Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogrun, Mud Dog, Irondog - gøy for hund eller eier?

Recommended Posts

Det startet med Dogrun (som jeg selv har deltatt i - for min del), nå ser jeg at det har kommet to nye konsepter: Mud Dog (hinderløype 2,5 eller 5 km) og Irondog (triatlon 200m svøm, 6 km sykkel, 10 km løp). Jeg hat titta litt på videoer og facebooksiden, men det som slår meg er at svært få hunder vil synes dette er gøy? De fleste synes ikke løpet er noe stas engang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er det mindre gøy enn noe som helst annet av hundesport? Jeg tenker at det handler mye om hva vi lærer hunden at er gøy.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Irondog synes jeg virker som et kult konsept! Men det krever jo en godt trent hund og eier. Synes ikke det ser ut som noen av hundene i filmen har det fælt. 

Mud dog fattet jeg ikke helt konseptet med. Prøvde å se ferdig videoen, men ganske lang og kjedelig :lol: Virket på langt nær så tøff utfordring som irondog. Ser ut som en hund som jogger/går med eier igjennom en veldig enkel løype? 

Canicross har jeg deltatt på, men langt fra med så mange deltagere!  Synes det er fin aktivisering av hund og eier. For min del er dette gøy fordi hunden elsker å trekke og jeg får også trimmet meg. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo bare et jippo for å tjene penger. Hadde vært hyggeligere om noen arrangerte noe liknende som små lokale arrangement som kostet en 50 lapp. 300 kr i påmeldingsavgift for å gå/løpe 3 km. I Danmark kan man løpe et lokalt maraton for 50 kr... Triathlon løypa i videoen så fin ut da. sykling på gress og i terreng så det arrangementet så jo hyggelig ut sammenliknet med å trampe rundt i bykjernen i Kristiansand. ikke trenger man trene noe for å klare de distansene heller 

Endret av yurij

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Irondog har jeg kjempe lyst til å prøve! Løpe 10 km er litt i lengste laget for både meg og min hun i dag, men hadde det vært 5 km løping, lett! 😁 Jeg tror Tidi ville likt det og. Hun elsker å løpe og å svømme. Spiller ingen rolle om det er en sykkel der ved siden av mens hun løper. 

Den muddy dog greien så ikke spesielt morsom ut for noen da..

Endret av MegaMarie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
51 minutter siden, yurij skrev:

Det er jo bare et jippo for å tjene penger. Hadde vært hyggeligere om noen arrangerte noe liknende som små lokale arrangement som kostet en 50 lapp. 300 kr i påmeldingsavgift for å gå/løpe 3 km. I Danmark kan man løpe et lokalt maraton for 50 kr... Triathlon løypa i videoen så fin ut da. sykling på gress og i terreng så det arrangementet så jo hyggelig ut sammenliknet med å trampe rundt i bykjernen i Kristiansand. ikke trenger man trene noe for å klare de distansene heller 

Det var dyrt, hva/hvor koster det, det? 

Her betaler vi 100,- i påmeldingsavgift i canicross konkurranser. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Kristiin skrev:

Det var dyrt, hva/hvor koster det, det? 

Her betaler vi 100,- i påmeldingsavgift i canicross konkurranser. 

Vom Dogrun. 100 kr er sånn det skal være :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, yurij skrev:

Vom Dogrun. 100 kr er sånn det skal være :) 

Vom dogrun ja! Bare vært arrangert én gang i Trøndelag så langt, men var ikke med. Det skal arrangeres vom dogrun her i sommer også, men vet ikke om det er verd 300:aww:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg burde ikke la meg forbause lengre over at folk er sauer og må organiseres for å gjøre noe men..Går det ikke an å gå tur med bikkjene i skauen, helt gratis og mye triveligere for hundene i alle fall..

Mud dog..mulig at enkelte retrievere syns det er gøy å bli tvunget vasse i et basseng med sølevann men svært mange hunder vil ikke syns det er morsomt i det hele tatt, heller tvert om. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min hund synes i alle fall dogrun er mye morsommere enn å gå en vanlig tur, det som ikke er fullt så gøy er å ha et anker med dårlig kondis hengende i andre enden av båndet :lol: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive