Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Det finnes så mange ulike typer og vet ikke hvilken jeg skal satse på... Hva er dine erfaringer med dette? Har du prøvd flere typer og hvilken anbefaler du? Hovedgrunnen til innkjøp er forebyggende og styrkende til hund med HD.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du får noen gode svar, for jeg kunne godt tenkt meg noen selv :)
Riktignok ikke av samme årsak, men erfaringer eller tips er like fullt velkomment.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker det noen ganger i uken, etter anbefaling fra hun hun går på rehab hos. Vi ble anbefalt fitbone først og fremst, for den kan brukes både til valper og eldre hunder. Nemi må ha to for å kunne stå som hun skal. Har også paw pods, men de blir mest brukt for å kjøre fitbone vanskeligere hos oss. Har kjøpt en billig flat på jula, men den har vi ikke testet noe særlig enda(helst kjøpt til meg :lol: ).

IMG_20180424_000705.jpg

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte disse to "putene" på Jula for en hundrelapp stykke. Synes de fungerer veldig bra til balansetrening. Så kan man jo øke/senke vanskelighetsgraden alt etter hvor mye luft man velger å ha i de. 

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fra Jula var fine! Trur jeg må kjøpe et par slike :o

Har akkurat kjøpt benet og det passer perfekt til shibaen, akitaen tar vi to og to bein på. Har også pawpods, der sliter jeg litt med å få de til å skjønne at jeg også skal ha bakbeina med, men skylder jeg litt på at jeg faktisk aldri har lært de at de har bakbein.

Tenker at når gutta har fått god nok balanse på beinet så skal vi prøve oss på peanuten

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
11 timer siden, Sprettballen skrev:

Jeg kjøpte disse to "putene" på Jula for en hundrelapp stykke. Synes de fungerer veldig bra til balansetrening. Så kan man jo øke/senke vanskelighetsgraden alt etter hvor mye luft man velger å ha i de. 

Sånn jeg også har kjøpt nå :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har balanseputene som @Sprettballen har, kjøpt på biltema for 99kr. I tillegg har jeg fitpaws k9fitbone som @WelshenNemi viser over her. 

Jeg har også kjøpt en billig luftmadrass på biltema (stoff på den ene siden, så det er ikke så glatt). Denne er veldig fin å starte med, og man kan gjøre diverse øvelse på den for å styrke muskulaturen rundt om. I tillegg har jeg en yogaball eller noe slikt, kjøpt på rusta :)

Har også pawpodsene fra fitpaws, men de er lite brukt til nå :P 

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk alle! Jeg har tenkt på beinet først egentlig, men finner det ingen plass. Hvor har dere andre kjøpt? Virker som det for det meste er donut og peanut som selges mest.. Men er kanskje vanskeligere å starte med det som MaritaS skriver? De putene fra Jula/Biltema så egentlig veldig kjekke ut, og billigere ikke minst. Kanskje vi skal starte med disse :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, tmp skrev:

Takk alle! Jeg har tenkt på beinet først egentlig, men finner det ingen plass. Hvor har dere andre kjøpt? Virker som det for det meste er donut og peanut som selges mest.. Men er kanskje vanskeligere å starte med det som MaritaS skriver? De putene fra Jula/Biltema så egentlig veldig kjekke ut, og billigere ikke minst. Kanskje vi skal starte med disse :ahappy:

Finner ikke igjen hvor jeg kjøpte. Fikk opp 3-4 butikker i Norge når jeg kjøpte min. Har også sett på Buddy(men de var rundt dobbelt så dyr som alle andre). Og Anicura Bergen Sør har, så kanskje andre Anicura også har?

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 hours ago, tmp said:

Jeg har bestilt via jobb, men jeg vet Nordisk heste og hundeterapiskole selger de :) Du skulle sagt fra litt før så kunne jeg kjøpt med fra de i går :lol: 

Jeg kunne veldig tenkt meg donuten, men for mine (spesielt Aron) så blir han for lang i  kroppen til å stå ordentlig på den. For dine er den nok veldig fin :) NHT har alle typene :) 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Monikawt skrev:

Jeg har bestilt via jobb, men jeg vet Nordisk heste og hundeterapiskole selger de :) Du skulle sagt fra litt før så kunne jeg kjøpt med fra de i går :lol: 

Jeg kunne veldig tenkt meg donuten, men for mine (spesielt Aron) så blir han for lang i  kroppen til å stå ordentlig på den. For dine er den nok veldig fin :) NHT har alle typene :) 

Hvorfor fortalte du meg ikke det da? :P Jeg har jo ikke prøvd, men innbiller meg at mine, spesielt Bob er litt stor til donuten? Men takk for tips :) 

Edit: Finner det ikke på nettsiden, men den er kanskje ikke oppdatert bare..

Endret av tmp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, tmp said:

Hvorfor fortalte du meg ikke det da? :P Jeg har jo ikke prøvd, men innbiller meg at mine, spesielt Bob er litt stor til donuten? Men takk for tips :) 

Jeg synes donuten er perfekt størrelse til min lille frøken på 6 kilo, kan ikke skjønne hvordan noe større skal få plass der...? Må man ha to, eller brukes den kanskje på en annen måte med større hunder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Jeg synes donuten er perfekt størrelse til min lille frøken på 6 kilo, kan ikke skjønne hvordan noe større skal få plass der...? Må man ha to, eller brukes den kanskje på en annen måte med større hunder?

Det lurer jeg også på, hvordan brukes den når hunden er for lang..? Om den er perfekt til din på 6 kg, tror jeg den må være for liten for mine ja, vil jeg tro, men har jo ikke fysisk sett/prøvd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, tmp said:

Edit: Finner det ikke på nettsiden, men den er kanskje ikke oppdatert bare..

nettsiden er ikke oppdatert nei, ta kontakt med de på mail eller facebook :)

Det kommer litt an på hvordan man skal trene. For Aron er den for liten siden han er så kort i beina. Er hunden god trent, sterk i kroppen og kjent med balanseballer osv så kan de brukes til å trene hunden til å koordinere beina mer inn under seg. Da er det vanskeligere å finne balansepunktet og hunden jobber mer med muskulaturen. I helga hadde vi alt fra JRT til border collier på donuten med alle fire beina. Den borderen var ikke type liten heller egentlig :) 

Edit: nei, jeg burde jo visst at du ville ha en i dag :lol: 

Endret av Monikawt
  • Haha 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er  tilbøyelig til å si at det er fordi folk trenger en syndebukk, noen å skylde på. Og de med dårlig selvtillit trenger noen å hate.
    • Oppsøk han der han bor da... Han kan ikke løpe unna problemene sine for evig heller...  
    • Det går ikke an å snakke med han. Han bare går sin vei. 
    • synes hele ulvedebatten er vanskelig. Og man begynner å få "ulv på hjernen" - på begge sider. Det virker å være veldig vanskelig å holde seg til saken, debatten sporer til stadighet av og debatteknikken går stadig mer ut på å rakke ned/drite ut motpartene enn å holde seg saklig. Jeg har falt av lasset for lengst, og blir en blanding av irritert, oppgitt og lattermild.  Hvordan ulven har fått så innmari stor plass i rovdyrdebatten forstår jeg ikke... de står for en utrolig liten andel av det tap til rovdyr.  Hvorfor fokuseres det ikke mer på å senke det totale tapet - som ikke bare gjelder rovdyr? Alt fokus går på rovdyr, spesielt ulv. Men hva med Påkjørsler, skader, fluelarver, forgiftninger, osv.  De fleste dyra omkommer tross alt pga det.  En skal visst ikke forstå alt.     
    • Lenge siden jeg har hvert her inne nå  men her går ting rimelig i ett om dagen, frøkna storkoser seg på storavdeling som hun begynte på etter sommerferien, og lillebror koser seg videre på sin avdeling, nå som en av de største der   han ble også hele 2 år for 1 mnd side han går, løper og klatrer overalt og er rimelig aktiv, og heldigvis ikke så mye som vitner om at hoftene en gang var ute av ledd. Fortsatt kontroller hver 6 mnd. har også hatt logoped kontroll pga av spaltene og logopeden var veldig imponert over han, så trenger ikke noe ekstra oppfølging der enda. Og det kommer stadig fler og fler ord, er oppe i over 40, og gjerne avanserte som gravemaskin, brannbil, lastebil osv, han er veldig glad i kjøretøy  (pga av spaltene er det ikke forventet at han skal  ligge helt på samme nivå som andre 2 åringer, men han var ikke særlig annerledes enn andre sa logopeden, er de typiske bokstavene for spaltebarn som fortsatt er vanskelig som p og b som krever litt ekstra kraft i uttalselsen enn m..) storesøster er ei aktiv frøken og veldig god motorisk, så skal prøve å finne en organsiert fritidsaktivitet til hun etter nyttår, tror hun hadde likt å få utfordret og utfoldet seg litt   hverdagen med mer enn full jobb, 2 unger i tett alder, hund og hjem er rimelig hektisk. Men veldig mye moro og kos.  
  • Nylig opprettede emner