Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Bare et forslag,  siden noen ønsker et moderatorfritt forum,  kan det være et alternativ å legge til et nytt underforum  hvor det evt praktiseres? ? 

To sjeler en tanke :) Skulle foreslå det i går i den andre tråden men ble for sen . 

 

Man kunne jo eventuellt 'omgjøre' debattkjelleren til moderatorfritt underforum? 

Endret av QUEST
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si, men hvis det er en av de tingene som skal til for at forumet skal "overleve" (etter å ha lest om misnøye i alle retninger), så hvorfor ikke prøve? 
Hvis det viser seg å være fordi man ønsker å være ekkel og ufin, så burde det være en smal sak å fjerne "godet" igjen?
Grunnen til at jeg tenker at debattkjelleren kan være egnet har mest med at det allerede er et underforum som er ment for høyere temperatur. Det kan jo selvfølgelig slå begge veier...
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt poenget, det er ikke slik at moderatorene er så synlige og modererer i huet og ræva?  Ut over at de fjerner kommentarer som er ekle og ufine, samt splitter tråder? Ser ikke helt hvilken forskjell det vil gjøre, ihvertfall ikke positivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ozzy said:

Jeg skjønner ikke helt poenget, det er ikke slik at moderatorene er så synlige og modererer i huet og ræva?  Ut over at de fjerner kommentarer som er ekle og ufine, samt splitter tråder? Ser ikke helt hvilken forskjell det vil gjøre, ihvertfall ikke positivt. 

Jeg ønsker egentlig ikke noen debatt her,  det tror jeg det har vært nok av de siste dagene,  men det var flere som ytret det ønske,  så hvorfor ikke?  Om det oppleves  positivt eller negativt kan vell da være opp å avgjøre til dem som evt ønsker å bruke det og for alle andre vil det ikke ha noe å si hverken på den ene eller andre måten. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Jeg ønsker egentlig ikke noen debatt her,  det tror jeg det har vært nok av de siste dagene,  men det var flere som ytret det ønske,  så hvorfor ikke?  Om det oppleves  positivt eller negativt kan vell da være opp å avgjøre til dem som evt ønsker å bruke det og for alle andre vil det ikke ha noe å si hverken på den ene eller andre måten. 

Det var ikke meningen og skape en debatt heller, jeg bare lurer på hvorfor det er ønskelig (da fra de som ønsker det.)  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, julnil said:

Jeg synes bare enda ett underforum blir rotete, hvilke innlegg skal ligge der?

De man vil? Den som vil diskutere noe og vil ta diskusjonen i det mod frie forumet legger den der, uavhengig av hva den omhandler? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken bak moderatorfritt er vel nettopp at folk må tenke seg om selv, og at forumet blir "selv moderert" i den form at motdebatanter sier ifra når noe ikke er greit. 
Det kan fungere, eller det kan gå åt skogen. Usikker på om det vil fungere med et underforum. Jeg titter i hvert fall sjeldent på hvilket undeforum noe ligger i. :P Ikke at moderatorfritt ville endret noe for meg uansett ser jeg for meg, jeg er sjeldent i de hete debattene uansett. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en debattkjeller for de slemme, en finstue for de snille og et lovløst forum for de ville?

så underfora for trening, foring, helse, avl, snikksnakker, bilder, unghunder, gamle hunder, katter etc?

kan jo ikke si det blir særlig ryddig i at tråder ligger i rett underfora?

forresten så ser jeg at debattkjelleren har over 46.000 innlegg, mens finstuen har 1.000. Det sier jo litt om hvordan folk ønsker at trådene skal være?

Endret av julnil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne det løses på den måten at istedenfor at vi har masse underforum så kan trådstarter oppgi i første innlegg / tittel hn ikke ønsker moderering i tråden? Evnt noe man kan huke av for når tråd opprettes? 

Om ingenting oppgis er defaulten moderering.

