Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå APRIL


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Hvilken gruppe  *nysgjerrig *

edit fant det

Var en med samme fornavn som var medlem her før, om jeg ikke husker helt feil. Var og veldig vag, hunden var importer og sannsynligvis ikke ren sarloos... jaja. 

Ja, hun hadde en til fra før av.

"Hunden min er så utrolig spesiell og anbefaler ingen å kjøpe den! Unntatt meg - fordi jeg er et unikt snøfnugg :bow:"

  • Thanks 1
  • Haha 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var det over... Så da er det å starte på neste etappe, og prøve å være den sterke og rolige når det raser for de andre. Er kjempetrist for meg og, men ikke min mamma/kone  

Da har det blitt bestemt at han her skal bli nordmann  Gleder meg sååå masse! Må bare vente til juni, det blir lenge, det! 

Jeg har, for en gangs skyld, hatt flaks! Har fått en midlertidig stilling i en av bedriftene i industriparken, ganske enkel jobb med kvalitetskontroll. Ulempen er at de ikke vet hvor lenge de har beho

Posted Images

Guest vivere
11 minutter siden, Lola Pagola skrev:

[--]

Var en med samme fornavn som var medlem her før, om jeg ikke husker helt feil. Var og veldig vag, hunden var importer og sannsynligvis ikke ren sarloos... jaja. 

Dersom vi skriver om samme dame: Hunden var ikke ren Saarloos. Kjøpt fra Wolfzone i England, et lugubert oppdrett drevet av en dame som heter Andre Tanner. Hunden ble senere avlivet eller omplassert. Avlivet om jeg ikke minns feil, men skal ikke vedde skoene mine på det.

Endret av vivere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, mushi said:

Ja, hun hadde en til fra før av.

"Hunden min er så utrolig spesiell og anbefaler ingen å kjøpe den! Unntatt meg - fordi jeg er et unikt snøfnugg :bow:"

Her har vi et eksempel på AKKURAT det som ble diskutert i "luna har 10000000000000 milliarder følgere" tråden: folk bruker hunder for å få den oppmerksomheten de (tydeligvis) ikke får ellers i livet, men som de desperat har behov for. Så trist, så uendelig trist.

 

In other news, man må elske kontinentaleuropa og deres frie alkoholregler. I dag poppet denne opp i facebookfeeden min; kjøp minst 2 plagg klær fra CASAMODA - få 1 sekspakning øl. Yiha! :lol: 

31284443_1691232094291569_52001893178629

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er litt slitsom om dagen...
Pix er syk igjen. Samme opplegg som da de trodde lymfekreft, bare mer symptomer og "gammel og sliten" hund over natta. 
Har hatt henne på bronkoskopi, hvor de fant rødhet/irritasjon i luftveiene, men blodprøvene er fremdeles fine.
Skjønner ikke dette altså.
De tok nye rtg-bilder, og sendte til avlesning (dette gjorde de sist også), og nå er det endringer i lymfene osv.
Flere forstørrede lymfer inni den lille kroppen.
Så nå venter vi bare (jeg venter slettes ikke tålmodig!) på å få svar på prøvene fra bronkiene. De er seff ikke kommet.
Håper bare vi får et svar snart. Er henvist videre til onkolog. Pga røntgenbildene. 
Sitter med en 8 år gammel hund som ikke orker å gå tur lengre. Hun hoster og harker og kaster opp.
Er egentlig mer, men jeg klarer ikke helt å samle tankene...
Hun surkler litt, men da rtg-bildene ble tatt var det ingen tegn til væskeansamling. Heller ikke da de tok bronkoskopi uka etter. 
Så hvorfor hun surkler er uvisst. 
Hun får smertestillende nå, så den verste hostinga (med brekninger osv) har roet seg betraktelig. 

  • Sad 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Shokata skrev:

Verden er litt slitsom om dagen...
Pix er syk igjen. Samme opplegg som da de trodde lymfekreft, bare mer symptomer og "gammel og sliten" hund over natta. 
Har hatt henne på bronkoskopi, hvor de fant rødhet/irritasjon i luftveiene, men blodprøvene er fremdeles fine.
Skjønner ikke dette altså.
De tok nye rtg-bilder, og sendte til avlesning (dette gjorde de sist også), og nå er det endringer i lymfene osv.
Flere forstørrede lymfer inni den lille kroppen.
Så nå venter vi bare (jeg venter slettes ikke tålmodig!) på å få svar på prøvene fra bronkiene. De er seff ikke kommet.
Håper bare vi får et svar snart. Er henvist videre til onkolog. Pga røntgenbildene. 
Sitter med en 8 år gammel hund som ikke orker å gå tur lengre. Hun hoster og harker og kaster opp.
Er egentlig mer, men jeg klarer ikke helt å samle tankene...
Hun surkler litt, men da rtg-bildene ble tatt var det ingen tegn til væskeansamling. Heller ikke da de tok bronkoskopi uka etter. 
Så hvorfor hun surkler er uvisst. 
Hun får smertestillende nå, så den verste hostinga (med brekninger osv) har roet seg betraktelig. 

Huff, så utrolig trist. Sender gode tanker, og krysser fingrene!

Regner med hjertet har blitt sjekket? Må bare nevne det, da jeg hadde en hund som plutselig ikke ville gå noe særlig tur, og vegret seg for trapper. Hostet og harket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Huff, så utrolig trist. Sender gode tanker, og krysser fingrene!

Regner med hjertet har blitt sjekket? Må bare nevne det, da jeg hadde en hund som plutselig ikke ville gå noe særlig tur, og vegret seg for trapper. Hostet og harket. 

Takk 

Hjertet er sjekket. Ville overraska meg om det skulle vært noe der de hadde oversett, ut fra hvor grundige jeg føler de er og har vært, og tidligere erfaringer med dem (veterinærene jeg har brukt de siste årene).  Selvfølgelig kan man jo overse ting, men vet ikke hvor vanlig det er å misse hjertefeil? Og går lymfene bananas hvis hjertet er på tur til å svikte?
Også sjekket for luftrørskollaps (da mange symptomer kunne stemme med det også).
De finner altså ingen avvik på blodprøvene, og det eneste som har vært konstant er at lymfene er hovne (og nå mer enn tidligere).

Jeg bare håper vi får et svar snart, sånn at det blir lettere å forholde seg til dette.
Er litt vanskelig når man vet og ser at noe er galt, men man ikke vet HVA.
Prøver å gjøre litt koselige ting, så planen er å bruke dagen på ei strand (så hun kan *kremt* gå løs litt).
Hun koser seg masse med å tusle rundt og småtrave hvis kobbelet kommer av, og ved vannkanten er sjansen større for at hun blir spist, enn at hun spiser noe (gjedde...)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. april 2018 at 1:02 PM, vivere skrev:


Finner bilder jeg ikke visste jeg hadde. Ulrikkens Binto var min andre schäferhund. Dette bildet er fra ca 1965/67 trolig 1965. Moren var Bruksborgens Foggy. Binto var med meg på grensevakttjeneste selv om han ikke var noen "forsvarshund". Han vakte rimelig oppstandelse blant de russiske grensevaktene da vi gikk i land på brygga i Grense Jakobselv under den "kalde krigen" og spenningen mellom øst og vest var til å ta og føle på . Da vi flyttet til Bardufoss og Setermoen var Binto og min kollega Odd Ivars schäferhund Zorro med som godkjente lavinehunder når vi trente norske jegersoldater og utenlandske kommandosoldater i overleving om vinteren i indre Troms.

 

Binto.jpg

Pen hund :) Du har ingen bilder der man ser hele hunden stående ( fortrinnsvis fristilt) eller av den andre schæferen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah ble 4 år for noen dager siden! Søteste og mest myndete whippeten jeg vet om, og enkleste hunden jeg har vært borti. Hun er bare herlig :)

Hun har fremdeles litt vinterfett igjen da, etter å ha ligget i dvale noen mnd... i tillegg har vi tydeligvis falt for hennes lurerier om at hun sulter, og gitt litt mye mat... :lol:

IMG_20180421_151724_130.thumb.jpg.3c0e2bddc5c6406a7f8a361f696a7c0f.jpg

IMG_20180421_152404_120.thumb.jpg.f69292f81fc734f62a42f3b44a198019.jpg

  • Like 6
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Savannah ble 4 år for noen dager siden! Søteste og mest myndete whippeten jeg vet om, og enkleste hunden jeg har vært borti. Hun er bare herlig :)

Hun har fremdeles litt vinterfett igjen da, etter å ha ligget i dvale noen mnd... i tillegg har vi tydeligvis falt for hennes lurerier om at hun sulter, og gitt litt mye mat... :lol:

IMG_20180421_151724_130.thumb.jpg.3c0e2bddc5c6406a7f8a361f696a7c0f.jpg

IMG_20180421_152404_120.thumb.jpg.f69292f81fc734f62a42f3b44a198019.jpg

Pen whippet! Jeg kunne for å pirke litt , ønsket bittelitt bedre benstamme( eller litt mindre 'masse'.. :P)  men alt i alt en pen raserepresentant :) 

Hvor høy er hun og kan jeg spørre hvem hun er etter? :) 

Legg gjerne ut bilder av henne igjen, når noe av ehem..'massen' har forsvunnet! :) 

Endret av QUEST
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Pen whippet! Jeg kunne for å pirke litt , ønsket bittelitt bedre benstamme( eller litt mindre 'masse'.. :P)  men alt i alt en pen raserepresentant :) 

Hvor høy er hun og kan jeg spørre hvem hun er etter? :) 

Takk! Hun har lite muskler nå i forhold til hva jeg liker, men blir bedre utover sommeren når vi kan sykle og svømme i tillegg til turer. Hun er tjukkere enn hun ser ut til på bildet, hun bare bærer fettet godt :P

Hun er 45-46 cm høy, Suna Regens hund (skryter sjeldent av oppdrettere på nett, men makan til herlig gemytt på alle hundene, der er det virkelig harmoni) :)

På utstilling får hun som regel trekk for at hun er for liten, ironisk nok, i og med at hun har perfekt størrelse. Skal jeg stille henne må hun gjerne ha litt polstring, hvis ikke forsvinner hun blant alle tispene på 48-50.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler ikke på at hun får trekk for størrelsen..når det unormale blir normen så fremstår de normale ( eller korrekte her) som avvikerne.. :hmm:

Kan jeg spørre hvem foreldrene er? Hvis du ikke har lyst å legge det ut, kan du sende navnene på PM :) 

Edit; fant det ut! :ahappy:

Endret av QUEST
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Tviler ikke på at hun får trekk for størrelsen..når det unormale blir normen så fremstår de normale ( eller korrekte her) som avvikerne.. :hmm:

Ja, ikke sant. Tisper på 47 blir gjerne regnet som små. Ikke så ille på LC banen da, der er min andre tispe på 49 alltid blant de største (heldigvis).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens... hear me out.

Nok en ting som jeg blir sykt stressa av nå.

Fikk en regning i posten. To av mine navn sto på konvolutten og innholdet, men ikke mellomnavnet. Adressen på konvolutt og brev var og feil.

Inni var det en regning på 2000 kr fra en svensk nettbutikk jeg ikke ante eksisterte, ergo har jeg aldri handlet der heller. Varsel om inkasso om den ikke blir betalt innefor fristen... (shopping4net).

Det står et kundenummer på fakturaen, så jeg prøver å logge meg inn på siden ved å taste inn nummeret og trykke på "glemt passord". Da popper det opp at passord er sendt til en epost som såklart ikke er min. Min er fornavnmellomnavn@live.no mens denne var sendt til fornavn.etternavn95@live.com

Så der ble det definitivt bekreftet at dette ikke er en brainfart fra min side.  Jeg ville jo og husket om jeg hadde kjøpt noe på nett til 2000kr og fra hvilken side.

Så ringte jeg kundeservice, og forklarte.  Spurte hva som var bestilt.  Noen glassgreier og sånn. Definitivt ikke meg som har kjøpt det. 

Brevet hadde tydeligvis kommet til riktig adresse først, men de ville ikke ha det og har skrevet min adresse på konvolutten og postet brevet igjen... 

Har jeg noe å stresse over egentlig? Er en million prosent sikker på at jeg aldri har bestilt noe, det eneste som er riktig på fakturaen er to av mine navn, ellers er adressen og eposten feil. Var ikke noe hjelp å få av kundeservice... 

Adressen på brevet var forsåvidt heller ikke den jeg bor på lengre, men mine foreldres, men får fortsatt noe sendt dit av og til. Men er ikke folkeregisteret der. Det eneste som har noe med meg å gjøre er at fornavn og etternavn stemmer, men er jo mange som heter det sikkert.  Men finner ingen som heter det på adressen som står på fakturaen. 

Bottom line, kommer det igjen et brev med inkasso så har jeg vel ikke noe å frykte? I tilfelle de som får brevet fortsatt velger å videresende til meg?

 

 

Endret av Lola Pagola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Djervekvinnen skrev:

Er det dumt av meg å gi nabo beskjed om å prøve å begrense bjeffingen til hunden etter kl. halv 10 ? Jeg legger meg tidlig pga jobb, og hunden står å bjeffer endel ute og det høres ganske godt. (har åpent vindu)  Men de vanlige reglene er vel stille etter kl 11?

 Det går jo alltids an å ta en prat med naboen.

Endret av Tricolor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lola Pagola said:

Folkens... hear me out.

Nok en ting som jeg blir sykt stressa av nå.

Fikk en regning i posten. To av mine navn sto på konvolutten og innholdet, men ikke mellomnavnet. Adressen på konvolutt og brev var og feil.

Inni var det en regning på 2000 kr fra en svensk nettbutikk jeg ikke ante eksisterte, ergo har jeg aldri handlet der heller. Varsel om inkasso om den ikke blir betalt innefor fristen... (shopping4net).

Det står et kundenummer på fakturaen, så jeg prøver å logge meg inn på siden ved å taste inn nummeret og trykke på "glemt passord". Da popper det opp at passord er sendt til en epost som såklart ikke er min. Min er fornavnmellomnavn@live.no mens denne var sendt til fornavn.etternavn95@live.com

Så der ble det definitivt bekreftet at dette ikke er en brainfart fra min side.  Jeg ville jo og husket om jeg hadde kjøpt noe på nett til 2000kr og fra hvilken side.

Så ringte jeg kundeservice, og forklarte.  Spurte hva som var bestilt.  Noen glassgreier og sånn. Definitivt ikke meg som har kjøpt det. 

Brevet hadde tydeligvis kommet til riktig adresse først, men de ville ikke ha det og har skrevet min adresse på konvolutten og postet brevet igjen... 

Har jeg noe å stresse over egentlig? Er en million prosent sikker på at jeg aldri har bestilt noe, det eneste som er riktig på fakturaen er to av mine navn, ellers er adressen og eposten feil. Var ikke noe hjelp å få av kundeservice... 

Adressen på brevet var forsåvidt heller ikke den jeg bor på lengre, men mine foreldres, men får fortsatt noe sendt dit av og til. Men er ikke folkeregisteret der. 

 

 

Snakk med politiet, og evnt anmeld for svindelforsøk. Skulle du få inkasso så er inkassobyråene som regel ikke vanskelige heller, gi beskjed om at du aldri har bestilt noe derfra, og de kan slette kravet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Folkens... hear me out.

