Gå til innhold
Hundesonen.no

Bulldog drepte mor og sønn


Gjest
 Share

Recommended Posts

I Hannover er det en stor sak om en handicappet mor (i rullestol?) med sønn på 25 år (begge fra Kosovo) som har blitt funnet døde i hjemmet sitt. Den eneste som ble funnet levende i leiligheten var hunden Chico. Han påstås å være en Staffordshire Bullterrier-mix, men etter min mening er dette en Amerikansk Bulldog?

1,w=1512,q=low,c=0.bild.jpg

https://www.bild.de/regional/hannover/kampfhunde/beisst-mutter-und-sohn-in-hannover-tot-55288820.bild.html

En stor underskriftskampanje er på gang for å redde hunden fra avlivning. Det sies at myndighetene i Tyskland har feilet i å fjerne hunden fra eierene som ikke passet til å ta vare på hunden:

https://www.theguardian.com/world/2018/apr/09/germany-chico-dog-that-killed-owners-petition-hanover

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Mirai said:

Hvorfor skal den reddes....?

Man kan så spørre, her er svaret fra linken som ligger i første innlegg:

Quote

According to local newspaper reports, Chico had been bought by Lezime K eight years ago, shortly before the early release from prison of her ex-husband, who attacked her with an axe in 2005.

The injuries she sustained meant she had to use a wheelchair and she had told neighbours she acquired the dog, which was reportedly kept in a cage in the family flat, out of fear for her life and that of her four children.

In 2011, a social worker arranged for the woman’s son, then 20, who had learning difficulties, to take the dog to a trainer after recognising that the family was unable to cope with its “permanent aggression”.

The social worker said in a report at the time that she was convinced the dog “had been trained to be a fighting machine”. On the dog trainer’s advice, the veterinary inspection office was due to have ruled on whether the dog would be allowed to stay with the family.

But after the owner failed to present the animal to authorities, there appears to have been no follow-up. There was also an inadequate response to neighbours’ frequent complaints about the dog’s continuous barking.

Så folk mener at fordi myndighetene (type mattilsynet) ikke ordnet opp i sakene tidligere, så kan ikke hunden lastes for å ha blitt holdt i bur nesten 24/7 + blitt "kamptrent" av folk i relativt tydelig ubalanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Emilie said:

Hadde bare folk engasjert seg i hunder som dømmes til døden, UTEN at de har ja, for eksempel, drept noen... 

Det gjør de jo, i Norge. Sånn som Bamse, og den andre hunden som egentlig bare var ofre for surkete og intolerante naboer.

----

Rent prinsippielt forstår jeg hvor folk kommer fra i denne saken. Det er en hund som er ført inn i et "h*lvette" av et liv, med lite til null tur utenfor døra, leve inne i et bur, bli trent til personlig forsvar og bli holdt av mennesker som antakeligvis sliter med å ta vare på seg selv. Prinsippielt kan man ikke laste hunden for det den har gjort, den er et produkt av sitt miljø. Men i motsetning til et menneske som gjennomgår det samme og deretter må bo på lukket avdeling på et sykehus resten av livet; er en hund ødelagt når den er ødelagt i så stor grad. Hvorfor man skal la hunden gjennomgå stress og evt. bli holdt i live er meg uforståelig. Hunden lider antakeligvis mer av å skulle omplasseres og masse styr, enn å bare avlive. Den er jo ikke et resultat av en nabofeide, den er et resultat av ekte psykisk og fysisk mishandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, myndighetene har jo feilet i oppfølgingen når hunden ikke ble tatt fra de da de ikke dukket opp til den evalueringen/treningen de skulle på, MEN løpet er kjørt for den hunden. Om den angriper og dreper de som den har bodd med hele livet så tviler jeg sterkt på at den vil være som smør i hendene på en ny eier. Folk altså :/

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars hund.. Hunden har tydeligvis hatt et forjævlig liv, ble totalt sviktet av de som skulle ha 'oppsyn' med saken og når den tilslutt klikker, så skal den bøte med livet.. Jeg kan forstå de som ønsker å redde hunden selv om jeg er usikker på om det i det hele lar seg gjøre. Dette er jo en hund som man ikke plasserer ut til 'hvemsomhelst', det vil være ytterst få personer som både har både den nødvendige kunnskap og interesse av å overta en slik hund.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er folk helt tullerusk, eller? :blink: En hund kan aldri lastes for aggressiv atferd. Den skjønner ikke forskjell på rett og galt, og eventuell aggresjon er et resultat av arv, miljø eller en kombinasjon av disse. Når en hund avlives, er det ikke for å straffe den, men fordi den utgjør en fare for folk eller dyr eller ikke har det bra med seg selv. I dette tilfellet vil jeg tro begge argumenter gjelder, og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor en slik hund skal holdes i live. Avliv hunden, og straff eventuelt de menneskene som har skyld i at hunden ble slik den ble. Stakkars :hmm:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny "kamphund"-sak i Tyskland, blandingshund biter baby til døde:

https://www.berliner-zeitung.de/panorama/tragoedie-in-hessen-familienhund-beisst-saeugling-tot-29993440

Quote

Ein sieben Monate alter Junge aus dem südhessischen Bad König ist nach einem Biss des Familienhundes gestorben. Wie Polizei und Staatsanwaltschaft am Dienstag gemeinsam mitteilten, biss das Tier das Baby am Vortag in der Wohnung aus zunächst ungeklärter Ursache in den Kopf.

