil kalle det en hersketeknikk så god som noen det, attpåtil en veldig feig en, siden man kan rapportere i vei,helt anonymt ..

Eh rapporter i seg selv fører ikke til noe. Nei. Det er moderatorteamet som tar en avgjørelse om rapporten skal få konsekvenser eller ikke. Om jeg rapporterer deg for hver minste lille ting så skjer det ikke mer enn at moddisene blir lei av rapportene mine og ikke gjør noe annet enn å eventuelt gi meg beskjed om å roe ned med rapporter. Å varsle om  regelbrudd er ikke hersketeknikk, nei.  Tror du virkelig at det regner inn rapporter om alt mulig konstant?

Det OPPFORDRES til å rapportere for å lette moderatorene sin jobb, siden de er få og ikke får med seg alt. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Akkurat nå, Raksha skrev:

Eh rapporter i seg selv fører ikke til noe. Nei. Det er moderatorteamet som tar en avgjørelse om rapporten skal få konsekvenser eller ikke. Om jeg rapporterer deg for hver minste lille ting så skjer det ikke mer enn at moddisene blir lei av rapportene mine og ikke gjør noe annet enn å eventuelt gi meg beskjed om å roe ned med rapporter. Å varsle om  regelbrudd er ikke hersketeknikk, nei.  Tror du virkelig at det regner inn rapporter om alt mulig konstant?

Det OPPFORDRES til å rapportere for å lette moderatorene sin jobb, siden de er få og ikke får med seg alt. 

Nettopp. Du ser ingen betenkeligheter med det, Raks? Jfr tråden vi diskuerer.

Syns du ikke at man i det minste burde fått et varsel før det blir iverksatt tiltak?

Endret av vivere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Eh rapporter i seg selv fører ikke til noe. Nei. Det er moderatorteamet som tar en avgjørelse om rapporten skal få konsekvenser eller ikke. Om jeg rapporterer deg for hver minste lille ting så skjer det ikke mer enn at moddisene blir lei av rapportene mine og ikke gjør noe annet enn å eventuelt gi meg beskjed om å roe ned med rapporter. Å varsle om  regelbrudd er ikke hersketeknikk, nei.  Tror du virkelig at det regner inn rapporter om alt mulig konstant?

Det OPPFORDRES til å rapportere for å lette moderatorene sin jobb, siden de er få og ikke får med seg alt. 

Jeg har sagt det tidligere i denne tråden men jeg kan jo gjenta; At man har muligheten til å gjøre noe, eventuellt blir oppfordret til å gjøre noe, er ikke ensbetydende med at man  gjøre det..

Å si at en rapport eller flere ikke fører til noe, er enkelt og greit ansvarsfraskrivelse. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Å kalle å sende rapport "å løpe til mamma for å sladre" ol. Om ikke det er hersketeknikk, hva er da?  Vi har nå en gang et moderatorstyrt forum, så å sutre for at folk rapporterer når folk ikke kan holde seg innafor rettningslinjene er omtrent like barnslig som bøller som blir sure for at noen sladrer. 
 

 

Når det oppfordres til å rapportere, altså "sladre til sjefen", så synes jeg det er ganske unødvendig. At folk gjør det, er helt greit, ingen sure minner fra meg for det. Folk er forskjellige, og ikke alle er glade i konfrontasjoner, noe som er helt innafor. Så vidt jeg har oppfattet, så er ingen andre sure for at noe ble rapportert heller, det er hovedsaklig konsekvensene av rapporteringen her folk er uenige i.

Det er det at reglene er satt opp slik at det er eneste akseptable løsning jeg reagerer på. Noen av oss foretrekker å konfrontere direkte, og det er ikke noe mer rett eller feil enn å unngå konfrontasjon. Det er to ulike måter å håndtere situasjoner på, og begge burde være like akseptable. Selvfølgelig, som jeg nevnte i forrige innlegg, det bør ikke utarte seg til en diskusjon, og det er det greit å si fra om fra mod-sida, men hvis ikke voksne mennesker skal få lov til å si fra om noen ting til hverandre, så blir det veldig kneblende, og ødeleggende for en diskusjon, når en person får skrive usaklige ting, eller bruker dårlige teknikker, uimotsagt. For den som diskuterer i mot synes, som f.eks. @QUEST at rapportering ikke er veien å gå, men samtidig får man ikke lov til å påpeke hva som er galt. Da vil alltid de mest tykkhuda tape, og bli sittende igjen med svarteper. Altså, hvis man av prinsipp ikke vil rapportere, fordi man ikke synes det egentlig er noe å rapportere om, men ikke får lov til å si fra selv, heller, da blir det skjevfordeling av makt. Det er ikke rettferdig at man må velge mellom å "sladre" på noe man egentlig ikke føler er noe å sladre om, og å la usaklige ting stå uimotsagt. 

Med det samme jeg er igang: Jeg skjønner ikke den regelen om å ikke dra inn noen mening de ikke har uttrykt i den spesifikke tråden. Hvorfor ikke det? Det kan da veldig relevant hva folk har gitt uttrykk for i andre temaer. Jeg støtte på dette dilemmaet i går i tråden om hjortejakt, da det ble snakk om villsvin. I stedet måtte jeg "skjule" hva jeg egentlig kommenterte, og heller hadde foretrukket å spørre direkte om. Igjen så knebler det mer enn det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, vivere said:

Nettopp. Du ser ingen betenkeligheter med det, Raks? Jfr tråden vi diskuerer.

Tja, nå kan det godt hende at det har blitt reagert feil av moderatorteamet i denne saken. Jeg har ikke vært fremmed for å kritisere hvordan ting har blitt håndtert. Er ikke mange ukene siden det var en stoooooooor diskusjon her hvor blant annet moderatorteamets håndtering av saker ble kritisert.  Men det er nå engang moderatorteamet vi har. 

Just now, QUEST said:

Jeg har sagt det tidligere i denne tråden men jeg kan jo gjenta; At man har muligheten til å gjøre noe, eventuellt blir oppfordret til å gjøre noe, er ikke ensbetydende med at man  gjøre det..

Å si at en rapport eller flere ikke fører til noe, er enkelt og greit ansvarsfraskrivelse. 

Vet du har sagt det tidligere og tviler på at noen føler de MÅ gjøre noe som helst. Men ref. sist omgang med bråk hvor det ble klaget på andre ting, så... 

Er ikke ansvarsfraskrivelse å si at det er moderatorteamet som tar stilling til om det skal gjøres noe med eller ikke. Rapporterer jeg en teit topic så ønsker jeg jo at den skal endres. Om moderatorteamet er enig så endres den, er de ikke enig så endres den ikke. Enkelt nok. 

Nå tror jeg at jeg har sagt det jeg kan si i denne tråden, for nå blir det bare gjentakelser. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...