Gå til innhold
Hundesonen.no

Fortsettelse på avrevet klo...


Ulrikke
 Share

Recommended Posts

Kort oppsummering:

Hannhunden rev av seg hele kloa på lørdag. Var hos veterinær på mandag. Ingen klodeler igjen. Ble bandasjert. Gnagde av bandasjen natt til tirsdag. Siden da har han hatt på en vanlig bomullssokk som jeg har byttet noen ganger pr dag. Han har krage, men klarer å slikke på sokken allikevel (om natta og når vi er på jobb). 

Det kommer litt "blodvann" fortsatt. Da jeg skiftet ista synes jeg at kloa fortsatt ser "våt" ut... Veterinæren sa det skulle tørke. Det puster jo med sokk på, men klart, hvis det blir vått og sokken tørker på, så vil det jo "rive" litt hver gang man tar av sokken igjen.

Normalt? Is i magen og se om det er bedre til fredag før jeg ringer igjen? Føler ikke at det er betent, bare at det ikke er tørt, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten jeg hadde tatt av sokken så kloa får mest mulig luft. Også ville jeg spraya på noe mot betennelse iallfall en gang om dagen, og prøvd å passe på at hunden ikke får slikka på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjerm, men han får det til allikevel... Størrelsen større funker heller ikke... Han hadde gnagd av seg "no chew" bandasjen, som skal smake vondt, med skjerm på... 

Ellers er vi jo på jobb på dagtid, og han finner IKKE roen på soverommet vårt, så å holde øye med ham hele tiden funker bare når vi er hjemme (da får han ikke slikket!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Meg skrev:

det trodde jeg også men endte opp en skjerm ala parabolantenne, og da fungerte det til slutt (gjaldt dog sår rundt klofestet, hun med uttrukket negl pga sprinkeltrapp trengte bare en normal skjerm)

 

 

Hehehe, uff... 

Snakket med veterinærkontoret igjen nå, de mente vi skulle prøve enda større skjerm, så da gjør vi vel det! Han er VELDIG interessert i den poten, så jeg tror aldri den kommer til å tørke ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ulrikke said:

Hehehe, uff... 

Snakket med veterinærkontoret igjen nå, de mente vi skulle prøve enda større skjerm, så da gjør vi vel det! Han er VELDIG interessert i den poten, så jeg tror aldri den kommer til å tørke ellers...

og jeg måtte gaffe den rundt kanten og en runde til midt på for at han ikke bare skulle trøkke den inn i en vegg og ødelegge den (det klarte han også en gang nemlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min hund. 

Når jeg kom inn med kloskaden sa de at den var litt betent, fikk antibiotikakur i 4 dager. Holdet det tørt og fint, vasket i grønnsåpe flere ganger om dagen. Men det gugga og tørket ikke. På dag 8 dro vi tilbake, ny dyrlege - som ga oss 10 dager antibiotika. Fortsatte å vaske 2 ganger og dagen og fra der begynte det å bli tørt. 

På 8-8 (og litt på 2 uker) er det betent og det skal i grunnen ikke se slik ut. Det tok lang tid med hunden her (mest sannsynlig pga betennelsen) 

received_10156317416882994.thumb.jpeg.65d92fcfff33463424f69c9c3a238395.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kristiin skrev:

Her er min hund. 

Når jeg kom inn med kloskaden sa de at den var litt betent, fikk antibiotikakur i 4 dager. Holdet det tørt og fint, vasket i grønnsåpe flere ganger om dagen. Men det gugga og tørket ikke. På dag 8 dro vi tilbake, ny dyrlege - som ga oss 10 dager antibiotika. Fortsatte å vaske 2 ganger og dagen og fra der begynte det å bli tørt. 

På 8-8 (og litt på 2 uker) er det betent og det skal i grunnen ikke se slik ut. Det tok lang tid med hunden her (mest sannsynlig pga betennelsen) 

received_10156317416882994.thumb.jpeg.65d92fcfff33463424f69c9c3a238395.jpeg

Tusen takk!!! Akkurat noe sånt jeg trengte... Jeg aner jo ikke hva jeg bør forvente, så jeg synes det er vanskelig å vurdere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Meg skrev:

og jeg måtte gaffe den rundt kanten og en runde til midt på for at han ikke bare skulle trøkke den inn i en vegg og ødelegge den (det klarte han også en gang nemlig).

Tviler ikke på at min klarer det samme... Han kræsjet på vei ut fra veterinæren så de sprakk, men siden da har det gått greit, bortsett fra at han klarer å vrenge snute ut og få tak i posten allikevel... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte sitte "oppå" hunden min og stoppe henne fra å slikke på nerva, hele tiden. Måtte stå opp på natta og be henne om å gi f*** i å sleike på bandasjen. Måtte holde hodet fysisk unna gjennom dagen. Hun var så sta... Men det gikk bra til slutt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er min som er "håpløs".... Jeg må også dytte ham vekk når jeg tar av sokken for at han ikke skal starte, han skjønner at han har tilgang da liksom...

Har vært hos veterinæren og hentet skjerm ala parabolantenne, så nå får vi se om han får inn allverdens kanaler OG ikke får slikket på poten... ;) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...