Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå APRIL

Recommended Posts

13 minutter siden, MarieR skrev:

Tre belgere og en koooiker i hus, morsomt med litt større flokk enn vanlig :) Nå har vi vært en tur i skogen, hundene har fått mat og roen har senket seg. 

Nå skal jeg vindusshoppe litt etter hengekøye til overnattingsturer i sommer. Telt er jo så tungvindt både mtp frakt og rigging. Noen som har anbefalinger å komme med? :)

Hvordan går du tur med fire hunder? 🐒 Gikk i skogen med to i går og trodde det skulle klikke for meg. Sjakktrekk med orientering når du ikke klarer å lese kart😁😂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 hours ago, Mardina said:

Ja, jeg er en av de som ikke er særlig glad i grillmat. Uansett når det er på året... :D

Me too- 

Selv om vi i fjor grillet mer enn de forrige 10 årene tilsammen....

Og skal jeg grille så mååå det være skikkelig fint vær- IKKE aktuelt å sitte ute i tykke klær mens jeg spiser altså :P
Ergo er det vel ett par mnd til vi trenger å tenke på grilling her- nå er det jo dessuten nedsnødd ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
52 minutter siden, mushi skrev:

Hvordan går du tur med fire hunder? 🐒 Gikk i skogen med to i går og trodde det skulle klikke for meg. Sjakktrekk med orientering når du ikke klarer å lese kart😁😂

Haha, det gjør jeg ikke :P Tar de to og to. Den ene skal uansett bare luftes pga en kloskader, så jeg tar med meg unghundene på tur og lar "gamlingene" komme ut etterpå. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele verden er ute å jogger eller sykler nå. Utrolig slitsomt. Jeg liker ikke å gå i kø på tur. 

Hvor har alle disse menneskene vært tidligere i år ? Jo , i skiløypa var det. 

Vi får heldigvis skogen mer for oss selv fremover , bare den snart blir snøfri :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

I dag er det så varmt at jeg stort sett bare ligger rett ut! Termometeret i skyggen viser 16 grader :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært på en fin tur i kveld. Digg med shorts og t-skjortetemperatur. :ahappy:

40740122154_323a63b322_b.jpg

Fetter nyter utsikten :ahappy:

41454304211_10ac58e16f_b.jpg

Og så stod han brått nesten litt oppstilt, så da måtte jeg ta bilde. :P 

Endret av Artemis
  • Like 14

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig ser det ut til at vi skal få oss (en svært etterlengtet) hund igjen. ❤️ Det har vært svært tungt for meg å ikke ha hund, så føler at livet endelig begynner ordentlig igjen og at ting generelt faller på plass nå. Dette skal bli et godt år! 

Endret av Yellow
  • Like 17

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt inne på tanken å søke jobb i Sverige, da det virker mye lettere for radiografer å få jobb der. Men jeg vil ikke flytte til Sverige. Er det mulig å bo i Norge og jobbe i Sverige? Altså bo nærme grensa, og jobbe nærme grensa i Sverige (Halden-Strømstad f.eks)? 

Har skjønt at det er mye lavere lønn i Sverige. Men det er jo bedre enn å ikke få jobb her i Norge hvertfall. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det måtte selvfølgelig dukke opp en orm midt i veien da jeg gikk tur med seniorhunden i dag. Jeg troooor jeg begynner å foretrekke vinter, altså.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
49 minutes ago, Meg said:

Fortsatt sledeføre, det liker vi

IMG_8978 (1).JPG

Veldig blid hund ser det ut til :)

@laikamor det er vel ingen lov som sier at du må bo i det landet du jobber, men vet ikke hvordan det blir med skattereglene da. I Norge må man jo skatte til kommunen man bor i. Aner ikke hva som skjer om du bor i et annet land. Kanskje skatteetaten har svar på sine sider?

Selv har jeg vært på jobb i dag. Skal jobbe neste lørdag også. Greit med litt ekstra for jeg har nesten ikke jobbet på 6 mnd pga praksisen. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, Artemis said:

Har vært på en fin tur i kveld. Digg med shorts og t-skjortetemperatur. :ahappy:

41454304211_10ac58e16f_b.jpg

Og så stod han brått nesten litt oppstilt, så da måtte jeg ta bilde. :P 

Sukk, om alle Schäfere hadde sett sånn ut så ville jeg også hatt :wub: 

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg meggete i all offentlighet over at flere FB-sider har tatt seg friheten til å publisere mitt bilde uten å forespørre. Det er ikke et bra bilde engang, men prinsippmenneske :aww: 

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, laikamor skrev:

Litt inne på tanken å søke jobb i Sverige, da det virker mye lettere for radiografer å få jobb der. Men jeg vil ikke flytte til Sverige. Er det mulig å bo i Norge og jobbe i Sverige? Altså bo nærme grensa, og jobbe nærme grensa i Sverige (Halden-Strømstad f.eks)? 

Har skjønt at det er mye lavere lønn i Sverige. Men det er jo bedre enn å ikke få jobb her i Norge hvertfall. 

NAV viser til denne siden, hvis en bor i Norge og skal jobbe i Sverige - https://www.grensetjansten.com/no/

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 hours ago, Yellow said:

Endelig ser det ut til at vi skal få oss (en svært etterlengtet) hund igjen. ❤️ Det har vært svært tungt for meg å ikke ha hund, så føler at livet endelig begynner ordentlig igjen og at ting generelt faller på plass nå. Dette skal bli et godt år! 

Fortell mer! :D:D

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, maysofie skrev:

Akkurat nå er jeg meggete i all offentlighet over at flere FB-sider har tatt seg friheten til å publisere mitt bilde uten å forespørre. Det er ikke et bra bilde engang, men prinsippmenneske :aww: 

Sendt de en mld! Har sett det. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, maysofie skrev:

Og det er jo mange av dem som tar imot skryt, for noe som ikke er deres en gang. Det irriterer meg, på dine vegne :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Raksha said:

Fortell mer! :D:D

Kan oppdatere mer etter vi har vært på besøk der neste helg :frantics: Men det er snakk om valp av rasen pinscher. :) 

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
30 minutes ago, Yellow said:

Kan oppdatere mer etter vi har vært på besøk der neste helg :frantics: Men det er snakk om valp av rasen pinscher. :) 

Åh spennende! :D:D

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper hodepinen kan gi seg, så jeg får rotet meg til å trene NW med Taco, og dobbeltsjekket at hun har lært seg å markere Anis- for da kan jeg evnt melde på LGT2 (om det fortsatt er mulig- så ingen frist)

Soool, og allerede 17 varme i sola. Hadde det enda fortsatt slik og at snøen forsvant FORT :frantics:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive