Gå til innhold
Hundesonen.no

Skev fot


Recommended Posts

Hei, jeg har en Cavalier King Charles Spaniel på 7 år. Høyre forlabb er skev, opp imot 90 grader som dere ser på bildet jeg la til. Jeg har vert hos dyrlegen og hun ga meg bare noe smertestillende og mente vi skulle prøve med det i en uke. 

Hun har ikke hatt noe skader som vi vet om i beinet, og det har vert sånn i sikkert et år eller lengre, men det virker som det blir verre og verre. 

Så jeg lurte egentlig på om noen hadde vert borti/hørt om noe lignende?

20180408_183922.jpg

20180406_122216.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok umulig for oss å svare på ut ifra et bilde. Her må man nok ta på hunden, bøye og kjenne litt og kanskje til og med støtte seg på et røntgenbilde før man kan gi noe vettig svar ;) Prøv med smertestillende i en uke og bestill ny time om det ikke er bedre, det er slettes ikke feil å starta i den enden dyrlegen gjør nå, tenk så greit om alt løses med litt smertestillende - og om ikke så kjør på med videre utredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden har ikke vært sånn fra valp av? Virker hunden plaget eller er det bare at du ser at fotstillingen endrer seg som er "problemet"? Står den sånn hele tiden? Eller er det bare at den vrir seg når hunden går e.l.?

Om den er sånn hele tiden, blir verre og ikke har vært sånn før så hadde jeg ærlig talt ville hatt et svar på hvorfor det skjer og evt om noe kan gjøres med det eller ikke. Det virker langt ifra normalt i mitt hodet iallefall og helt sikkert ikke bra i lengden. Jeg har ingen erfaring med lignende altså så dette er bare mine tanker, om det er rett eller unødvendig aner jeg ikke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jo det er merkelig at det eneste som er gjort( ?) fra veterinærs side er å skrive ut smertestillende..Skjevheten er jo ganske graverende og det ville jo være naturlig at man tok en skikkelig sjekk på foten med røntgen. Hvis det er flere tilgjengelige veterinærer på TS sted, hadde jeg dratt til en annen veterinær og fått en ordentlig sjekk!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det samme som QUEST. Hvis dette var min hund ville jeg gått til en annen veterinær og fått røntget sjekket den skikkelig. Man får kanskje svar på om hunden har smerter ved å gi smertestillende, men man får ingen andre svar på hva som skjer med den foten, og noe er det tydeligvis som skjer. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...