Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå APRIL

Recommended Posts

33 minutter siden, *Kat84* skrev:

Der vi bodde før var det en campingplass en kilometer unna. 
Så vi hadde alle slags gleder knyttet til campingturister. Bobiler som ikke kjørte mer enn 20 km/t, og da helst stoppet opp omtrent i sving i motbakke, svette turister som gikk uten skjorte og uten sokker inne på butikkene... 

Er det rart jeg har blitt reservert, og ikke liker å dele? :lol: 

Urk..kan tenke meg dere fikk se mye 'lekkert' ja.. Nå syns jo jeg at det er helt naturlig at skal man i butikker, så tar man på seg en skjorte/overdel og ikke minst et skjørt eller shorts/bukse av så pass lengde, at vi andre ikke får ufrivillig innblikk i hvorvidt den lettkledde intimbarberer eller ei..:pinch:

• Haha 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, QUEST skrev:

Urk..kan tenke meg dere fikk se mye 'lekkert' ja.. Nå syns jo jeg at det er helt naturlig at skal man i butikker, så tar man på seg en skjorte/overdel og ikke minst et skjørt eller shorts/bukse av så pass lengde, at vi andre ikke får ufrivillig innblikk i hvorvidt den lettkledde intimbarberer eller ei..:pinch:

Så nært og kort har jeg ikke lagt merke til heldigvis! :P 
Men så har jeg helst tatt store omveier fra andres kroppslige lukter, ølvommer, og sure tær i butikken da, så... :P 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, Artemis skrev:

Akkurat nå ligger Fetter på sofaen og sover med favorittbamsen sin:

41148410622_0999cbf79a_b.jpg

:wub:

Fetters favorittbamse er en elg. Fetter tar med seg elgen i seng hver kveld, og elgen har også vært med på diverse kurs og samlinger, og nå også på hytten i påsken. Fetter bar elgen i kløven til og fra hytten. :lol: 

Fetter ser kanskje stor og tøff ut, men på innsiden er han bare en søt liten gutt. :lol::wub: 

Altså, jeg elsker hunder som får seg favorittbamser :wub: forrige hunden min hadde det. Hun jeg har nå kan ikke ha, da bare makuleres de på to minutter..

---

Begynt avhåringen etter påskens dalmatinereventyr! Foreløpig går det greit, og det ser ut som jeg får fjernet det meste :teehe:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, Yodel said:

Jeg håper det er lenge til jeg må arrangere en begravelse. Har aldri stått som nærmeste pårørende før, og vil heller ikke gjøre det. Håper det ordner seg på en fin og verdig måte Raksha <3 !

Jeg begynner å få eldre foreldre. Forhåpentligvis har jeg de her i uendelig mange år til, men oddsen er jo rimelig stor for at jeg en gang må arrangere begravelse. Det er fælt å tenke på. 
Så lurer jeg litt på. Hvor skal de begraves? Begge er innflyttere til byen, og skilt. Vil de egentlig begraves- eller kremeres? Hvis de vil begraves. Er det da kirkegården som er nærmest stedet de bor på nå? Der har de jo ingen andre relasjoner. Om de vil "spres"- hvor da? Det er vel regler for slikt også...
 Føler det helt galt å snakke med de om døden. Det er liksom ikke noe man gjør, er det? 

Samtidig er det jo greit å vite hva de mener om situasjonen før man står der midt oppi det hele og må ta alle avgjørelser selv. 

Veldig lurt å snakke forsiktig med foreldre om det er spesifikke ønsker. Mamma har kommet med noen ønsker, om de er realistike aner jeg ikke. Men det får vi ta når den tid kommer. Hun er heldigvis sprek som en ungfole. 

Jeg har vært med å arrangere begravelser før, så det kommer mye tilbake. Og svigerfar fikk et veldig fint og informativt hefte av sykehuset der alle praktiske ting står. Praktikeren og bekymreren meg får litt sånn "woha... altformye som må gjøres av praktiske ting!" Mens Bonden selvsagt er der at mamman hans nettopp har dødd og han orker ikke tenke praktisk enda. Så det heftet var fint, og så kan jeg spørre mamma om det er noe jeg ikke finner utav selv. 

Våkna med migrene så jeg har nettopp stått opp, så skal tisse hunder og så putle meg inn og høre om de har ringt eller om jeg skal fikse. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har vært på tur i skogen en times tid, så nå sover hundene fornøyd og jeg har Netflix-maraton. Ble tilbudt ny gratismåned så må utnytte det :lol:

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Jeg kan heller ikke gi bamser til bikkja. De makuleres på 2sek.. men hun har faktisk en. En giraff som hun fikk med seg fra valpekassen. Den har fått leve. Det eneste hun gjør med den er å sutte på halen og håret hans:wub:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Casper elsker og bamsene sine, vasker og tygger forsiktig på dem. Vil ofte ha med en ut i bilen og 😍 og veldig viktig å ha noe i munnen når man er ekstra glad! 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Casper elsker og bamsene sine, vasker og tygger forsiktig på dem. Vil ofte ha med en ut i bilen og 😍 og veldig viktig å ha noe i munnen når man er ekstra glad! 

Pippin var sånn. Løp og hentet en bamse når jeg kom hjem, bare av glede. Symra er ikke så interessert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tuva løper og hentet en eller annen fille av en leke når hun er glad. Alt blir filler, men hun er glad i fillene helt til de ikke finnes mer...

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite som er viktigere for Khela enn "løvegutten" :P Hun sutter og sleiker på halsen dens (har blitt et par rekonstrueringsoperasjoner gjennom åra - han er viktig forstås! :P ). 
406307_10150582242560141_974165830_n.jpg

8 timer siden, QUEST skrev:

Og nå sitter jeg og lurer på om jeg skal sette inn et bilde jeg kom over, letende etter noe helt annet..Det var 'lekre' greier det..:blink: Menne..du må jo ikke glemme at fotfetisj er visstnok ganske utbredt..( utrolig nok..:ermm:

22 timer siden, Khela skrev:

Det er seriøst det verste! :x Har skikkelig tå"angst",

Hvorfor har kvalm-smileyen min blitt til forelska-smiley? :|  (edit: hurra, it's back)Men uussssjjjj, jeg griiiiner av føtter.. Utrolig nok takler jeg gubben sine - pene(så pene slike saker er....) manneføtter finner man ikke ofte! Velstelte, myke føtter med minimalt med hår på skjeggebarskemannen min liksom? what. Love makes blind :lol: Også tåler jeg flere barneføtter opp til sånn...8-9års alderen. Men nei fy, føtter og tær ass.. Mine og er kjempestygge og krokete :getlost: 

Endret av Khela
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært innom oppdretterens webside minst en, ofte flere ganger om dagen i lange tider for å sjekke om det var noe nytt om parring og drektighet. Plutselig kom jeg på at da jeg selv hadde webside for lenge siden så kunne jeg sjekke besøksaktiviteten veldig detaljert, blant annet fra hvilket land besøket var. Tipper jeg har laget litt av en graf på statistikken der.

:icon_redface:

Endret av Symra&Pippin
  • Like 2
  • Haha 10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg har vært innom oppdretterens webside minst en, ofte flere ganger om dagen i lange tider for å sjekke om det var noe nytt om parring og drektighet. Plutselig kom jeg på at da jeg selv hadde webside for lenge siden så kunne jeg sjekke besøksaktiviteten veldig detaljert, blant annet fra hvilket land besøket var. Tipper jeg har laget litt av en graf på statistikken der.

:icon_redface:

Føler det er noe jeg selv kunne ha gjort:lol: Hvilken rase er det du snoker på?:ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Mrs.Fisken skrev:

Føler det er noe jeg selv kunne ha gjort:lol: Hvilken rase er det du snoker på?:ahappy:

Jeg skal ha en bearded collie til. Har en drektig tispe i kikkerten, spent på hvor mange tisper som eventuelt

blir født.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg skal ha en bearded collie til. Har en drektig tispe i kikkerten, spent på hvor mange tisper som eventuelt

blir født.

Oh, så spennende. Skjønner iveren. Jeg venter selv bare på at årene skal gå, slik at jeg endelig kan skaffe meg min egen firbeint:ahappy:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Yellow

Noen som vet ca-pris på å få utført godkjent mentalbeskrivelser av hund? :) Har bare ingen anelse om hva det ligger på. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
36 minutter siden, Yellow skrev:

Noen som vet ca-pris på å få utført godkjent mentalbeskrivelser av hund? :) Har bare ingen anelse om hva det ligger på. 

Rundt 5-600 mener jeg er normalt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
53 minutter siden, Yellow skrev:

Når jeg lette etter ledige plasser så varierte det mellom 600 og opp mot 1100 kroner. 

Og ellers er det tydelig at annonsører ikke helt har forstått meg. :blink:

Sikkert fordi jeg og @QUEST har klaget på tilbud om single damer i alle kulører tidligere. :lol:

20180403_212908.jpg

• Haha 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 hours ago, Argyr said:

Han er altså bare så fin og staut og flink, han der. :wub: Virker som om du har fått deg en skikkelig schäfer, slik de skal være!

