Gå til innhold
Hundesonen.no

Fish4dogs

Recommended Posts

Fant en gammel tråd hvor det var delte meninger om fôret. 

Jeg vurderer å prøve til mine to. De kan godt ha fôr med en del fett, de spiser ikke mye (men får en del V&H også). De er altså litt kresne/småspist... 

De veier rett over 20 kg begge to. 

Noen som har erfaring med Fish4dogs som kan si hvilken type som smaker best og gir mest energi? (ikke kravstor jeg 😉) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gamle tråden er ikke så veldig gammel da, var jo nylig oppe med om folk som hadde prøvd det en stund hadde erfaringer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine to fikk Fish4dogs en lengre periode (i tillegg til Vom og hundemat). De er ikke spesielt kresne. Foret gikk ned på høykant i starten, men plutselig ville ikke den ene hunden ha det lengre... Det var overraskende. Usikker på det var noe med den ene leveringen eller foret generelt.

Mye avføring da.. men det gjelder vel alle/de fleste tørrfor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 minutter siden, ppp skrev:

Mye avføring da.. men det gjelder vel alle/de fleste tørrfor.

Nå har min alltid gått på tørrfor, men nå i det siste på Fish4Dogs og jeg har aldri sett så mye bæsj før...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Min puddel synes Superior tørrfôret og Finest laks tørrfôret fra Fish4dogs er helt nydelig, han vil ikke ha variantene som er basert på sardin og annen hvit fisk. 

Jeg kjøpte en liten pose Superior for den inneholdt krill og grønnleppemusling og det må jo være bra saker :) , men jeg gir det bare når han matvegrer eller vi er på reise. Han får V&H resten av tiden. Det er jo så klart forskjell på mengden som kommer ut når han får tørrfôr , men det er ikke ekstreme mengder som kommer ut liksom.

Jeg kan forresten anbefale godbitene deres, Squid bites og Sea jerky/tiddlers går ned som varmt hvetebrød. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er enig med Mattilsynet/Torunn Knævelsrud her. (bra dame!)
      For en kort periode så hjalp jeg til som fosterhjem, og i den perioden så jeg nok av "villkatter" som er født ute og levd mesteparten av livet ute som plutselig nå skulle bli tvunget til å være innendørs og bo med mennesker. Kattene tilbringer jo resten av sitt liv som en redd, stressa hårball under sofaen. For et liv. Nå var den jaggu redda, gitt.. Utallige fosterhjem med slike katter, som heller kunne brukt tid og penger på en katt som man faktisk kan gjøre om til en sosialisert hyggelig pus.

• Så deilig å få han i hus! Og ikke minst at du ikke har tatt livet av han enda!
    • Jeg tror det kommer an på. Hunden vår f.eks. har ingen problemer med at vi gir hver andre et kyss, en klem eller sitter ved siden av hverandre. Men med en gang det blir litt "herjing" i bildet, som at sambo tuller med meg, løfter meg opp, klemmer meg hardt fast etc. så begynner kjeftesmella med det samme. Han reagerer definitivt på at kontakten mellom oss blir mer intens. De andre hundene våre har også en måte å reagere på når det skjer, men det er ikke like tydelig. De prøver å klemme seg i mellom og "ber om kos", eller begynner å slikke på en av oss.  Hunder som jager vekk andre hunder som kommer for nær eier, handler nok mer om ressursforsvar ja. Enten de ser på eier som ressurs, men også ofte hvis eier har en leke eller godbiter med seg, så kan de ha ressursforsvar pga. det også. 
    • Så fin han er 
    • Marvin har inntatt soveposisonen for natt nummer to! Første natt gikk helt smertefritt. Jeg har jo en ganske motsatt døgnrytme etter nattevakt-livet, men han sovnet klokken 22 som oppdretter antok. Han våknet rundt klokken 01, og så på meg til jeg koste litt, så sovnet han igjen. Han våknet igjen klokken 3 (antageligvis bare fordi jeg var våken), og var plutselig fryktelig leken! Jeg hadde tenkt en del på hvordan jeg skulle etablere lek som forsterkning, da han ikke har virket så opptatt av leker når jeg har besøkt han, men nå snudde det! Og herlighet, @Ganzie! Jeg vet ikke hva det er med den, men han ELSKER leken du laget til han! Hadde ikke trodd han skulle være en draleke-hund i utgangspunktet, men det var han. Etter litt lek sovnet han igjen. Deretter sov han frem til 6, som oppdretter også antok. Da ble jeg vekket med tusen kyss på nesa (jeg sover på overmadrass på gulvet for å være nær han), og vi gikk en tur ut.  Han synes sele og bånd (hyssing) er litt ekkelt. For å være helt ærlig skulle jeg ønske jeg kunne vente et par dager med å vende han til dette, men i og med at vi har med en tante de første dagene og ingen hage må vi bare gjøre det sånn. Hun må jo tisse, stakar. Men det er ingen andre store protester enn at han klør seg litt av og til. På tur sitter han stort sett på armen, altså, er forsiktig med leddene hans. Men litt løping, leking og utforsking med tante tenker jeg han har godt av. Han er så rolig og trygg! Gjennom dagen i dag har han søkt til meg hver gang han våkner, og sovnet hvor som helst. I natt sov han i hulen sin, men i dag har han bare sovnet på fanget mitt, ved siden av meg, oppå foten min og generelt det han står når han finner ut at han er trøtt. Han spiser fremdeles masse og drikker minst like mye. Han gjør fra seg utelukkende på tissemattene og ute, som er utrolig deilig! I dag er han også åtte uker gammel!  
  • Nylig opprettede emner