Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå stengte dere en tråd igjen..


Recommended Posts

Hvorfor stenger dere tråder, er fryktelig irriterende når det settes munnkurv på en diskusjon. 

Nevnte det som et punkt rundt diskusjonen omkring hvordan sonen burde være. Skulle skrive der, men også den tråden er stengt nå..

og når jeg først er inne på det; blir det noen endringer basert på forslagene som kom inn?

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
4 timer siden, julnil skrev:

Hvorfor stenger dere tråder, er fryktelig irriterende når det settes munnkurv på en diskusjon. 

Nevnte det som et punkt rundt diskusjonen omkring hvordan sonen burde være. Skulle skrive der, men også den tråden er stengt nå..

og når jeg først er inne på det; blir det noen endringer basert på forslagene som kom inn?

Får man begrunnelse på hvorfor tråder blir stengt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er tråden angående den drepte hunden det snakkes om, så står det både hvorfor og at denne blir åpnet igjen i tråden - hva er problemet?

At moderatorene ikke ønsker at en dårlig diskusjon skal få fortsette før opprydding er gjennomført og eventuelle varsler gitt ut, burde da være til alles interesse.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Akkurat nå, maysofie skrev:

Hvis det er tråden angående den drepte hunden det snakkes om, så står det både hvorfor og at denne blir åpnet igjen i tråden - hva er problemet?

At moderatorene ikke ønsker at en dårlig diskusjon skal få fortsette før opprydding er gjennomført og eventuelle varsler gitt ut, burde da være til alles interesse.

Det står at tråden stenges for rydding. Hva slags rydding? Tråden fungerte og utviklet seg helt OK slik jeg oppfattet den. Ingen store følelsesutbrudd og relativt saklig argumentasjon burde være innenfor sonens regler. Enig med @Juniii i at dette er irriterende.

Endret av vivere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer Julnil og viveres innlegg. Hva er det det legges opp til her, skal alle tråder der det blir en smule uenighet stenges/moderes? Det er vel hovedsaklig voksne mennesker som diskuterer her og da bør de ikke utsettes for en barnehagementalitet, der man griper inn ved minste tegn til litt temperatur. På den måten knebler man folk og interessen for å diskutere forsvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, yurij skrev:

Det stod et innlegg om at noen hadde rapportert noe. Kan jo hende det er derfor om ingen har tid til å sjekke hva det gjaldt? 

Og dette trenger slett ikke være den eneste rapporten som har kommet inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Akkurat nå, maysofie skrev:

Og dette trenger slett ikke være den eneste rapporten som har kommet inn.

Nei det trenger ikke være den eneste rapporten, men denne tråden lignet mer på en symfoni av Vivaldi og ikke en hard rock konsert med Metallica :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Og dette trenger slett ikke være den eneste rapporten som har kommet inn.

Hvis jeg ikke har oppfattet feil; Det var litt uenighet hvorvidt en 'dressur'metode som medførte en hunds død, kunne krediteres NN eller ei. 

Hvis det rapporteres på et slikt eller lignende grunnlag..tja..da burde man muligens finne noe annet å beskjeftige seg med, enn å leke 'politi' ovenfor  meddebattanter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått inn mange rapporter angående den nevnte tråden som går på både tittel, OT og brukerdebatt. Dette er grunnen til at vi valgte å stenge tråden for rydding.

Vi har sett rapportene, men som det ble skrevet i den aktuelle tråden: mange av oss har langhelg og ferie og det var derfor vanskelig å rydde tråden med en gang.

I tråden om hvordan sonen skulle være videre, så var det overvekt av brukere som ville ha strengere moderering. Vi har derfor satt en streng strek der vi, i en periode, slår relativt hardt ned på brudd av retningslinjer. Vi har laget en føring for hvordan vi moderer og hvilken eventuell følge man får etter x antall advarsler.

Om det er flere spørsmål angående moderering så ber om om at dette tas på PM til denne kontoen.

Mvh. Moderatorteamet

  • Like 3
  • Confused 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Moderator skrev:

Vi har fått inn mange rapporter angående den nevnte tråden som går på både tittel, OT og brukerdebatt. Dette er grunnen til at vi valgte å stenge tråden for rydding.

Vi har sett rapportene, men som det ble skrevet i den aktuelle tråden: mange av oss har langhelg og ferie og det var derfor vanskelig å rydde tråden med en gang.

I tråden om hvordan sonen skulle være videre, så var det overvekt av brukere som ville ha strengere moderering. Vi har derfor satt en streng strek der vi, i en periode, slår relativt hardt ned på brudd av retningslinjer. Vi har laget en føring for hvordan vi moderer og hvilken eventuell følge man får etter x antall advarsler.

Om det er flere spørsmål angående moderering så ber om om at dette tas på PM til denne kontoen.

Mvh. Moderatorteamet

Det er vel av almenn interesse å diskutere hva og hvordan det moderes? At Kari, Lise, Anne og Tor sender PM til moderatorteam, blir jo ikke de andre brukerne særlig mye klokere av..

