Gå til innhold
Hundesonen.no

Godbiter til Treat & Train/Manners Minder?


Recommended Posts

Har nettopp gått til innkjøp av vidunderet Treat & Train (tidligere Manners Minder), og gleder meg allerede til å ta fatt på treningen og kvitte meg med den åpne godbitskålen. Stortsett fungerer den bra og bikkja følger ivrig med, selv om den bråker litt når den snurrer.

MEN under testing og tilvenning ser jeg allerede et lite problem med godbitene... Vi pleier å bruke myke godbiter, typ Woolf, Nature's Menu, etc, rett og slett fordi det er det han responderer best på. Men mange av disse setter seg fast når disken snurrer, så det ender med avbrekk i treningen hvor jeg må fiske ut biten som har satt seg fast, bikkja får ikke belønning til riktig tid, osv. Litt frustrerende.

Skjønner jo at det er jeg som må bytte godbiter, men iom at jeg har vært på de same typene så lenge, er jeg litt usikker på hvor jeg skal gå. Vet at mange bruker tørrfor til denne, men det er uaktuelt for min - det blir aldeles IKKE sett på som belønning. Han tåler heller ikke pølser, så det er også uaktuelt (tror vel de også hadde satt seg fast?). Trenger derfor forslag på smakfulle godbiter som er såppass faste at de ikke jammer maskinen? Han er dessvere litt kresen, så dogman tørre hundebeinkjeks fungerer heller ikke bra i lengden...

Ser nettsiden selv anbefaler ting som kattemat og cheerios, noen som har testet disse? Ellers er det jo bare amerikanske godbiter jeg ikke har snøring på... :innocent:

På forhånd takk for alle tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker slike hjertegodbiter 

51425_Dogman_Favoritt_mums_minihjerter_i

Enkelte hundebein-forma i ala samme serien funker også fint for meg :)  hvis du bor i nærheten av Sverige, så bruker de å selge slike drit billig på ÖoB :) typ 30,- for en boks på 500g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...