Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvaliteten på hööks sine hundeprodukter


Recommended Posts


Noen som har erfaring med hundeproduktene fra hööks? Jeg har kjøpt et par lærkobbel der for sikkert 10 år siden som er like fine enda, men ikke prøvd noe særlig ellers. 
Tenker på lekene og vesten de har og sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et veldig ok dekken til Kovu, ikke mye brukt men veldig ok kvalitet. CRW-klærne er vel jevnt over ok kvalitet, jeg er veldig glad i regnjakka mi derfra. Siden de har butikk i byen er jeg innom nå og da, og synes de fleste produktene virker som helt greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok vil jeg si. Ikke noe eksepsjonelt god kvalitet - den står vel litt til prisen. Tåler ikke mye da, blir fort slitt er min erfaring. (Hatt en del dekken til rolig hund, de fortsatt er hele og fullt brukende etter sikkert 8 år, men er rufsete og ser litt lurvete ut. Ellers hatt en del i forbindelse med hest, og der så jeg etterhvert andre veier gitt)

Endret av tutle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Midas said:


Noen som har erfaring med hundeproduktene fra hööks? Jeg har kjøpt et par lærkobbel der for sikkert 10 år siden som er like fine enda, men ikke prøvd noe særlig ellers. 
Tenker på lekene og vesten de har og sånn? 

De har jo en del forskjellige merker så antar det vil variere mtp kvalitet ifht merke/produsent. De fører alac ihvertfall, og det er jo stort sett gode produkter feks. Ellers har alle mine hunder hatt det de kaller refleksdekken eller noe i den duren, det er et helt dekken med litt fyll i og litt refleks (altså ikke en sånn refleksvest), billig, enkel utforming og neppe noe ekstraordinært ifht isolerende egenskaper i stoffet som er brukt etc, men et godt bruksdekken som har tålt mye. Lek med andre hunder osv. Har og vært fornøyd med fleecedressene derfra som koster 1/3 eller noe av feks hurtta sin. Varga hadde både hurtta og høøks sin, brukte stort sett høøks sin, den satt bedre på henne.

Aner ikke ang klær annet enn at jeg har ingenting å utsette på hesteklærne jeg har hatt derfra. Har også hatt en del hansker osv, og de er som de skal de. Leker tror jeg mye godt er sammenlignbart med biltema osv, av de billige og ukjente merkene. Det er ihvertfall min erfaring. Men mine hunder ødelegger det meste så mulig det er de som er problemet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regndressen jeg har prøvd har ikke vært beste kvaliteten, men dekkenet jeg har prøvd har vært minst like god som de til 3x prisen andre steder. Har jevnt over vært fornøyd med det meste. Aner ikke på leker og sånt, for min ødelegger ikke leker uavhengig av kvaliteten. Jeg sjekker ofte Hööks først hvis jeg skal ha noe, men de har også dekken/klær som passer min hund, i motsetning til de fleste andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Malamuten skrev:

De har jo en del forskjellige merker så antar det vil variere mtp kvalitet ifht merke/produsent. De fører alac ihvertfall, og det er jo stort sett gode produkter feks. Ellers har alle mine hunder hatt det de kaller refleksdekken eller noe i den duren, det er et helt dekken med litt fyll i og litt refleks (altså ikke en sånn refleksvest), billig, enkel utforming og neppe noe ekstraordinært ifht isolerende egenskaper i stoffet som er brukt etc, men et godt bruksdekken som har tålt mye. Lek med andre hunder osv. Har og vært fornøyd med fleecedressene derfra som koster 1/3 eller noe av feks hurtta sin. Varga hadde både hurtta og høøks sin, brukte stort sett høøks sin, den satt bedre på henne.

Aner ikke ang klær annet enn at jeg har ingenting å utsette på hesteklærne jeg har hatt derfra. Har også hatt en del hansker osv, og de er som de skal de. Leker tror jeg mye godt er sammenlignbart med biltema osv, av de billige og ukjente merkene. Det er ihvertfall min erfaring. Men mine hunder ødelegger det meste så mulig det er de som er problemet :P 

Ja, jeg tror faktisk koblene er alac.

Man får jo sikkert litt hva man betaler for, men jeg har en Hurtta Treningsvest som er helt gått i oppløsning og den er ikke  gammel. Så de hadde et magebelte til en veldig billig penge, men jeg har et baggen belte som strikken er fullstendig utslitt på, og vurderer å bare bytte det ut. Det beltet på hööks kan vel neppe måle seg med baggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Midas said:

Ja, jeg tror faktisk koblene er alac.

Man får jo sikkert litt hva man betaler for, men jeg har en Hurtta Treningsvest som er helt gått i oppløsning og den er ikke  gammel. Så de hadde et magebelte til en veldig billig penge, men jeg har et baggen belte som strikken er fullstendig utslitt på, og vurderer å bare bytte det ut. Det beltet på hööks kan vel neppe måle seg med baggen.

Kanskje verdt å teste? Ofte får man det man betaler for, men det betyr ikke alltid bare holdbarhet. Man betaler jo altid litt for merke/popularitet, også er det kanskje detaljer og finesser som koster litt ekstra. Rimeligere trenger ikke nødvendigvis å bety mindre slitesterkt, ihvertfall ikke innen rimelighetens grenser. :) Ofte så er det jo heller kanskje ting som mindre vekt, mindre romstort, materialer som isolerer bedre selv om de er tynne og lette ifht billigere stoff, flere muligheter på samme ting osv. som er utslagsgivende for pris :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et regndekken derfra. Fikk ikke brukt det så mye før hun vokste fra det, men jeg syns det var veldig dårlig passform på det, og litt stivt. Hadde også tenkt å kjøpe en sele, som var ganske lik ruffwear webmaster. Den var blytung og stiv og ekkel, så endte opp med webmaster likevel, selvom den er over dobbelt så dyr...leker vet jeg ikke. Hun makulerer det meste:P

Så jar jeg jo en vinterjakke fra CWR (?). Den er jeg kjempe fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjøpte også et regndekken der i fjor, som viste seg å ha veldig dårlig passform. Men det er jo litt avhengig av type hund også, og ikke nødvendigvis på kvaliteten på produktet. Dekkenet virket bra nok det. Og de tok det i retur uten problemer (kjøpt i butikk, så ikke angrerett ift nettkjøp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt et par av de nye strikkbåndene deres. Jeg bruker dem som vanlige leiebånd (ikke til snørekjøring, til det er de for korte og har for lite strikk til mine), og det funker supert. Mine hunder går ikke så fint i bånd, så selv korte turer fra bilen og til hundegården, inn til veterinær e.l er det fint å ha bånd med demping. 

http://www.biltema.no/no/Fritid/Kjaledyrutstyr/Hund/Elastisk-kobbel-2000040468/ 

 

(de "hvite" sømmene er forresten refleks)

Endret av Meg
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2018 at 8:41 PM, Kaisen skrev:

Hadde også tenkt å kjøpe en sele, som var ganske lik ruffwear webmaster. Den var blytung og stiv og ekkel, så endte opp med webmaster likevel, selvom den er over dobbelt så dyr...

Jeg kjøpte denne selen til mine, men den tålte ikke salukien. Revnet i løpet av et par-tre turer og er nå helt ubrukelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Wednesday skrev:

Jeg kjøpte denne selen til mine, men den tålte ikke salukien. Revnet i løpet av et par-tre turer og er nå helt ubrukelig. 

Oi, såpass... den er jo billig, men burde vel tålt litt mer enn det...Like greit jeg gikk for webmaster da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...