Gå til innhold
Hundesonen.no

Mattilsynet kan nå omplassere dyr uten eiers samtykke


pippin
 Share

Recommended Posts

Flott? Eller ikke flott? Kommer vel helt an på om mattilsynet klarer å gjøre jobben skikkelig! Jeg er positiv, så lenge dyrene blir tatt vare på. Er det et tydelig dyremishandling til stede så er det fint at dyr blir fratatt og eventuelt omplassert. Hvis sakene er grumsete eller mattilsynet feilinformert med manglende bevis så kan det bli værre... Men veldig bra at dyrene får en ny sjanse istedet for å bli avlivet!

https://www.nrk.no/ostfold/na-kan-mattilsynet-omplassere-dyr-uten-eierens-samtykke-1.14000591

Endret av pippin
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, pippin said:

Flott? Eller ikke flott? Kommer vel helt an på om mattilsynet klarer å gjøre jobben skikkelig! Jeg er positiv, så lenge dyrene blir tatt vare på. Er det et tydelig dyremishandling til stede så er det fint at dyr blir fratatt og eventuelt omplassert. Hvis sakene er grumsete eller mattilsynet feilinformert med manglende bevis så kan det bli værre... Men veldig bra at dyrene får en ny sjanse istedet for å bli avlivet!

https://www.nrk.no/ostfold/na-kan-mattilsynet-omplassere-dyr-uten-eierens-samtykke-1.14000591

ja såfremt mattilsynet vet nok om det aktuelle dyret til å finne et godt hjem til det. 

Endret av Meg
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2018 at 6:41 PM, Sprettballen skrev:

Jeg synes det er bra. Jeg er ikke noe tilhenger av at eiere som har vannskjøtt dyrene sine skal få bestemme om dyret skal omplasseres eller avlives, bare fordi noen andre ikke skal få ha glede av dyret. Så lenge det er friskt og kan få det bra i et annet hjem.

Enig! Når man blir dømt for å ha plaget barna sine, så mister man omsorgsretten til dem. Det skulle jo bare mangle at ikke det samme gjelder dyr. Jeg kan ikke se argument mot at denne paragrafen skulle fjernes, og jeg forstår ikke hva MTs egenskaper har med saken å gjøre. Denne paragrafen stred direkte mot §3 i samme lov, den som sier at dyr har egenverdi, for de hadde jo ikke det når den som hadde mishandlet dem kunne dømme dem til døden. Ingenting med det er riktig, på noen måte, uansett hva MT kan eller ikke kan, er flinke til eller ei. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...