Når det stenges tråder/moderes uten at man forstår hvorfor og uten noen som helst klare overtramp, så må man enten forklare bedre hva som er tillatt eller så bør man muligens se på om det moderes på feil og  for hyppig grunnlag. 

Det har så absolutt vært tråder her tidligere som nok kunne ryddes litt opp i av ymse grunner men nå synes det å bli noe vel nidkjært..

 

Forøvrig foreslår jeg at alle rapporter blir offentlige. Det vil i praksis si at man har en 'knapp' under innlegg på samme måte som 'likes' knappen. Der fremkommer det jo hvem som trykket og hva de trykker på. 

Rapporten skal begrunnes skriftlig og publiseres under valgt innlegg/tråd. Det ville muligens dempe overivrig  rapporteringsiver noe.. og ville vært mest fair. 

Endret av QUEST
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Akkurat nå, QUEST skrev:

Det er vel av almenn interesse å diskutere hva og hvordan det moderes? At Kari, Lise, Anne og Tor sender PM til moderatorteam, blir jo ikke de andre brukerne særlig mye klokere av..

Når det stenges tråder/moderes uten at man forstår hvorfor og uten noen som helst klare overtramp, så må man enten forklare bedre hva som er tillatt eller så bør man muligens se på om det moderes på feil og  for hyppig grunnlag. 

Det har så absolutt vært tråder her tidligere som nok kunne ryddes litt opp i av ymse grunner men nå synes det å bli noe vel nidkjært..

Dersom tråder a la AN blir normgivende for sonen blir diskusjonene rimelig tannløse. Men for all del :)

Endret av vivere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir alltid lagt inn begrunnelse for hvorfor en tråd modereres. Hvis det ikke skrives når den eventuelt stenges, så blir det oppgitt når den åpnes igjen.

Rapporter kommer vi ikke til å gjøre offentlige. Vi vurderer alltid rapporter oss i mellom, og gjør de tiltak vi mener trengs å gjøres. Noen ganger lar vi det stå, om vi mener det er til det beste for forumet.

Henviser til det siste modertorinnlegget i den aktuelle tråden om hvorfor tråden ble stengt:

 

Vi vil også minne alle på de nye ordensreglene:

 

Mvh. Moderatorteamet

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest moderatorinnleggene i den angjeldene tråd og jeg forstår fremdeles ikke hvorfor tråden ble stengt/'ryddet'. Det later til at det ikke er bare jeg som er så tungnem, i så måte..

Når oppegående brukere ikke gidder å diskutere mer fordi noen enten ikke liker trådtittel..(!) , emne eller er det enkelte brukere? , så er det sterkt beklagelig. Man risikerer  å sitte igjen med en forum der det er hovedsaklig 'ufarlige' emner som kan diskuteres uten 'smekk på fingrene' og det er vel ikke ønskelig? Eller?

Tråder som generer interesse er gjerne de som er litt trøkk i , det behøver man ikke å lete lenge for å finne ut av. Såvidt jeg har forstått så kommer forumets inntekt bl.a fea annonser? Da ville jeg i all min naivitet innbille meg at det er en fordel med så mange deltagere/lesere som mulig? 

Tråder som blir stengt/ryddet, dør gjerne etter stenging har jeg merket meg. Er det ønskelig? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Jeg har lest moderatorinnleggene i den angjeldene tråd og jeg forstår fremdeles ikke hvorfor tråden ble stengt/'ryddet'. Det later til at det ikke er bare jeg som er så tungnem, i så måte..

Når oppegående brukere ikke gidder å diskutere mer fordi noen enten ikke liker trådtittel..(!) , emne eller er det enkelte brukere? , så er det sterkt beklagelig. Man risikerer  å sitte igjen med en forum der det er hovedsaklig 'ufarlige' emner som kan diskuteres uten 'smekk på fingrene' og det er vel ikke ønskelig? Eller?

Tråder som generer interesse er gjerne de som er litt trøkk i , det behøver man ikke å lete lenge for å finne ut av. Såvidt jeg har forstått så kommer forumets inntekt bl.a fea annonser? Da ville jeg i all min naivitet innbille meg at det er en fordel med så mange deltagere/lesere som mulig? 

Tråder som blir stengt/ryddet, dør gjerne etter stenging har jeg merket meg. Er det ønskelig? 

 

Nå har vi hatt en lengre periode hvor vi har vært åpne for å diskutere moderering, denne er nå avsluttet. De fleste ønsker en veldig streng linje på modereringen, uten brukerdebatt, og det er det vi forholder oss til. Det er ferdig diskutert.

Vi kan heller ikke forklare modereringen i detalj så alle skal forstå. Henviser til retningslinjer og ordensreglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Akkurat nå, Moderator skrev:

Nå har vi hatt en lengre periode hvor vi har vært åpne for å diskutere moderering, denne er nå avsluttet. De fleste ønsker en veldig streng linje på modereringen, uten brukerdebatt, og det er det vi forholder oss til. Det er ferdig diskutert.

Vi kan heller ikke forklare modereringen i detalj så alle skal forstå. Henviser til retningslinjer og ordensreglene.

Ehh ??? Neivel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...