Gå til innhold
Hundesonen.no

Appetitt


EspenBO
 Share

Recommended Posts

Hei. Vi venter ny valp, og jeg er nysgjerrig på andres erfaring med foret Appetitt fra før. Jeg har nye erfaring med hund fra tidligere, og har to hunder nå. Jeg har testet ut Labb i forbindelse med jobb tidligere, og det er helt uaktuelt å fore på noe sånt her i huset. Jeg har personlig best erfaring med Pro Plan, men bikkjene går generelt greit på det meste. Sakens kjerne her er da at oppdretter på ny hund forer på Appetitt. Er dette foret bedre enn Labb, eller er det samme driten? Jeg lurer veldig på om jeg bare skal kjøpe en liten sekk for å fase den rett over på noe jeg vet er bra? Pris er ikke et tema, jeg har ikke hund for å spare penger. Det som er viktig er at valpen får best mulig utgangspunkt for god vekst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vant ett års forbruk av appetitt, og brukte det på mine da 4 forskjellige hunder ut perioden. Alle hadde god pels, holdt seg godt og røytet hverken mer eller mindre. Noe mer avføring kanskje, men den var fast og fin. 

Det er nok litt individuelt også.

Om du ønsker å bytte til noe annet enn det oppdretteren gir, så er det ikke noe problem heller, bare bland forene litt i starten, og gå over til det du vil gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fungerer bra på appetitt. Salukien fungerer på det meste, men basenjien har blitt litt sartere etterhvert og trenger lang overgang til nytt for. Men kan når som helst bytte tilbake til appetitt uten problem.  Så er bare å teste og se om det fungerer på din valp. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forer med Appetiit på4 forskjellige hunder med forskjellig type fôr på alle. Alle ser bra ut i både pels og avføring, så fornøyd her.

Appetitt skal være hakket bedre enn Labb, det er liksom premium fôret til FK. Men så er det veldig individuelt hvordan hundene fungerer på det, så det kan være et dårlig fôr for noen, men flott for andre, som alle typer fôr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at det er klasseforskjell mellom Labb og Appetitt - hvor Appettitt'en er på høyde med alle de andre "vanlige" tørrfôrene som ProPlan, Royal Canin, Eukanuba, etc. Appetitt har jo også nå en kornfri variant,  så de jobber seg i alle fall i riktig retning av hva hundefolket ønsker.

Så hvis det funker på hunden(e), og er greit å få tak i samt innenfor et prisleie dere kan leve med, så hvorfor ikke prøve det? Etter en uke eller tre finner man jo ut om det funker eller ikke - i værste fall er det jo bare å bytte til noe annet.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, SusanneL said:

Jeg har også hørt at det er klasseforskjell mellom Labb og Appetitt - hvor Appettitt'en er på høyde med alle de andre "vanlige" tørrfôrene som ProPlan, Royal Canin, Eukanuba, etc. Appetitt har jo også nå en kornfri variant,  så de jobber seg i alle fall i riktig retning av hva hundefolket ønsker.

Så hvis det funker på hunden(e), og er greit å få tak i samt innenfor et prisleie dere kan leve med, så hvorfor ikke prøve det? Etter en uke eller tre finner man jo ut om det funker eller ikke - i værste fall er det jo bare å bytte til noe annet.

:-)

Hele serien til Appetitt er kornfri, så som du sier så går det i riktig retning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, vhp said:

Hele serien til Appetitt er kornfri, så som du sier så går det i riktig retning!

Ah - det visste jeg ikke, har aldri vært spesielt interessert i Appetiit-fôret. Men jeg så at de "pushet" Grain Free på en stand for litt siden men selgeren virket ikke å ha særlig kunskap om noe jeg spurte om så jeg gikk bare videre til neste stand. 
Men det er jo kjempefint, og jeg vet om flere beardiseiere som bruker det og er fornøyde. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bearded collie hannhund som er delvis vanskelig å fore. Han er kresen, så på enkelte tørrfôr blir han tynn Som en høvelflis. 

Han kan få litt sensitiv mage i perioder. Mens pelsen hans har aldri vært noe problem til nå. 

Jeg har prøvd diverse ulike tørrfor. Og jeg har kommet frem til at appetitt skin and coat er noe vi er fornøyd med. Nå må jeg passe på så han ikke legger på seg nesten! 

Han fungerer også fint på feks canagan. Men jeg ser ingen vits i å fore han på det når appetitt virker hakket bedre (mindre på do). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...