Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor har du godbitene?


Recommended Posts

Nå begynner jeg å bli lei av denne lange, svære plastposen med pølser (eller annet) i lomma som det tar en liten evighet å fiske frem hver gang hundene skal belønnes. Jeg hadde før ei sånn lita taske fra hurrta, men synes det ble bare gris nedi den uten pose og med pose så ble det jo like tungvindt. Dessuten var jeg avhengig av belte eller lignende for å feste den i.

Tips til lur og enkel godis-oppbevaring for tur og trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bannet høyt og lenge over brødposene jeg har brukt, men her en dag kom jeg på at jeg har slike poser fra IKEA. Jeg har ikke akkurat den fargen, men hver farge har ulike str. De krøller seg ikke og klistrer seg ikke sammen som brødposer, så det ble løsningen for meg. Har de i lomma på treningsvesten :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et treningsbelte..

FB_IMG_1522784623375.thumb.jpg.5fbd2d1fc2810e09731e963e00a63ff0.jpg

..men bruker det nok mest om sommeren når jeg har lette klær/ingen lommer. 

Jeg liker vell egentlig aller best og ha de fritt i lomma. Men det kan jo fort bli grisete.. Gah. Så vasker lommene :lol: Men har vell fått svi for å glemme det noen ganger og dermed fått gnagd hull i lomma..

Ellers går jeg noen ganger med godbit i hånda. Da har jeg gjerne en leverposteiboks, hel pølse, hel fiskekake ect. Så jeg ikke går med småbitter i hånda. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har godbitveske, alltid. Har jeg pølser så putter jeg de rett i veska og oppbevarer veska i kjøleskapet med restepølsene, også vasker jeg den etter en uke. Har to vesker da, så en alltid er ren/med tørrfôr. 

Godbitvesken er grei, den har små lommer til feks bæsjeposer og jeg kan faktisk ha mobil i den ene lomma. Den blir brukt vinter og sommer. Men skal jeg trene «skikkelig» tar jeg på treningsvest. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Hurtta sin reflexvest på tur når det er varmt. Så hatt godbitene rett i lomma. Ellers har jeg de rett lomma på hundejakken, evt i sånn godbitveske fra RC. Sistnevnte er kjekk. Flytter den bare fra jakke til jakke. 

Men jeg har labrador, så hun får kjedelige godbiter. Trenger ikke noe godt og klissete hun. Tørrfôr holder lenge ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På trening bruker jeg hurtta sin vest med lommer som jeg kan ta ut og vaske. Den vesten har gått opp i limingen alle steder nå, så jeg tror jeg må investere i ny. Ellers bruker jeg pose i lomma som deg, og det er et styr uten like. Så det skal jeg slutte med og bruke en liten veske istede. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker helst treningsvest når jeg skal ha med godis,  evt et sånt belte  hadde vært kjekt.  Det blir jo gris etterhvert,  spesielt om man bruker pølse o.l. men de kan vaskes ? og siden jeg ikke bruker dem i andre sammenhenger enn hund så bryr jeg meg ikke med å vaske etter hvert bruk liksom, men innimellom ved behov. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På trening har jeg alltid vest. På tur har jeg egne "hundejakker" som jeg putter godisen i. På trening brukes mye pølse, fiskekaker, kokt kyllingfilet osv. 

På sommeren når jeg ikke går med jakke på tur, så har jeg en godbitveske fra hunter som jeg klipser på magebeltet :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godbitveske, denne for å være presis: http://www.belcando.com/en/belcando-dog-treat-pouch 
Så pleide jeg ha en bæsjepose eller lignende oppi for å beskytte mot søl fra pølser f.eks. Hadde en sånn elastisk strikk på utsiden over posen slik at det ikke ble krøll. :) Fungerte supert! Også har sidelommene perfekt plass til en klikker eller en rull med bæsjeposer. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har godbitveske med belte, altså klips. Fungerer veldig bra og kan festes utenpå alle klær uten å være avhengig av bukselinninger eller diverse. 

I tillegg bruker jeg treningsbelte, som fungerer som nedre delen på en vest. Veldig fin å ha på sommeren f.eks. eller kneppe på seg på tur. Der har jeg plass til både godbiter og leker. Ellers har jeg et utvalg treningsvester som jeg bruker på trening, evt. tur. Har også en treningsjakke i softshell som jeg også bruker en del som har lommer til godbiter og lang lomme bak til leker.

Jeg vasker utav lommene med en våtserviett om jeg har hatt pølser eller lignende i den, bruker sjeldent poser. Har den siste tiden brukt disse zip-posene fra IKEA oppi godbitvesken noen ganger. Det fungerer også bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan aldri ha godbiter i lommene på jakker da hundene mine har ødelagt noen jakker ved å bite hull der lommene er siden det lukter godt der. Selv om det er tomt men lukter det godt så lukter det godt og da skal de bryte seg inn og ødelegge lommene. :teehe:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Katharina said:

Jeg kan aldri ha godbiter i lommene på jakker da hundene mine har ødelagt noen jakker ved å bite hull der lommene er siden det lukter godt der. Selv om det er tomt men lukter det godt så lukter det godt og da skal de bryte seg inn og ødelegge lommene. :teehe:

 

Opplevde det samme med gamlingen min i forifjor. :lol: Hadde litt mye jakker i gangen, så en av mine hadde falt ned, og den var det, eller hadde vært godbiter i. Eller smuler av godbiter, who knows med det matvraket. :lol: Ble hull i den lomma gitt. Han var heldigvis grei og kun ødela på innsiden av jakken da, så den var fremdeles brukendes i regn. 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...