Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen her med skilpadde som kan gi meg råd og tips?


whiskeybordercollie
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, whiskeybordercollie skrev:

Av det jeg har lest så er det vel Trekjølskilpadde som er det vi vil ha ?

Okei. Selv har jeg bare erfaring med landskilpadder.

Vet at NHF jobber med å lage faktaark for alle artene som er tillatt, men de er ikke ferdig med de som gjelder skilpadder.

Kanskje @Cams har noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilpadder er ikke mitt ekspertisefelt, men hva jeg forøvrig vet er at trekjøl skal ha 800 + liter kar. Helst 1000. De er svært aktive, og bør ikke gå i små kar.

Du trenger kraftig filtersystem da skilpadder driter og møkker ned vannet hurtigt, en landdel hvor de kan grave og varme seg under UV lys og solspot. 

 

De aller aller fleste som skaffer seg skilpadde forventer noe annet, blir skuffet og dyra ender opp som kasteball. Derfor, unngå impulskjøp som pesten og vær helt innafor med tanken om at skilpadde er antageligvis ikke så gøy som folk flest ser for seg det er. 

jeg anbefaler sterkt å ta kontakt med Espen hos landskilpadde.no , han er Norges ekspert på skilpadder, og har i skrivende stund flere trekjøl som trenger nye hjem. (Han driver omplassering) Han selger ikke til hvem som helst, og vil finne ut fort om du er dedikert og klar for skilpaddehold. :P 

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...