Gå til innhold
Hundesonen.no

Tispe med høy forbrenning.


Wachita
 Share

Recommended Posts

Noen fórtyper og kosttilskudd dere kan anbefale?
Tervueren tispe, 2,5 år og 17kg. Skal ingenting til for at hun mister vekt. Spiser mer enn hannhunden vår på 26kg, og 5 min mer aktivitet enn normalt og hun går ned i vekt liksom. 
Konstant mareritt å fóre henne, hun blir så fort matlei.

Nå får hun valpefór med egg, oksefett pulver og olje. Tidligere fått 500gr VogH med valpefór/høyenergi vedsidenav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ingidano said:

Har du prøvd å tilsette Ister/rent fett i maten? Du finner det i frysedisken på Kiwi. 

Ellers er eneste foret som har holdt mine to noenlunde stabil i vekt dette, sammen med V&H nr 33. 

Nei! Det har vi ikke prøvd. Kanskje jeg skulle gått innom å få kjøpt litt. Verdt et forsøk! Var 33 laks eller kylling? Vi har bleid å bruke den med laks. 
Hun gikk jo ned nesten 2 kg på en uke fordi hun hadde en aktiv uke liksom ._. Til tross for ekstra mat. 

Nå skal vi prøve oss storcert, og vi er lei av å høre at hun er for tynn, når vi sliter med å få henne opp :P Du har jo sett henne, hun er jo ikke den største tispen :P 

Endret av Wachita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Wachita said:

Nei! Det har vi ikke prøvd. Kanskje jeg skulle gått innom å få kjøpt litt. Verdt et forsøk! Var 33 laks eller kylling? Vi har bleid å bruke den med laks. 
Hun gikk jo ned nesten 2 kg på en uke fordi hun hadde en aktiv uke liksom ._. Til tross for ekstra mat. 

Nå skal vi prøve oss storcert, og vi er lei av å høre at hun er for tynn, når vi sliter med å få henne opp :P Du har jo sett henne, hun er jo ikke den største tispen :P 

33 er den med kylling. Den har mindre kalorier enn 25 med laks, men mine nekter å spise nr 25. Taste lam har også vert populært her. 

Jada, hun er en liten fis, i vert fall ved siden av mine to :P 

Alternativt kan du få sjekket stoffskiftet på henne. Det kan være det er for høyt (hyperthyreose). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ingidano said:

33 er den med kylling. Den har mindre kalorier enn 25 med laks, men mine nekter å spise nr 25. Taste lam har også vert populært her. 

Jada, hun er en liten fis, i vert fall ved siden av mine to :P 

Alternativt kan du få sjekket stoffskiftet på henne. Det kan være det er for høyt (hyperthyreose). 

Ja, ok! Her går den med laks ned på høykant :sweat: Dine to er jo beist :D Trez er det en stund siden jeg har sett, men Tahlly er jo stor! 

Sånn ser hun ut nå, etter å ha brukt 3 uker på oppfeting. Hoftekulene vises og kjennes godt.
Jeg syns ikke hun ser altfor tynn ut, men en kg til hadde nok vært greit. 

Sjekke stoffskifte blir nok neste punkt om vi ikke får henne mer opp ja! Greit å ha noe å sjekke ut. 
Hun er jo en rakett ute. Naboene kaller henne en champagnekork og fyrverkeri :icon_redface: Bånngass fra ytterdøren åpner seg, til hun går inn igjen :P 

29884546_10156098959360941_624519694_o.jpg

29884386_10156103690570941_1337244491_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Wachita said:

Ja, ok! Her går den med laks ned på høykant :sweat: Dine to er jo beist :D Trez er det en stund siden jeg har sett, men Tahlly er jo stor! 

Sånn ser hun ut nå, etter å ha brukt 3 uker på oppfeting. Hoftekulene vises og kjennes godt.
Jeg syns ikke hun ser altfor tynn ut, men en kg til hadde nok vært greit. 

Sjekke stoffskifte blir nok neste punkt om vi ikke får henne mer opp ja! Greit å ha noe å sjekke ut. 
Hun er jo en rakett ute. Naboene kaller henne en champagnekork og fyrverkeri :icon_redface: Bånngass fra ytterdøren åpner seg, til hun går inn igjen :P 

Trez er bittelitt lavere enn Tahlly, men tyngre :icon_redface: Så begge to er store beist :P Du får se han på lørdag :) 

Synes hun ser ok ut eg, men vanskelig med all pelsen, den kan fort lyve litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ingidano said:

Trez er bittelitt lavere enn Tahlly, men tyngre :icon_redface: Så begge to er store beist :P Du får se han på lørdag :) 

Synes hun ser ok ut eg, men vanskelig med all pelsen, den kan fort lyve litt. 

Gleder meg :D Vi tar med tanksen vår på 4mnd og 14kg også :D 
Jeg syns hun ser bedre nå enn hun noengang har gjort. Men kjennes fortsatt tynnere ut enn jeg liker. Vi fortsetter å powerfóre henne videre!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyx var samme type, hun var 55(ish) cm og veide 17 kg da jeg hadde henne, og jeg sleit med å få i henne mat i starten. Heldigvis var hun kjempeglad i vom så hun fikk 2x500g med laks hver dag. Det hjalp :sleep::P

edit: 1kg vom holdt henne på 17-18 kg, hun gikk aldri opp i vekt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lunatic said:

Nyx var samme type, hun var 55(ish) cm og veide 17 kg da jeg hadde henne, og jeg sleit med å få i henne mat i starten. Heldigvis var hun kjempeglad i vom så hun fikk 2x500g med laks hver dag. Det hjalp :sleep::P

edit: 1kg vom holdt henne på 17-18 kg, hun gikk aldri opp i vekt :P 

Er vel der hun må ligge på bare VogH hun her også :P Litt usikker på hvor høy hun er faktisk :o Jeg blir litt blendet av at vi har en stor hannhund, så jeg syns hun er bitteliten :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Wachita said:

Er vel der hun må ligge på bare VogH hun her også :P Litt usikker på hvor høy hun er faktisk :o Jeg blir litt blendet av at vi har en stor hannhund, så jeg syns hun er bitteliten :icon_redface:

Det er så sykt på så små hunder :P men så lenge hun spiste og la på seg muskler var jeg fornøyd!

skjønner det! Det blir jo gjerne sånn. Jeg syntes alltid Nyx var så lita i bredden ifht Luna, for hun var jo naturlig nok kraftigere - og Luna var en slank labbe som mange mente jeg sultet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lunatic said:

Det er så sykt på så små hunder :P men så lenge hun spiste og la på seg muskler var jeg fornøyd!

skjønner det! Det blir jo gjerne sånn. Jeg syntes alltid Nyx var så lita i bredden ifht Luna, for hun var jo naturlig nok kraftigere - og Luna var en slank labbe som mange mente jeg sultet :P 

Ja! :P Hannhunden vår får jo 500g VogH når han får. Men han brukte litt tid på å sette seg inn i kroppen. Han var alltid litt tynn frem til han ble 3 år. 

Haha, ja, litt annerledes på labbe og terv ja :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hannhund jeg hadde problemer med å holde oppe i vekt til han bikket 3-3,5 år. Nå er han straks 4 og det virker til at han nå endelig kan normalfôres. Vi gav han bare mer av det han allerede fikk, men nå hadde jeg ikke noen tilleggsproblemer med matleihet osv, selv om han ikke er den mest glupske i matfatet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...