Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå APRIL

Recommended Posts

2 timer siden, Mira2.0 skrev:

Jeg vil ha noe som erstatter sigaretter. Hvilken damper er bra? Kan jeg kjøpe juice fra hvilken som helst leverandør? Skikkelig :icon_confused: nemlig :P

Jeg har denne;

Screenshot_20180411-085546.thumb.png.12c8a7aeb24e233d7011b3d1a0155938.png

og er godt fornøyd. Jeg har også prøvd de som er mindre/tynnere, men synes det blir for lite futt i dem.

Inni tanken sitter det en coil, det er den som varmer opp juicen og lager damp. Den slites/blir brent og må skiftes jevnlig. Hvordan kommer an på type tank og coil, men du finner gode bruksanvisninger på feks youtube :)

Jeg har kjøpt juice fra svenske nettbutikker tidligere og har vært fornøyd med det. Du finner smaker i alle mulige varianter så her er det bare å prøve seg frem.

Endret av Tonje
  • Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Mira2.0 skrev:

God morgen. Her er alt ved det vante, unger på vei opp og avgårde. Igår surfet jeg rundt etter e-sigaretter med nikotin, det var ikke enkelt. Det er et hav av uttrykk, masse nettsider osv. Noen her som kan dette? 

Ellers blir det en ny dag med husarbeid er jeg redd, har hopet seg opp litt mens jeg har vært syk. 

Jeg har samme som tonje. Eleaf. Hvis du har Ismokeking i nærheten ville jeg gått innom der. De hjelper deg å sette den opp og du får smake på forskjellige juicer. De har ikke lov å selge juice med nikotin, men første gang man kjøper for man "bomme" av de:P de har nettside også. når jeg har bestilt juice med nikotin har jeg bestilt fra www.e-trekk.no. det pleier å ta en uke før jeg får de :) og ja, som tonje sier, man må bytte coil gjevnlig. Du får med en 5 pk når du kjøper e-siggen. Det var en gang jeg glemte å skifte coil på leenge. Det er skikkelig ekkelt og jeg fikk e-juice i munnen for hvert trekk jeg tok:sleep:

Min har desverre tatt kvelden. Plutselig gikk det ikke an å skru tanken på batteriet og den begynte å tikke. Jeg så for meg at den skulle eksplodere så jeg kasta den.

Endret av Kaisen
  • Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

16 varme ute og 19 varme inne- vurderer å fyre opp i ovnen om ikke den sola snart kan jobbe litt..
-7 grader i natt. Blir ikke bart til mai med den farten her altså :gaah:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 hour ago, AussieAllTheWay said:

16 varme ute og 19 varme inne- vurderer å fyre opp i ovnen om ikke den sola snart kan jobbe litt..
-7 grader i natt. Blir ikke bart til mai med den farten her altså :gaah:

Tror heller ikke at det er helt bart ute til 1 mai heller... :hmm: Tror snøen her kommer til å ligge til litt uti mai også... 

Også jeg som klør i fingrene etter å kunne jobbe ute i hagen... :gaah:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Så ikke på temperaturen utover dagen, men vi hadde iallfall 10 grader i skyggen rundt klokka 10 i dag :D

Så da har vi innviet plattingen og den nye grillen i dag. Og allerede planlagt grilling de neste 3 dagene :aww::lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plutselig et lite snev av sommer her! 16 grader og steikende sol i dag:D sommeren er liksom ikke noe å skryte av her, sånn temperaturmessig. Det ligger stort sett på 16-18 grader. måtte ta av meg jakken når jeg gikk tur, og kunne gå med bare ankler uten å fryse ihjel. Deilig.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ble det dobbelt opp med tur, først 1,5 time i skogen med Blaze (Felix ville ikke være med og ble hjemme med samboer) og deretter ca 40 min vandring på en populær gangsti med bare Skoj. Vi fikk passert både folk, flere hunder, sykler og joggere og til og med ei gruppe hunder som tydeligvis var på kurs, så jeg tipper nøtta fikk kjørt seg sånn ok. Han halter bittelitt ennå, så vi rusla i veldig rolig tempo.

