Gå til innhold
Hundesonen.no

Bredde på kobbel i skinn


Recommended Posts

Kommer jo veldig ann på hva du liker selv, fordelen med lær er jo at det er relativt behagelig å holde i uansett :) 

Til hund som ikke trekker foretrekker jeg så tynt som mulig, har både 6 og 8mm - enkelt å pakke i lommen, lett og ledig å gå med. Til han som trekker liker jeg dog 12mm. 18mm x 180cm blir mye bånd å håndtere eller legge vekk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt kobbel av kvalitet før, så jeg vet liksom ikke :P Har 15mm bredde på nylonkobbel, og det syns jeg er greit.

De trekker ikke mye. Når de har fått nok tur trekker de så godt som ingenting, kanskje bitte litt på starten av turen. Hun ene kan trekke dersom vi nærmer oss et morsomt tursted eller et sted hun pleier å løpe løs. Begge to kan også plutselig rykke til dersom vi ser en katt eller ekorn. 

 

Kanskje jeg skal velge 10 mm eller 12 mm da. Heller nok mest mot 12 etter det du skrev.

 

Jeg er også litt usikker på om det er noe vits med 180 lengde. Skal bruke båndet mer på byturer, parkturer og turer langs vei.. Og da går de jo mest bak meg uansett. Har lange bånd til skogsturer og slikt. Men så tenker jeg liksom at det er greit om de har muligheten til å gå litt unna om de vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...