Takk. ☺️ Jeg synes selvfølgelig at han er verdens beste, men så er han jo min så myrsnipefaktoren er høy her i huset. ☺️ 

————————————

I kveld var Fetter og jeg på tur da Fetter fant en hanske. Det ligger jo ofte ting rundtom som Fetter ikke bryr seg noe om, men denne hadde nok noen nylig mistet, for Fetter prøvde først å melde med bringkobbelet han ikke hadde på seg( :P ), før han kom apporterende med den og avleverte pent. Søte lille. :ahappy: Morsomt å se at han er litt på jobb selv når vi bare er på tur.

• Like 5
  • Haha 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Cavalierflat da har jeg meldt meg på bronsemerkekurs nr TO med samme hund. Starter to uker etter det jeg går nå. Snakk om å måtte ha det inn med t-skje :innocent: Dette hadde en bronsemerkeprøve på slutten! Da burde vi få nok kunnskap til å kunne starte å trene med LP-gruppa litt innimellom når det er ferdig.

Er ikke så fornøyd med det kurset jeg går nå. Det er lagt opp mer som egentrening, noe som er ubrukelig å betale for når jeg trener i klubb. Tatt mitt siste kurs der! Føler meg ikke spesielt mye klokere enn da jeg startet... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Juhu! Da kom skattemeldingen. Selv om jeg hadde regnet ut på forhånd, er det alltid deilig å se det svart på hvitt. :D

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kommet her også! Bommet veldig. Litt flaut 🙈 men får igjen penger så alt er bra! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, CamillaTS skrev:

Juhu! Da kom skattemeldingen. Selv om jeg hadde regnet ut på forhånd, er det alltid deilig å se det svart på hvitt. :D

1600 igjen her. Helt greit. :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Åja da forstår jeg. Nei med lyd så er jeg veldig tolerant, men siden jeg bor i leilighet så er det vel greit å unngå den verste bjeffingen. Men dette er vel noe som kan trenes i de aller fleste raser, eller tar jeg feil? Nå jobber jeg noen timer hver dag, men har mulighet for å jobbe litt hjemme også. Så jeg har god tid til å bruke på hunden min. Den vil bli luftet godt, og få en lang og god tur hver dag. Jeg kommer til å trene mye lydighet, og forhåpentligvis melde meg på et agilitykurs (her får vi se hvordan det går, da jeg aldri har trent agility før). Jeg jakter ikke, og ønsker derfor å unngå en jakthund da jeg ikke får fylt hundens behov. Innimellom så vil det nok bli noen skogsturer også, men det vil ikke bli hver uke. Men utover dette så blir det mest kos og selskap. Kan også legge til at jeg er ukespendler, så det er også viktig at hunden er «lett å ta med seg overalt». Jeg bor alene, men er ofte på besøk hos venninner med både barn og hunder, så den vil bli sosialisert med andre også. Takk for synspunkter på de rasene jeg alt har sett på! Du bekrefter mye av det jeg har mistenkt, og som har gjort meg litt skeptisk.
    • Tipper puddel er midt i blinken, samme med papilion/phalene, kanskje en shetland sheepdog eller en dansk svensk gårdshund. Samtlige av disse burde også kunne være litt morro å jobbe med om du vil prøve deg på noe hundesport som du skriver. Ellers kunne du sikkert hatt alle de du har listet opp selv, men mynden hadde mest sannsynlig ikke stått til ønske om å teste hundesport, jack russel kan kanskje gi deg noen unødvendige grå hår så om du liksom ikke trenger en jack og ikke er masse på tur osv så kan det være like greit å heller se på dansk svensk feks, ganske like, men litt mildere. Men det kommer nok veldig an på deg, hva du liker, hva du håndterer, hva du ser på som problematisk eller ikke osv. Cavalier kan jo ofte være litt gøy og trene med, iallefall om man starter som unghunder, men ja, mye å være obs på med rasen der da. Har ikke noen voldsom inngående erfaring med eller kunnskap om bichon hundene, men de få jeg har sett har vært eid av folk som liker å trene litt osv og de har absolutt ikke vært det verste utgangspunktet om man vil teste litt hundesport så det kan sikkert være fint. 

Og ellers om det ikke er noen annen årsak enn leilighet som er grunnen til at du ønsker liten hund så er det flere som kan være verdt å se på av større raser og. Nå har du jo ikke spesifisert så nøye hva du legger i tur (lengde/varighet) eller trening og det kan jo være så mangt hvordan man definerer mye/lite/rolig osv men tja, istemmer forslagene om feks golden eller springer, evt en større puddel, collie(kort eller langhår), bearded collie feks.  
    • Er det inne/ute/begge deler? Er det med en gang de møtes eller varierer det? Er det i situasjoner hvor det er noen ressurser i nærheten (folk, leker, mat, pinner eller hva som helst som kan ha verdi for hunden)? Hvor gammel er tispa? Hvordan er den som type(stressa/urolig/rolig/engstelig)? Hvordan er den til folk?

Om den bare hopper på alt som kryper og går ved første mulighet så høres det jo rett og slett ut som det kan være noe skikkelig galt med hunden.. Men om den kan tolerere din til en viss grad nå så er det kanskje ikke fult så ille som jeg fikk inntrykk av på første halvdel. At noen tisper ikke liker (andre sine) valper er dessverre ikke helt unormalt, men at en tispe ikke skal kunne tolerere en mild, konfliktsky og rolig hannhund sånn til vanlig er litt merkelig. Men er det type ressursforsvar som er trigger feks så er det litt mer logisk igjen. 

Nå vet jo ikke jeg hvorfor, men sånn generelt sett, gå mye tur sammen, i bånd, hvor hundene er under kontroll, men får observere hverandre, bli trygge på hverandre og bygge opp sammhold og flokkfølelse. Jeg ville holdt ressurser unna ihvertfall i starten uansett om dere misstenker ressursforsvar eller ikke, bare for å ta vekk så mange mulige triggere som mulig. Hold begge hundene under kontroll når dere kommer/går, møtesituasjoner er typiske settinger hvor det fort kan smelle, da er man oppspilt og ting eskalerer raskere. Ville tatt god tid innendørs, i starten nå kan de godt være adskilt (av grind) så de ser hverandre og lukter hverandre, men ikke nødvendigvis kan få tak i hverandre, eller i bånd, eller under lydighet eller ja, bare vær litt føre var, men pass på at det blir gjort på en måte hvor dere ikke bare går å er anspente og bare fyrer opp situasjonen mer. Så får dere heller slippe opp litt og litt gradvis ettersom hundene blir kjent og vant til hverandre osv og dere kanskje får noen formening om hva som evt er trigger, om det er noen. 

Men situasjoner hvor hundene blir oppspilte, hvor de har vært fra hverandre og møtes igjen osv, da er det greit å være forsiktig, lenge, kanskje alltid.
    • Hunden trenger normalt sett ikke noen plass å boltre seg på innendørs. Inne er plass for mat og hvile  Så størrelse skal du faktisk ikke tenke på i forbindelse med leiligheten. Jeg er enig i at både golden retriever og engelsk springer spaniel kan passe ut fra det du skriver. Og det er da hunder som passer veldig mange også. Legg til labrador retriever i den kategorien der. Samtidig så skriver du kanskje ikke så altfor mye, så da blir veien kort til anbefalinger av slike potet-hunder (som ikke er noe negativt, det er fantastiske hunder alle sammen og kunne gjerne tenkt meg en av hver! :D) Når det gjelder lyd så menes det først og fremst bjeffing (hvor lett og i hvilke situasjoner de evt gjør detj), men også piping/pistring. Altså din toleranse for slikt. Bor man feks i en leilighet er det ofte ikke så populært med en hund som liker å bjeffe, feks... Hvor mye tid ser du for deg å bruke på hund daglig? Vil de få en skikkelig tur hver dag? Og kanskje litt trening? Eller blir det flere dager i uken med bare late dager og kos. For både retireverene og spanielene er hunder som fortjener å få brukt seg litt hver dag. Ikke noen ekspedisjon altså, men en god time bør de nok få de fleste dagene. Det er aktive hunder, brukt til jakt (selv om noe er avlet bort i enkelte linjer) og de liker å røre på seg og få litt hjernetrim. Av de du nevner selv så ville jeg først og fremst tenkt på dvergpuddel (eller hva med en mellompuddel?) og bichon frise. King charles er fantastiske hunder, men er avlet ihjel. Mynden er kanskje for litt mer spesielt interesserte og ikke det jeg forbinder med lydighetstrening. JRT kan være noen skikkelige håndfuller.
    • De fleste voksne hunder slapper stort sett av inne så lenge de får nok aktivitet. Vår ridgeback tar mye mindre plass inne enn gårdshunden på 8 kg, fordi han er mye roligere. De trenger ikke å "boltre seg" seg så mye inne (det vil du nok helst ikke uansett størrelse). Med lyd tenker jeg på bjeffing, piping osv. Noen raser bjeffer for å varsle, noen bjeffer for ingenting, piper når de er utålmodige eller misfornøyde, osv.
  • Nylig opprettede emner