Jeg tror jeg begynner å bli sjuk, igjen...Vond hals og mandler, snørrete og litt "tett" i hodet. Dette passer veldig dårlig, spesielt mtp at det er knapt 2 mnd siden sist jeg var sjuk. Imunforsvaret har tatt ferie...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
42 minutter siden, Annik skrev:

Så ikke på temperaturen utover dagen, men vi hadde iallfall 10 grader i skyggen rundt klokka 10 i dag :D

Så da har vi innviet plattingen og den nye grillen i dag. Og allerede planlagt grilling de neste 3 dagene :aww::lol:

Hørtes veldig trivelig ut ja. Kanskje jeg skal rote fram grillen hvis været holder seg til helga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig vært her og :ahappy: Skal være det noen dager til heldigvis.  Snøen smelter i rekordfart, lillemor kom LØPENDE da vi kom for å hente i dag "mamma, mamma kom og se den stooore søledammen!!"  Så jeg måtte bli med bort og se, og så måtte pappaen bli med bort og se. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble bra her også etterhvert. 18 grader i solveggen. Men nå kryper gradestokken godt nedover på minussiden igjen. :hmm:
Trøste seg med at flomfaren minsker når det ikke smelter så fort :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Artemis skrev:

Wazzup? :cool: 

40500049595_469b331512_b.jpg

Han er så herlig, en liten plass i hjertet for Fetter! :wub: 

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en del av språktentamen idag og den gikk vel sånn okey :P Føler jeg kunne gjort det bedre med pratingen! Jeg kludret litt med noen ord og skjønte ikke helt ett av spm jeg fikk (fordi jeg ikke kunne enkelte ord i spm) men fikk da svart likevel :P

Imorgen er det 4 timer med prøve får vi kan puste litt i helgen! Så er det påån igjen neste uke :P Hadde ikke gjort noe med en mnd fri eller noe :lol:

Lest litt på blogger også, og man skulle jo nesten ønske at sonen var ett privat forum, kun for medlemmer å lese, slik som enkelte holder på med å spre eder og galle :huh: Savner dog å ha hund igjen som jeg kan blogge om!! Truffet mange fine shibaer i området som røsker godt i shibahjertet mitt! :wub:

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag er det kursing for alle ledere i brannvesenet rundt om i fylket, hos oss. Her er'e eyecandy så langt øyet kan se :D Visste ikke at brannmenn har en annen uniform med skjorte, slips og dress. Puh. Now I do. Helloooooo :lol: 

• Like 3
  • Haha 4
  • Sad 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

I dag er det kursing for alle ledere i brannvesenet rundt om i fylket, hos oss. Her er'e eyecandy så langt øyet kan se :D Visste ikke at brannmenn har en annen uniform med skjorte, slips og dress. Puh. Now I do. Helloooooo :lol: 

Skjorte, slips og dres..neeh..spør om de ikke kan stille i bar overkropp heller..Det ER lov å kikke på menyen, hvis man bare spiser hjemme..:P

• Haha 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, QUEST said:

Skjorte, slips og dres..neeh..spør om de ikke kan stille i bar overkropp heller..Det ER lov å kikke på menyen, hvis man bare spiser hjemme..:P

Vurderte litt å ta turen innom konferanserommet og bare segne om, for å teste førstehjelpsegenskapene :rofl: Jeg er jo kvalitetsmanager trossalt, da må det kvalitetssjekker til... :lol: 

• Haha 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Vurderte litt å ta turen innom konferanserommet og bare segne om, for å teste førstehjelpsegenskapene :rofl: Jeg er jo kvalitetsmanager trossalt, da må det kvalitetssjekker til... :lol: 

Kjør på! Som kvalitetsmanager, så er det jo soleklart at du bør sjekke om de virkelig kan det de skal kunne.. ;) :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Apropos uniformer: Har et godt minne fra min tidligere jobb på et kles trykkeri. En dag var jeg alene på jobb og det kom 7 militærgutter i uniform for å få seg noen tskjorter til noe slags event. Jeg viste dem flere ulike typer og størrelser. De valgte da å kle av seg på overkroppen for å prøve t-skjortene. Jeg stod der med 7 halvnakne militærgutter med vaskebrett og muskler og prøvde å være totalt seriøs og proff :drool:  :drool:  *fint minne*

• Haha 10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter inne på jobb. ser ut vinduet. Det er strålende sol. Det er fortsatt snø i sledeløypa... og her sitter jeg... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte for å få pris på tannrens, siden vi har time til det neste måned. Greit å være litt forberedt liksom, siden økonomien ikke er noe å rope hurra for, for øyeblikket. Nesten 3000 kr. :fear: jeg får feriepenger 3 dager etter vi har reist på ferie, så de første dagene blir på budsjett for å si det sånn:sleep:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Kaisen skrev:

Ringte for å få pris på tannrens, siden vi har time til det neste måned. Greit å være litt forberedt liksom, siden økonomien ikke er noe å rope hurra for, for øyeblikket. Nesten 3000 kr. :fear: jeg får feriepenger 3 dager etter vi har reist på ferie, så de første dagene blir på budsjett for å si det sånn:sleep:

3000,- for tannrens? :blink: Du godeste..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Kaisen skrev:

Da hadde jeg hørt med flere.

