Gå til innhold
Hundesonen.no

Bredde på kobbel i skinn

Recommended Posts

Skal bestille kobbel i skinn, men er usikker på hvilken bredde jeg skal velge. Skal brukes til whippet, og lengden jeg bestiller er 180 cm.

Finnes i bredde; 10, 12, 15 og 18 mm. 

Noen som har anbefalinger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer jo veldig ann på hva du liker selv, fordelen med lær er jo at det er relativt behagelig å holde i uansett :) 

Til hund som ikke trekker foretrekker jeg så tynt som mulig, har både 6 og 8mm - enkelt å pakke i lommen, lett og ledig å gå med. Til han som trekker liker jeg dog 12mm. 18mm x 180cm blir mye bånd å håndtere eller legge vekk.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri hatt kobbel av kvalitet før, så jeg vet liksom ikke :P Har 15mm bredde på nylonkobbel, og det syns jeg er greit.

De trekker ikke mye. Når de har fått nok tur trekker de så godt som ingenting, kanskje bitte litt på starten av turen. Hun ene kan trekke dersom vi nærmer oss et morsomt tursted eller et sted hun pleier å løpe løs. Begge to kan også plutselig rykke til dersom vi ser en katt eller ekorn. 

Kanskje jeg skal velge 10 mm eller 12 mm da. Heller nok mest mot 12 etter det du skrev.

Jeg er også litt usikker på om det er noe vits med 180 lengde. Skal bruke båndet mer på byturer, parkturer og turer langs vei.. Og da går de jo mest bak meg uansett. Har lange bånd til skogsturer og slikt. Men så tenker jeg liksom at det er greit om de har muligheten til å gå litt unna om de vil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville gått for 10 eller 12.  12 synes jeg var ok på belger når keg brukte skinnbånd,  på en litt lettere hund hadde nok 10 fungert fint.  8 kjøpte jeg en gang,  men det likte jeg ikke .

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive