Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå APRIL

Recommended Posts

Akkurat nå, Kaisen skrev:

det høres deilig ut å kunne gjøre hva man vil og gå hvor man vil :)

Den listen over ting man ikke kan gjøre var ganske spot on ja... jeg må gå i tenkeboksen litt. Og diskutere med samboer

Det er ikke et enkelt valg og du føler deg som en "bøddel". Men man må tenke på ditt og hundens beste.

-----------------

Har sagt til sjefen at jeg ville ha litt mer å gjøre. Nå er arbeidsmengden doblet og hun kom med mer i dag. :lol::| Tror jeg må gi beskjed om at det er greit snart. :lol: Det er jo bare så mange timer i døgnet!

• Haha 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig hodepine i går som ikke hjalp å ta smertestillende for. Våkna med det i dag og sitter på jobb med det. Dro på  butikken og kjøpte meg en stor Battery energidrikk og kjenner nå at hodepinen slipper taket! Powerful stuff :P   Jeg drikker ikke kaffe, så mulig koffeinet har god effekt på meg da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Djervekvinnen skrev:

Skikkelig hodepine i går som ikke hjalp å ta smertestillende for. Våkna med det i dag og sitter på jobb med det. Dro på  butikken og kjøpte meg en stor Battery energidrikk og kjenner nå at hodepinen slipper taket! Powerful stuff :P   Jeg drikker ikke kaffe, så mulig koffeinet har god effekt på meg da.

Drikker ikke kaffe?!!? :blink: Altså, da er du jo bare barnet..alle voksne drikker kaffe! :D

Blir like forbauset hver gang jeg kommer over voksne som ikke drikker kaffe.. :P

Men Battery da..ugh..det lukter jo rett og slett oppkast.,:pinch:

• Haha 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri drukket kaffe! Vil ikke venne meg på det. Men kjenner jo samtidig at det kan være tungt å ikke ha noe å våkne opp til noen ganger, men faktisk er energidrikk OK til lange kjøreturer. Får ikke så veldig effekt, men litt.  Jeg synes den gule redbull er god (tropisk). Første gang jeg prøver Battery nå med peach. Den var søt og god :P   Men det er så mye sukker i dem (og andre rare ting) at det hører til sjeldenhetene at man drikker det.

Endret av Djervekvinnen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri drukket kaffe! Vil ikke venne meg på det. Men kjenner jo samtidig at det kan være tungt å ikke ha noe å våkne opp til noen ganger, men faktisk er energidrikk OK til lange kjøreturer. Får ikke så veldig effekt, men litt.  Jeg synes den gule redbull er god (tropisk). Første gang jeg prøver Battery nå med peach. Den var søt og god :P   Men det er så mye sukker i dem (og andre rare ting) at det hører til sjeldenhetene.

Jeg synes sånne brusetabletter med smak og koffein er kjekke i nødsfall! Drikker heller ikke kaffe. "Fres" for eksempel. Selges i sportsbutikker, XXL etc.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Er det forskjell på dem og sånn typ enegidrikker? Mer koffein? Eller er de "sunnere" ?  

Det hender jeg må kjøre dagstur til byen og det er sånn typ 7 timer kjøretur t/r, og når man starter kl. halv 6 på morgenen og styrer rundt i byen hele dagen så kjenner man at man bli sigen når man begynner å kjøre tilbake på ettermiddagen.  Så da må man ha noe slags stimuli for å kvikke seg opp!   Folk flest pemper da innpå kaffe :P

Endret av Djervekvinnen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det forskjell på dem og sånn typ enegidrikker? Mer koffein? Eller er de "sunnere" ?  

Det hender jeg må kjøre dagstur til byen og det er sånn typ 7 timer kjøretur t/r, og når man starter kl. halv 6 på morgenen og styrer rundt i byen hele dagen så kjenner man at man bli sigen når man begynner å kjøre tilbake på ettermiddagen.  Så da må man ha noe slags stimuli for å kvikke seg opp!   Folk flest pemper da innpå kaffe :P

Uten sukker! De har vel likt koffeininnhold som kaffe tror jeg. Du får kjøpe og prøve. Bare har en pille i en snau flaske med vann. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når hunden din løper bort til en annens hund(som er i bånd, og har en eier som slett ikke vil at en stor unghund som er helt villmann skal hilse på sin mindre hund), så er IKKE riktig respons å komme luntende rolig, og på beskjed om å få bånd på bikkja svare: «det er ikke båndtvang»(og det midt i båndtvangstida atpåtil, uten at det egentlig er det viktigste):twisted:

Jeg har en følelse av at jeg blir stempla som den der hysteriske, gale kjerringa i bygda etter den tiraden jeg fyrte av meg, menmen:P

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
28 minutter siden, QUEST skrev:

Drikker ikke kaffe?!!? :blink: Altså, da er du jo bare barnet..alle voksne drikker kaffe! :D

Blir like forbauset hver gang jeg kommer over voksne som ikke drikker kaffe.. :P

Jeg drikker heller ikke kaffe, enda jeg har bikka 30 :shocked::P

Sitter på jobb og prøver å konsentrere meg om nettopp jobben. Ikke lett med 1000 tanker i hodet på en gang, tette bihuler, tette ører og økt øresus 😝

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
36 minutter siden, QUEST skrev:

Teller det om man drikker den med masse sukker og melk i? Det er eneste måten jeg klarer å tvinge ned kaffe på:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
39 minutter siden, QUEST skrev:

Drikker ikke kaffe jeg heller:aww::P Og jeg har bikka 30 med et par år:aww: Har prøvd et par ganger, men det er så grusomt at jeg får gåsehud og grøsser over hele kroppen:lol: 
Gubben synes kaffe er sånn passe ok, men han drikker vel et par kopper i året, og da fordi han blir "truet" til det på besøk:lol: 
Så de som kommer til oss får brus, te, vann eller pulverkaffe:aww:

(drikker forøvrig ikke vin heller, hverken rød, hvit eller sprudlende:P)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Luma skrev:

Teller det om man drikker den med masse sukker og melk i? Det er eneste måten jeg klarer å tvinge ned kaffe på:P

Nja..sukker i kaffen er jo helligbrøde da..:sleep: Forsåvidt også i te. Eller noen som helst drikk for den del..:pinch: Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan folk klarer å drikke en hel del av det som slges som drikke på markedet, det kan jo sammenlignes med å drikke flytende sirup..:pinch: Men melk i kaffen er innafor :ahappy:

@Ganzie; Vin..uæsj..! Skal ikke si hva det får meg til å tenke på men den slags er altså ikke drikkende i det hele tatt..og mye av det sprudlende er jo bate gyselig, det får være så dyrt det vil for min del, det smaker høgg..:pinch:

Endret av QUEST

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nyfunnet angst for kaffedrikking etter at jeg drakk en spansk kaffe for 2 uker siden som gjorde at jeg måtte på ramma 4!!! ganger på noen timer. Ikke noe rennarævv altså, bare full tømming. Herregud. Jeg tror den var - bokstavelig talt - kruttsterk :lol: Eller som Erlend Osnes pleier å si om kaffen til bønner i byen: "Kaffe så sterk at du vil skjit mens han trakta" :lol: 

• Haha 9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Har nyfunnet angst for kaffedrikking etter at jeg drakk en spansk kaffe for 2 uker siden som gjorde at jeg måtte på ramma 4!!! ganger på noen timer. Ikke noe rennarævv altså, bare full tømming. Herregud. Jeg tror den var - bokstavelig talt - kruttsterk :lol: Eller som Erlend Osnes pleier å si om kaffen til bønner i byen: "Kaffe så sterk at du vil skjit mens han trakta" :lol: 

Bare sunt å få tømt systemet altså..:D

• Haha 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, QUEST skrev:

Siden jeg ikke er voksen, kan jeg slippe å betale huslån og renter da? :D

• Haha 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Argyr skrev:

Siden jeg ikke er voksen, kan jeg slippe å betale huslån og renter da? :D

Ja..altså..det er det jeg jo ikke jeg som avgjør men du kunne kanskje høre med de riktige instanser i så måte og fremlegge argumentet? :P

( og hvis det går igjennom..så ser jeg for meg at kaffesalget faller dramatisk i Norge..) 

Endret av QUEST

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge påstander om at staffer aldri starter bråk, men stopper det har Sjef startet bråk i dag. 

Det er jo klart at det var svært provoserende at Sjef gikk og snuste i veikanten og passet sine egne saker. Selvfølgelig måtte staffen begynne å brumme og knurre da og sette en stopper for denne uakseptable oppførselen til Sjef. :aww: 

• Haha 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg drikker heller ikke kaffe... Jeg elsker egentlig lukten av kaffe, men jeg klarer bare ikke smaken... :ahappy: Det smaker jo ikke noe godt... 

Og vin og øl? Det er jo bare :x 

Jeg liker te, selv om jeg ikke drikker så mye av det heller. Hvis jeg blir tilbydt kaffe, så må jeg ha melk og sukker oppi, ellers får jeg det ikke ned. Og da kan jeg jo like gjerne drikke cappucino, som jeg faktisk er ganske glad i :) 

Endret av Mardina
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen vet om noen som leter etter ny hund, så er Keos kullbror til omplassering. Snart 5 år gammel aktiv BC-hanne, trent i agility, lydighet, trekk og litt annet - ikke vært på sau siden han var unghund.

Selges pga. tidsmangel hos eier. HD: A/C. Vandt til å bo inne og ute. Veldig sosial med folk, vandt med barn, men tydeligvis noe usikker på enkelte hannhunder. Hverdagsenkel hund :) 

Blir ikke opprettet noe tråd, men rop ut om noen ønsker mer info.

63C8B961-4121-443E-BF08-EC664F49AD69.thumb.jpeg.cea7919cb9d92b30cc52c95961a7e6a9.jpeg

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og der sykla vi jaggu meg to mil langs Han River også :D Nå er jeg kald og trøtt! Tenkte se en episode med Designated Survivor og så lalle i seng.

Etter at jeg kom til Korea har jeg blitt "feminisert". Jeg har aldri vært skikkelig jentete, men her nede har jeg kjøpt både skjørt, kjoler og har smått begynt med nailart! I alle dager... Må nok tilbake til Norge snart å få litt skit under neglene igjen, eventuelt en hund! :lol:

• Like 1
  • Haha 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg klarer ikke sånne energidrikker lenger, de lukter fyllesyke og jeg blir fysisk kvalm av lukta. Det er mange på jobb som drikker flere om dagen, selv om vi har gratis kaffe. Jeg prøver å være flink og drikke mest mulig gratis kaffe og ha med meg vann, men noen ganger må jeg bare ha med meg Pepsi Max:innocent:

Sånn ellers hadde sjefen glemt at jeg hadde levert legeerklæring på migrene og trukket meg i lønn for den dagen jeg var borte pga det. Det gjør at ukesbudsjettet på mat falt fra ca 400 kr til 109 kr, som er det jeg har igjen på konto etter regninger. Hun trodde kanskje det kunne bli utbetalt neste uke. Tror det blir ris med smak av kylling til middag i dag.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, maysofie skrev:

Hvis noen vet om noen som leter etter ny hund, så er Keos kullbror til omplassering. Snart 5 år gammel aktiv BC-hanne, trent i agility, lydighet, trekk og litt annet - ikke vært på sau siden han var unghund.

Selges pga. tidsmangel hos eier. HD: A/C. Vandt til å bo inne og ute. Veldig sosial med folk, vandt med barn, men tydeligvis noe usikker på enkelte hannhunder. Hverdagsenkel hund :) 

Blir ikke opprettet noe tråd, men rop ut om noen ønsker mer info.

63C8B961-4121-443E-BF08-EC664F49AD69.thumb.jpeg.cea7919cb9d92b30cc52c95961a7e6a9.jpeg

Hadde han vært trent på sau, så hadde jeg slått til på rappen. Men btw så er vel ikke 3 hannhunder sammen noen høydare. Og jyplingen lager så mye bråk for å få fart i gamlisen, jeg må vel snart skaffe meg hørselvern.

Men altså, jeg ville nok slått til dersom vi ikke allerede hadde kjøpt jyplingen. Ihvertfall hvis gjeterinstinktet var på plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plutselig var det 30 kuer spredd ut over gata, hagen og jordet her. Så den ann i et minutt men kunne ikke høre naboens innkallingsrop, så ringte bort. Hun ble greit stressa, og ti sekunder etterpå hørte jeg mannens desperate innkalling på kuene. De er ihvertfall lydige, det skal de ha :lol: Vel, bortsett fra kalvene, de kosa seg i snøen litt før de løp hjem :P

Endret av Ozzy
  • Like 1
  • Haha 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Åja da forstår jeg. Nei med lyd så er jeg veldig tolerant, men siden jeg bor i leilighet så er det vel greit å unngå den verste bjeffingen. Men dette er vel noe som kan trenes i de aller fleste raser, eller tar jeg feil? Nå jobber jeg noen timer hver dag, men har mulighet for å jobbe litt hjemme også. Så jeg har god tid til å bruke på hunden min. Den vil bli luftet godt, og få en lang og god tur hver dag. Jeg kommer til å trene mye lydighet, og forhåpentligvis melde meg på et agilitykurs (her får vi se hvordan det går, da jeg aldri har trent agility før). Jeg jakter ikke, og ønsker derfor å unngå en jakthund da jeg ikke får fylt hundens behov. Innimellom så vil det nok bli noen skogsturer også, men det vil ikke bli hver uke. Men utover dette så blir det mest kos og selskap. Kan også legge til at jeg er ukespendler, så det er også viktig at hunden er «lett å ta med seg overalt». Jeg bor alene, men er ofte på besøk hos venninner med både barn og hunder, så den vil bli sosialisert med andre også. Takk for synspunkter på de rasene jeg alt har sett på! Du bekrefter mye av det jeg har mistenkt, og som har gjort meg litt skeptisk.
    • Tipper puddel er midt i blinken, samme med papilion/phalene, kanskje en shetland sheepdog eller en dansk svensk gårdshund. Samtlige av disse burde også kunne være litt morro å jobbe med om du vil prøve deg på noe hundesport som du skriver. Ellers kunne du sikkert hatt alle de du har listet opp selv, men mynden hadde mest sannsynlig ikke stått til ønske om å teste hundesport, jack russel kan kanskje gi deg noen unødvendige grå hår så om du liksom ikke trenger en jack og ikke er masse på tur osv så kan det være like greit å heller se på dansk svensk feks, ganske like, men litt mildere. Men det kommer nok veldig an på deg, hva du liker, hva du håndterer, hva du ser på som problematisk eller ikke osv. Cavalier kan jo ofte være litt gøy og trene med, iallefall om man starter som unghunder, men ja, mye å være obs på med rasen der da. Har ikke noen voldsom inngående erfaring med eller kunnskap om bichon hundene, men de få jeg har sett har vært eid av folk som liker å trene litt osv og de har absolutt ikke vært det verste utgangspunktet om man vil teste litt hundesport så det kan sikkert være fint. 

Og ellers om det ikke er noen annen årsak enn leilighet som er grunnen til at du ønsker liten hund så er det flere som kan være verdt å se på av større raser og. Nå har du jo ikke spesifisert så nøye hva du legger i tur (lengde/varighet) eller trening og det kan jo være så mangt hvordan man definerer mye/lite/rolig osv men tja, istemmer forslagene om feks golden eller springer, evt en større puddel, collie(kort eller langhår), bearded collie feks.  
    • Er det inne/ute/begge deler? Er det med en gang de møtes eller varierer det? Er det i situasjoner hvor det er noen ressurser i nærheten (folk, leker, mat, pinner eller hva som helst som kan ha verdi for hunden)? Hvor gammel er tispa? Hvordan er den som type(stressa/urolig/rolig/engstelig)? Hvordan er den til folk?

Om den bare hopper på alt som kryper og går ved første mulighet så høres det jo rett og slett ut som det kan være noe skikkelig galt med hunden.. Men om den kan tolerere din til en viss grad nå så er det kanskje ikke fult så ille som jeg fikk inntrykk av på første halvdel. At noen tisper ikke liker (andre sine) valper er dessverre ikke helt unormalt, men at en tispe ikke skal kunne tolerere en mild, konfliktsky og rolig hannhund sånn til vanlig er litt merkelig. Men er det type ressursforsvar som er trigger feks så er det litt mer logisk igjen. 

Nå vet jo ikke jeg hvorfor, men sånn generelt sett, gå mye tur sammen, i bånd, hvor hundene er under kontroll, men får observere hverandre, bli trygge på hverandre og bygge opp sammhold og flokkfølelse. Jeg ville holdt ressurser unna ihvertfall i starten uansett om dere misstenker ressursforsvar eller ikke, bare for å ta vekk så mange mulige triggere som mulig. Hold begge hundene under kontroll når dere kommer/går, møtesituasjoner er typiske settinger hvor det fort kan smelle, da er man oppspilt og ting eskalerer raskere. Ville tatt god tid innendørs, i starten nå kan de godt være adskilt (av grind) så de ser hverandre og lukter hverandre, men ikke nødvendigvis kan få tak i hverandre, eller i bånd, eller under lydighet eller ja, bare vær litt føre var, men pass på at det blir gjort på en måte hvor dere ikke bare går å er anspente og bare fyrer opp situasjonen mer. Så får dere heller slippe opp litt og litt gradvis ettersom hundene blir kjent og vant til hverandre osv og dere kanskje får noen formening om hva som evt er trigger, om det er noen. 

Men situasjoner hvor hundene blir oppspilte, hvor de har vært fra hverandre og møtes igjen osv, da er det greit å være forsiktig, lenge, kanskje alltid.
    • Hunden trenger normalt sett ikke noen plass å boltre seg på innendørs. Inne er plass for mat og hvile  Så størrelse skal du faktisk ikke tenke på i forbindelse med leiligheten. Jeg er enig i at både golden retriever og engelsk springer spaniel kan passe ut fra det du skriver. Og det er da hunder som passer veldig mange også. Legg til labrador retriever i den kategorien der. Samtidig så skriver du kanskje ikke så altfor mye, så da blir veien kort til anbefalinger av slike potet-hunder (som ikke er noe negativt, det er fantastiske hunder alle sammen og kunne gjerne tenkt meg en av hver! :D) Når det gjelder lyd så menes det først og fremst bjeffing (hvor lett og i hvilke situasjoner de evt gjør detj), men også piping/pistring. Altså din toleranse for slikt. Bor man feks i en leilighet er det ofte ikke så populært med en hund som liker å bjeffe, feks... Hvor mye tid ser du for deg å bruke på hund daglig? Vil de få en skikkelig tur hver dag? Og kanskje litt trening? Eller blir det flere dager i uken med bare late dager og kos. For både retireverene og spanielene er hunder som fortjener å få brukt seg litt hver dag. Ikke noen ekspedisjon altså, men en god time bør de nok få de fleste dagene. Det er aktive hunder, brukt til jakt (selv om noe er avlet bort i enkelte linjer) og de liker å røre på seg og få litt hjernetrim. Av de du nevner selv så ville jeg først og fremst tenkt på dvergpuddel (eller hva med en mellompuddel?) og bichon frise. King charles er fantastiske hunder, men er avlet ihjel. Mynden er kanskje for litt mer spesielt interesserte og ikke det jeg forbinder med lydighetstrening. JRT kan være noen skikkelige håndfuller.
    • De fleste voksne hunder slapper stort sett av inne så lenge de får nok aktivitet. Vår ridgeback tar mye mindre plass inne enn gårdshunden på 8 kg, fordi han er mye roligere. De trenger ikke å "boltre seg" seg så mye inne (det vil du nok helst ikke uansett størrelse). Med lyd tenker jeg på bjeffing, piping osv. Noen raser bjeffer for å varsle, noen bjeffer for ingenting, piper når de er utålmodige eller misfornøyde, osv.
  • Nylig opprettede emner