Nok en ting som jeg blir sykt stressa av nå.

Fikk en regning i posten. To av mine navn sto på konvolutten og innholdet, men ikke mellomnavnet. Adressen på konvolutt og brev var og feil.

Inni var det en regning på 2000 kr fra en svensk nettbutikk jeg ikke ante eksisterte, ergo har jeg aldri handlet der heller. Varsel om inkasso om den ikke blir betalt innefor fristen... (shopping4net).

Det står et kundenummer på fakturaen, så jeg prøver å logge meg inn på siden ved å taste inn nummeret og trykke på "glemt passord". Da popper det opp at passord er sendt til en epost som såklart ikke er min. Min er fornavnmellomnavn@live.no mens denne var sendt til fornavn.etternavn95@live.com

Så der ble det definitivt bekreftet at dette ikke er en brainfart fra min side.  Jeg ville jo og husket om jeg hadde kjøpt noe på nett til 2000kr og fra hvilken side.

Så ringte jeg kundeservice, og forklarte.  Spurte hva som var bestilt.  Noen glassgreier og sånn. Definitivt ikke meg som har kjøpt det. 

Brevet hadde tydeligvis kommet til riktig adresse først, men de ville ikke ha det og har skrevet min adresse på konvolutten og postet brevet igjen... 

Har jeg noe å stresse over egentlig? Er en million prosent sikker på at jeg aldri har bestilt noe, det eneste som er riktig på fakturaen er to av mine navn, ellers er adressen og eposten feil. Var ikke noe hjelp å få av kundeservice... 

Adressen på brevet var forsåvidt heller ikke den jeg bor på lengre, men mine foreldres, men får fortsatt noe sendt dit av og til. Men er ikke folkeregisteret der. Det eneste som har noe med meg å gjøre er at fornavn og etternavn stemmer, men er jo mange som heter det sikkert.  Men finner ingen som heter det på adressen som står på fakturaen. 

Bottom line, kommer det igjen et brev med inkasso så har jeg vel ikke noe å frykte? I tilfelle de som får brevet fortsatt velger å videresende til meg?

 

 

Ring posten og spør hva du skal gjøre? De har jo oversikt over hvem som har postadresse på den opprinnelige adressen og evt flyttemelding hvis den har skjedd etter bestilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Folkens... hear me out.

Nok en ting som jeg blir sykt stressa av nå.

Fikk en regning i posten. To av mine navn sto på konvolutten og innholdet, men ikke mellomnavnet. Adressen på konvolutt og brev var og feil.

Inni var det en regning på 2000 kr fra en svensk nettbutikk jeg ikke ante eksisterte, ergo har jeg aldri handlet der heller. Varsel om inkasso om den ikke blir betalt innefor fristen... (shopping4net).

Det står et kundenummer på fakturaen, så jeg prøver å logge meg inn på siden ved å taste inn nummeret og trykke på "glemt passord". Da popper det opp at passord er sendt til en epost som såklart ikke er min. Min er fornavnmellomnavn@live.no mens denne var sendt til fornavn.etternavn95@live.com

Så der ble det definitivt bekreftet at dette ikke er en brainfart fra min side.  Jeg ville jo og husket om jeg hadde kjøpt noe på nett til 2000kr og fra hvilken side.

Så ringte jeg kundeservice, og forklarte.  Spurte hva som var bestilt.  Noen glassgreier og sånn. Definitivt ikke meg som har kjøpt det. 

Brevet hadde tydeligvis kommet til riktig adresse først, men de ville ikke ha det og har skrevet min adresse på konvolutten og postet brevet igjen... 

Har jeg noe å stresse over egentlig? Er en million prosent sikker på at jeg aldri har bestilt noe, det eneste som er riktig på fakturaen er to av mine navn, ellers er adressen og eposten feil. Var ikke noe hjelp å få av kundeservice... 

