Gå til innhold
Hundesonen.no

Venteatferd/slappe av


yoloomg
 Share

Recommended Posts

Jeg prøver å trene litt lydighet med det hormonelle ungdyret mitt i hundeklubben.

Han koker fryktelig lett over og jeg må "planlegge" øktene mine godt for at gode arbeidssekunder ikke skal gå vekk til unødvendig arbeid. Han slapper ikke av på treningsplassen og er alltid på jobb. På treninger pleier instruktørene å prate fryktelig mye (fordi det er nybegynnere og viderekomne i samme treningsgruppe) og mens alle andre hunder sitter rolig på plass og kan fortsette jobben etterpå, bruker min opp energi på å sitte på plass i 5 minutter. Og når jeg da starter treningen er han sliten og idiot. Forståelig nok. Kommanderer jeg hunden til "gå og legg deg", legger den seg ned, men følger med på meg - altså på jobb.

Dessverre må man parkere 250 m fra kursplassen, så det er liksom ikke bare å ta hunden i bilen for en liten pause...

Litt usikker på hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal gripe det an. Hvordan trener man utholdenhet? Skal jeg bare gå på treninger og la hunden ligge og se på og lære seg å slappe av? Hvordan belønner man avslapping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...