 

Endret av Lola Pagola
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Rocket skrev:

Tanken bak moderatorfritt er vel nettopp at folk må tenke seg om selv, og at forumet blir "selv moderert" i den form at motdebatanter sier ifra når noe ikke er greit. 
Det kan fungere, eller det kan gå åt skogen. Usikker på om det vil fungere med et underforum. Jeg titter i hvert fall sjeldent på hvilket undeforum noe ligger i. :P Ikke at moderatorfritt ville endret noe for meg uansett ser jeg for meg, jeg er sjeldent i de hete debattene uansett. :P 

Det krever jo at folk er i stand til ta til seg ting. Vanlig prosedyre på dette forumet når noe har blitt påpekt at har vært over streken, har vært å slenge ut "er man på nettet, må man regne med sånt". Nå skal det jo sies at flere av de som pleide å synge den sangen oftest har forlatt åstedet, så mulig det kan funke nå. Det ville ikke funka for 2 måneder siden, det garanterer jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, julnil skrev:

forresten så ser jeg at debattkjelleren har over 46.000 innlegg, mens finstuen har 1.000. Det sier jo litt om hvordan folk ønsker at trådene skal være?

Ja, jeg tenker jo også at det sier en hel del :) 

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Kunne det løses på den måten at istedenfor at vi har masse underforum så kan trådstarter oppgi i første innlegg / tittel hn ikke ønsker moderering i tråden? Evnt noe man kan huke av for når tråd opprettes? 

Om ingenting oppgis er defaulten moderering.

 

Utmerket ide! :) Da kan man jo beholde de ulike underfora som de er og det hele blir ryddigere. Det er vel ønskelig at alle debatter ligger på omtrent riktig plass, det  blir jo lett litt rotete om debatter om foring f.eks ligger på 3 ulike plasser på forumet. 

Nå tenker jo jeg ,at et umoderert innlegg/underforum ikke på noen måte skal være en 'lovløs' plass, der det er fritt frem for å komme med trusler, personkarakteristikker eller sjikane. Det er altså på ingen måte innafor , uansett temperatur i debatten å kalle motparten( e) 'Jæ..a idiot' eller Du bør passe  deg nå ellers..' Eller beskrive navngitte oppdrettere som  imbesile tullinger, bare for å ta noen eksempler. Som allerede nevnt, det er altså ikke fullstendig fritt frem, 'her gjør du akkurat som du vil!' .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Lene_S said:

Det krever jo at folk er i stand til ta til seg ting. Vanlig prosedyre på dette forumet når noe har blitt påpekt at har vært over streken, har vært å slenge ut "er man på nettet, må man regne med sånt". Nå skal det jo sies at flere av de som pleide å synge den sangen oftest har forlatt åstedet, så mulig det kan funke nå. Det ville ikke funka for 2 måneder siden, det garanterer jeg ;)


Ja det er jo noe med det. Hva som hadde funka eller ikke for 2 måneder siden skal jeg ikke si noe om for det aner jeg ikke. :P Moderatorfritt eller ei, det er ikke sikkert det passer for alle. Det forumet jeg er på som er moderatorfritt har mistet medlemmer det også, så det er ikke bare gull og grønne skoger. Det er mange veier til rom, noe fungerer for noen, noe fungerer for andre. Og noen trives med det meste. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fint innspill!

Med tanke på diskusjonen som har vært den siste tiden og et kollektivt ønske fra brukerne om et roligere forum ønsker vi ikke å opprette et moderatorfritt underforum på dette tidspunktet. Vi åpner for at det kan bli aktuelt senere! :)

Moderatorteamet.

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir aktuelt må man finne ut av hvordan man gjør det når når f.eks noen brukere ønsker å diskutere bur morderatorløst, mens andre brukere ønsker å diskutere det samme med moderatorer. Skal man ha to aktive tråder om det samme, eller finnes det en bedre løsning?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...