Adressen på brevet var forsåvidt heller ikke den jeg bor på lengre, men mine foreldres, men får fortsatt noe sendt dit av og til. Men er ikke folkeregisteret der. Det eneste som har noe med meg å gjøre er at fornavn og etternavn stemmer, men er jo mange som heter det sikkert.  Men finner ingen som heter det på adressen som står på fakturaen. 

Bottom line, kommer det igjen et brev med inkasso så har jeg vel ikke noe å frykte? I tilfelle de som får brevet fortsatt velger å videresende til meg?

 

 

Hvis du ikke fikk noe hjelp av butikken ville jeg ringt det inkassoselskapet som står oppført (om det står noe?). Hvis de heller ikke hjelper deg ville jeg kontaktet politiet. Hvis du lar det skure og gå kan det hende det blir oppført på ditt navn som en betalingsanmerkning og det er jo kjedelig. Jeg tror jeg ville prøvd å tatt et par telefoner bare for å få det ut av verden og hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ingidano skrev:

Snakk med politiet, og evnt anmeld for svindelforsøk. Skulle du få inkasso så er inkassobyråene som regel ikke vanskelige heller, gi beskjed om at du aldri har bestilt noe derfra, og de kan slette kravet. 

 

Akkurat nå, Malinka skrev:

Ring posten og spør hva du skal gjøre? De har jo oversikt over hvem som har postadresse på den opprinnelige adressen og evt flyttemelding hvis den har skjedd etter bestilling?

 

Akkurat nå, Midas skrev:

Hvis du ikke fikk noe hjelp av butikken ville jeg ringt det inkassoselskapet som står oppført (om det står noe?). Hvis de heller ikke hjelper deg ville jeg kontaktet politiet. Hvis du lar det skure og gå kan det hende det blir oppført på ditt navn som en betalingsanmerkning og det er jo kjedelig. Jeg tror jeg ville prøvd å tatt et par telefoner bare for å få det ut av verden og hodet. 

Står ikke oppført...

Men bortsett fra at to av navnene mine står oppført er jo alt annet feil, både adressen og eposten? Jeg kan vel ikke få noe inkassokrav på så mangelfull informasjon? Siden det var klistrett et håndskrevet merke på utsiden av konvolutten var ikke jeg den første som fikk brevet heller...

Vet ikke helt om dette kan regnes som svindelforsøk engang...

Men får prøve å ringe rundt da, selv om det er veldig irriterende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

 

 

Står ikke oppført...

Men bortsett fra at to av navnene mine står oppført er jo alt annet feil, både adressen og eposten? Jeg kan vel ikke få noe inkassokrav på så mangelfull informasjon? Siden det var klistrett et håndskrevet merke på utsiden av konvolutten var ikke jeg den første som fikk brevet heller...

Vet ikke helt om dette kan regnes som svindelforsøk engang...

Men får prøve å ringe rundt da, selv om det er veldig irriterende...

Du kan jo også bare vente og se om du får inkasso da. For hvis dette bare er tull og ikke en feilfakturering, så vil det jo bare forsvinne av seg selv og du får ingen inkasso. Så lenge det ikke har gått til inkasso med ditt fødselsnummer og fulle navn, så er det ikke noe stress. Du vil uansett få et brev om det går til inkasso, og da kan du kontakte de da eventuelt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Midas skrev:

Du kan jo også bare vente og se om du får inkasso da. For hvis dette bare er tull og ikke en feilfakturering, så vil det jo bare forsvinne av seg selv og du får ingen inkasso. Så lenge det ikke har gått til inkasso med ditt fødselsnummer og fulle navn, så er det ikke noe stress. Du vil uansett få et brev om det går til inkasso, og da kan du kontakte de da eventuelt. 

Bestillingen er reell, snakka med kundeservice. Jeg kan jo sende en epost til adressen jeg fikk opp og høre (må bare opprette en ny adresse som jeg kan bruke).

Det endte vel egentlig med at jeg bare skulle sende brevet i retur og ta det derfra.  Men merker jeg synes det er ekkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...