Gå til innhold
Hundesonen.no
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg stod mellom disse da jeg skulle ha ny hund. Jeg ville ha en som ikke var for liten og en med arbeidslyst. Nå har jeg en portisvalp på 7 mnd så all verdens erfaring med rasen har jeg ikke. Jeg kjenner noen italienske som jeg ikke helt liker mentaliteten på, derfor valgte jeg ikke de. Spansk vannhund kjenner jeg noen fine individer som også brukes endel og som er trivelige hunder. Det var portisen som tiltalte meg mest. De er virkelig kule hunder.    Han jeg har er krevende og var også det som bitteliten. Hovedutfordringen har vært at han er veldig oral 😅 Nå har det til dels latt seg kontrollere ved hjelp av en forholdsvis god slipp kommando, men fortsatt kan han sette tennene i meg om han er frustrert eller gira. Han er treningsvillig og har en god kapasitet både mentalt og fysisk. Han har en god avknapp og han har en helt annen ro i seg enn jeg var vant med når jeg trente tolleren jeg hadde før. Samtidig kan det av og til koke litt, men det er ofte hvis ting blir vanskelig for han. Han varsler lite, men han kan bjeffe om noen trasker utenfor huset vårt på natta. Jeg har bevisst forebygget mye vokt ved at han ikke skal ha tilgang til vinduet i gangen som går ned til gulvet spesielt når han er alene. Han er sosial, mer ovenfor hunder enn mennesker, men han hilser veldig gjerne på folk, han er bare ikke like ivrig på de som på hunder. Han er tvers igjennom en klovn. Den hunden gjør så mye rart at vi ler hele tiden av påfunnene hans. Han vil gjerne oppå ting og finnes ikke redd noe som helst underlag. Han bærer absolutt alt, metall og tunge ting. Han hopper stadig opp på to for å se i vinduer, på bord og benker og overalt. Han er en frimerkehund. Han følger meg overalt. Noe av dette er jo hans personlighet og  noe av det hører jeg også om andre portiser. Han snakker mye. Han er myk men samtidig trygg. Det bor veldig mye i han   Dette ble langt, men sånn er min portis. Jeg er positivt overrasket over hvor stor kapasitet han har og hvor mye hund han er. Han har blitt trent ganske mye hele tiden og vært mye i aktivitet så han blir jo litt deretter og, men de er virkelig fine og aktive hunder som kan brukes til mye  Legger med et bilde 🙊  
    • Hvordan vet du at de ikke har det så travelt? Når jeg ringer veterinæren min pga noe, og de ikke har ledig time, så ringer jeg heller rundt dersom det er nødvendig. Man kan ikke forvente at veterinærene skal droppe andre pasienter/andre ting som må gjøres/jobbe overtid for noe som ikke er veldig akutt. Tar ikke nødvendigvis så lang tid å sjekke trykk etc i øyet, men det tar noe tid, pluss at det ofte blir skrevet i dyrets journal. Det er hele greia som tar litt tid, og om programmet allerede er fullt så må man bare finne seg i å evt kontakte en annen veterinær. 
    • Hei. Min Welsh springer spaniel sliter med irritasjon rundt øynene. Hun har også lett for å få utslett på mage og andre steder. Er det noen som har opplevd samme type problem ?   Mvh Sjur Aarhus
    • Blodspor og barn hunt ser SÅ morsomt og givende ut! Men jeg vil overhodet ikke forsterke det allerede godt eksisterende jaktinstinktet til «villdyret» mitt, så er vel ikke så lurt da...
  • Nylig opprettede emner