Gå til innhold
Hundesonen.no

"Jeg har blitt hunde-eier igjen og hater det"


QUEST
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Så utrolig meningsløs artikkel, eller hva man nå skal kalle det. Poenget var?

Det kan man si men sant og si så tror jeg nok endel nye og 'eldre' hundeeiere kunne ha skrevet noe lignende, eller i alle fall vært enige.. Jeg tror ikke riktig alle, for å si det slik, er helt forberdet på hva det vil si og ha hund.. For mange ser bare de positive sidene men det er da vitterlig en hel del ulemper med hundehold også..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, maysofie said:

Jeg skjønner virkelig ikke greia, hvis du ikke liker din egen hund, hvorfor da:
1 - få deg ny hund
2 - lage valper/kjøpe valp etter denne
3 - beholde den i skilsmissen

Det lurte jeg på også. Omplassering høres ut som et mer fornuftig alternativ... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er meningen at dette skal være morsomt, men jeg synes det ble totalt skivebom. Det går an å skrive om de mindre morsomme sidene ved å ha hund på en morsom måte. Det synes jeg ikke forfatteren greide her. Jeg får bare vondt av hundene. 

Jeg tror nok alle tenker at det skulle vært godt med litt hundefri, og noen dager er dørstokkmila lang for å gå tur, eller når hundene bare oppfører seg dust og lunta di er kort, så har jeg også stunder der jeg ønsker de dit peppern gror. Men jeg kunne aldri sagt at jeg hater hundene mine. Det er simpelten ikke sant. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillehammer vakke no' glad i hu heller. Stakkars hund. Men jeg skjønner ikke hvorfor denne eksen, som var den som ville ha hund, ikke tok med seg den de anskaffet sammen men heller skaffet seg 6 nye? Hun beholder den vel pga ungene stakkars, men de hadde jo fått sett den hos far og?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun prøver å være morsom, bommer hun  så det synger. Jeg sitter bare igjen med irritasjon over henne, og medlidenhet med de stakkars, uønskede hundene. Det var ikke så mye her jeg kjente meg igjen i. Men så har jeg vel en mer positiv innstilling til hunderiet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste hele denne artikkelen og ventet på en morsom punchline, eller tydelig satirisk innhold. Hun pleier jo ellers å skrive bra og på kornet.

Dette her var bare et sint innlegg om hvor ille HUN syntes det er å ha hund - hvis det var et snev av humor her klarte ikke jeg å plukke det opp mellom provoserende påstander som ikke bare gikk på hennes egen manglende interesse og kunnskap.. Innimellom "jeg liker ikke dette" syntes jeg det var mange kommentarer om at "hunder er skitne", "hunder er dumme", "hundeeiere er kleine", osv. Det synes jeg er en nedsettende måte å snakke om menneskets beste venn, samt de som faktisk veldger å bruke tid, penger, ja til og med dedikere livsstilen sin til hund. Ja, det var kanskje ikke det hun mente, men det er det hun sier.

Syntes det bare ble ekkel lesning uten noe reddende verdi i form av hjerte eller latter. En gang innrømmet hun motvillig at hun hadde blitt glad i hunden, og at barna likte den, men dette var ikke gjort til et stort poeng, og selv det ble behandlet som en forbannelse? Unødvendig og surrete innlegg hun ikke hadde fått publisere på en stor nyhetsplattform om hun ikke hadde et navn som var kjent fra før.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som var morsomt, var dette:

Quote

Ingen har kommet på en hundetampong ennå, i hvert fall så vidt jeg vet, så forestill deg selv: Hvordan hadde det sett ut hjemme hos deg om du eller kona di eller mora di hadde mens og gikk uten tampong og truse? Jepp. Sånn så det ut hjemme hos meg da skilsmissehunden hadde løpetid. Jeg har fortsatt blodflekker på møblene.

Har hun aldri hørt om tispetruse? :lol: Kanskje hundeholdet hadde blitt litt lettere om hun nedverdiget seg til å faktisk prate med andre hundeeiere :sleep:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, idalilla skrev:

Jeg leste hele denne artikkelen og ventet på en morsom punchline, eller tydelig satirisk innhold. Hun pleier jo ellers å skrive bra og på kornet.

Dette her var bare et sint innlegg om hvor ille HUN syntes det er å ha hund - hvis det var et snev av humor her klarte ikke jeg å plukke det opp mellom provoserende påstander som ikke bare gikk på hennes egen manglende interesse og kunnskap.. Innimellom "jeg liker ikke dette" syntes jeg det var mange kommentarer om at "hunder er skitne", "hunder er dumme", "hundeeiere er kleine", osv. Det synes jeg er en nedsettende måte å snakke om menneskets beste venn, samt de som faktisk veldger å bruke tid, penger, ja til og med dedikere livsstilen sin til hund. Ja, det var kanskje ikke det hun mente, men det er det hun sier.

Syntes det bare ble ekkel lesning uten noe reddende verdi i form av hjerte eller latter. En gang innrømmet hun motvillig at hun hadde blitt glad i hunden, og at barna likte den, men dette var ikke gjort til et stort poeng, og selv det ble behandlet som en forbannelse? Unødvendig og surrete innlegg hun ikke hadde fått publisere på en stor nyhetsplattform om hun ikke hadde et navn som var kjent fra før.

Nå har jeg bare lest ett innlegg av henne for å se hva i all verden hun var for slags. Og det var et rent syteinnlegg om skillsmisse. Hvor man sitter igjen etter å ha lest begge og tenker "stakkars mann" og ikke "stakkars henne". Jeg syns ikke hun skriver bra. Tvert i mot. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske å ha lest noe som helst bra fra den dama, og siden vi har delt lokalavis har det blitt litt og. Det er helt fjernt at noen skal få publisert, i min mening, dårlige tekster bare fordi de har greid å fyre til krangel og blest et par ganger tidligere, mens gode skribenter må slite i ene og andre enden for å bli publisert i noe like stort medie. 
Hun skriver syteblogg, men trøkker den opp i motvillige ansikter i stedet for å lage en faktisk blogg og la den som vil lese oppsøke det selv.

Endret av Khela
modererte meg selv litt..
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff meg ikke helt, men synes den var litt morsom. Dette er jo satire og man må bare ta det med en klype salt. Jeg tror nok at hun liker de bikkjene sine ganske godt også. Selv om hun nok ikke føler seg så dedikert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...