Der 23 Jahre alte Vater hatte den Angaben zufolge sofort die Rettungskräfte verständigt, die den kleinen Jungen in eine Klinik brachten. Zunächst war der Zustand des Säuglings stabil, am späten Abend starb er jedoch.

Der Hund wurde in ein Tierheim gebracht. Dort sei er als aggressiv beschrieben worden, berichtete eine Polizeisprecherin. Unklar war zunächst, ob der Hund zu den gefährlichen Rassen gehört. Laut Behörden handelt sich den um einen Mischling, bei dem es sich „nach dem äußeren Ansehen um einen Staffordshire-Mix handeln könnte“.

En 7 mnd gammel gutt er død etter å ha blitt bitt av familiehunden. Hunden bet babyen av uklar grunn i hoderegionen. Den 23 år gamle faren har (i følge kilder) umiddelbart ringt ambulanse og barnet ble bragt til sykehus. Han var i en stabil tilstand etter ankomst på sykehuset, men døde senere på kvelden.

Hunden er bragt til et dyrehjem. Der framstår hunden som aggresiv, iflg en politidame. Det er uklart om hunden hører til "de farlige rasene" (hvert fylke i Tyskland har en liste med farlige hunderaser som krever ekstra tillatelser etc), men det ser ut til at den kan være en Staffordshire-blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Ny "kamphund"-sak i Tyskland, blandingshund biter baby til døde:

https://www.berliner-zeitung.de/panorama/tragoedie-in-hessen-familienhund-beisst-saeugling-tot-29993440

En 7 mnd gammel gutt er død etter å ha blitt bitt av familiehunden. Hunden bet babyen av uklar grunn i hoderegionen. Den 23 år gamle faren har (i følge kilder) umiddelbart ringt ambulanse og barnet ble bragt til sykehus. Han var i en stabil tilstand etter ankomst på sykehuset, men døde senere på kvelden.

Hunden er bragt til et dyrehjem. Der framstår hunden som aggresiv, iflg en politidame. Det er uklart om hunden hører til "de farlige rasene" (hvert fylke i Tyskland har en liste med farlige hunderaser som krever ekstra tillatelser etc), men det ser ut til at den kan være en Staffordshire-blanding.

Ser man på den første linken din i denne tråden, så er det flere henvisninger til saker hvor diverse staff ( ?) og slike blandinger er involvert i alvorlige saker med både personskade og død. Smått ironisk at disse 'rasene' ofte promoteres som barne og familiehunder par eksellense.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Ser man på den første linken din i denne tråden, så er det flere henvisninger til saker hvor diverse staff ( ?) og slike blandinger er involvert i alvorlige saker med både personskade og død. Smått ironisk at disse 'rasene' ofte promoteres som barne og familiehunder par eksellense.. 

Ja, jeg er meg endog ikke helt sikker på om det er staff? Som vi ser på bildet ovenfor er det jo overhodet ikke noe staff det er snakk om, men en (amerikansk) bulldog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Ja, jeg er meg endog ikke helt sikker på om det er staff? Som vi ser på bildet ovenfor er det jo overhodet ikke noe staff det er snakk om, men en (amerikansk) bulldog...

Jeg synes den kan like godt se ut som en amstaffblanding med en dæsj bulldog eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Mirai said:

Hvem har lyst på en hund som beit en unge i hodet så den døde? For et ansvar!

OBS OBS: det er i sak nr.1 at folk har underskriftskampanje. Hva som skjer med den andre hunden som drap babyen står det ingen ting om, og ingen underskriftskampanje (bis jetzt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.neuepresse.de/Hannover/Meine-Stadt/Chico-geht-nach-toedlichen-Bissen-erstmals-wieder-Gassi

Hunden Chico går på sin første tur etter de dødelige bittene. Her kan man se to videoer av hunden (trykk på linken).

(Hunden som drepte mor og sønn).

Quote

Angesichts der Umstände habe sich der Hund perfekt verhalten, befand Tierpfleger Wolfgang K. Bevor er Chico rund zehn Minuten lang ausführte, gab es Leckerlis für den Hund.

Der Hund war weitgehend ruhig. Erst als er auf eine andere Hündin traf, fing er an zu bellen und fletschte die Zähne. Aktuell ist noch immer unklar, wie es mit dem Hund weitergeht.

"Etter omstendighetene har hunden oppført seg perfekt, sier dyrepasser Wolfgang K. Han tar Chico med ut på en ca. 10 minutter lang tur, men først gir han hunden noen godbiter.

Hunden var generelt rolig på tur, og begynte først å bjeffe/knurre når den traff en annen hund (tispe). Aktuelt er det enda uklart hva som skjer med hunden videre"

Jeg må si at til å ha et sånnt sinnsykt oppbud med innpåslitne papparazis så holdt hunden seg relativt rolig og viste seg på de korte klippene overhodet ikke aggressiv mot mennesker. Igjen synes jeg han ser ut som alt annet enn en Staffordshire eller Pitbull mix, mer mot Ambull, Ca de Bou, etc.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...