Jeg har som regel betalt mellom 1300 og 1500..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Når jeg er fornøyd med svingen, øker jeg avstanden og selvstendigheten. Sender fra lenger avstand, stikker tidligere ol. Så kjører jeg øvelser med hindervinge - tunnel - hindervinge i forskjellige variasjoner, hvor hunden skal plukke hindervingen selvstendig. Jeg trener også opptil 360 grader på en vinge, og setter dette i "kombinasjon" med to og tre vinger. Deretter setter jeg opp helt hinder og begynner "på nytt". Kort avstand, lavere hastighet og jobber på nytt svinger. Introduserer så bakbytter (svinge tight vekk fra meg). Veksler mellom disse, først på et hinder, så på to, og så på to med tunnel mellom, og mange andre variasjoner. Kjører også her bakside wrapper og s-svinger. Parallelt jobber vi med "inn" i forskjellige variasjoner - først på én vinge, deretter helt hinder 😊
    • 2018-valpen min er snart 5,5 måned og begynner å bli en stor og flott jente Hun er en liten håndfull på enkelte ting, men jeg tenker at det kommer seg med trening og alder. Ellers virker hun fortsatt veldig trygg og stabil, hun er sosial og tilgjengelig ovenfor folk og sosial ovenfor andre hunder. Likevel er hun ikke overdreven sosial, og begynner i større grad å velge meg i stedet for å løpe og leke med andre hunder helt av seg selv. Hun er fortsatt glad i å jage hunder som løper, og da blir man litt heit i hodet, men så lenge jeg får nådd inn til henne før det koker helt, er dette ganske så kontrollerbart. Trening om dagen går mest i fokusøvelser som søk og impulskontroll, da sistnevnte mangler det litt på  Øvelser der hun må tenke selv og tilbye etc. skaper en del frustrasjon, så for å ikke få det inn i treningen kjører vi helt korte økter med dette og med mye belønning. Ellers jobber vi som sagt med fokusøvelser, det takler hun bedre. Jeg vet ikke hvor høy hun er, men for halvannen uke siden viste vekta 22 kg. så nå har endelig den voldsomme veksten bremsa litt opp!      
    • Da tror jeg du skal slappe helt av. Høres helt normalt ut.
    • Mange løfter på leppa før de biter, også i lek. Ingenting å bekymre seg over. Når det gjelder hund så er det nok mye viktigere hvordan situasjonen/stembinga oppleves enn akkurat hva hunden gjør. Logring er ikke nødvendigvis bare logring, knitring er ikke bare knitring osv. Føler du ikke at det er en trussel så er det neppe det 😊 
    • I dag kjørte jeg fra Bodø til Tromsø. I hui og hast for å rekke en ferge slik at jeg, på sommerdekk, kunne komme meg hjem før vær og føre gjorde det umulig. Kanskje for godt denne sesongen.  Sånn et par timer før ferga kom det biler i mot og blinket med lysene. Jeg sakket ned farten, og langs E6, mellom to tunneler, stengt inne på veien av loddrett bergvegg på ene siden og autovern på andre siden hadde en elghund forvillet seg. Hunden var tydelig stressa og så nesten desperat ut. Panisk. Jeg skulle ønske at jeg kunne fortelle at jeg endte opp som helt i denne historien. Men det gjorde jeg ikke. Jeg kjørte videre. Der og da føltes det som om jeg ikke hadde noe valg. Og der og da tenkte jeg at det måtte da være andre på veien hvor ikke så mye sto på spill som for min del. Herregud som jeg angrer. Ser for meg blikket til den fine hunden fremdeles. Har saumfart trafikkmeldinger og lokalaviser etter nyheter om hunden, men finner ikke noe. Jeg håper så inderlig at det gikk bra til slutt. Neste gang får hjemreise være hjemreise uansett konsekvenser. Så akkurat nå lurer jeg på om jeg får sove i natt. Om jeg ikke får det, såmer det vel fortjent. Lesson learned.
  • Nylig opprettede emner