Gå til innhold
Hundesonen.no

FinnFido app

Recommended Posts

Hei alle hundevenner!

Jeg har vært med å lage appen FinnFido og trenger deres tilbakemelding, både ris og ros. Appen er for savnet/funnet hunder hvor innlegget ditt sendes øyeblikkelig ut til andre med appen i nærområdet. 

AppStore: https://itunes.apple.com/no/app/finnfido/id1348891249?l=nb&mt=8

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=no.finnfido.phonegapapp

Håper dere kan hjelpe meg med gode innspill for å gjøre appen bedre 🐾

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Smartingen skrev:

Den må i alle fall spres til Nitro og Med hjerte for hunder på rømmen gruppene på Facebook :)

Ja er i snakk med noen savnet/funnet grupper på Facebook 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser fin ut! Bra dere nevner at man må sjekke spamfilteret, min e-post gikk rett dit (gmail) -- det pleier ikke å skje med andre registreringsmailer. Kanskje det kan ordnes? For øvrig funker ikke linken for å verifisere e-postadresse (Firefox og Explorer) -- Google Play.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
3 minutter siden, Pringlen skrev:

Synes appen virker veldig fin :) Håper folk kommer til å bruke den!

Så bra 😊 Håper jeg også, brukt lang tid på den fordi jeg har selv opplevd at min hund stakk av og det er en utrolig stressende og fæl opplevelse. Jeg håper FinnFido kan hjelpe folk til å få hjem hunden sin så kjapt som mulig ❤️

• Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Nimbus skrev:

Ser fin ut! Bra dere nevner at man må sjekke spamfilteret, min e-post gikk rett dit (gmail) -- det pleier ikke å skje med andre registreringsmailer. Kanskje det kan ordnes? For øvrig funker ikke linken for å verifisere e-postadresse (Firefox og Explorer) -- Google Play.

Har selv Gmail og vi har testet mange ganger for å sjekke om den gikk i spam og det gjorde den ikke. Hvordan funker ikke linken? Hva skjer når du trykker på den? 😕

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Camillafr said:

Har selv Gmail og vi har testet mange ganger for å sjekke om den gikk i spam og det gjorde den ikke. Hvordan funker ikke linken? Hva skjer når du trykker på den? 😕

I Firefox fikk jeg ikke opp noe. I Explorer kom jeg så langt som nedenfor. Feil link? image.png.8d2a281da2982658144c734372669374.png

Endret av Nimbus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Nimbus skrev:

I Firefox fikk jeg ikke opp noe. I Explorer kom jeg så langt som nedenfor. Feil link? image.png.8d2a281da2982658144c734372669374.png

Grunnen til at dette skjer tror jeg er fordi du bruker en PC når du skal verifisere. E-posten din har nok blitt verifisert, men når man trykker på linken på mobil åpnes appen, det skjer ikke på PC og derfor får du den "feilmeldingen". Gi gjerne beskjed dersom appen sier igjen at du må verifisere (om ca 24 timer), da har det skjedd en feil, men jeg tror som sagt alt skal være ok 😊 Skal se om ikke vi får til at det kommer opp noe annet enn den "feilmeldingen" siden det kan virke forvirrende. Uansett takk for at du sier ifra! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Camillafr said:

Grunnen til at dette skjer tror jeg er fordi du bruker en PC når du skal verifisere. E-posten din har nok blitt verifisert, men når man trykker på linken på mobil åpnes appen, det skjer ikke på PC og derfor får du den "feilmeldingen". Gi gjerne beskjed dersom appen sier igjen at du må verifisere (om ca 24 timer), da har det skjedd en feil, men jeg tror som sagt alt skal være ok 😊 Skal se om ikke vi får til at det kommer opp noe annet enn den "feilmeldingen" siden det kan virke forvirrende. Uansett takk for at du sier ifra! 

Aha, se der ja. Det funker via app på telefon!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 hours ago, WelshenNemi said:

Virker som en fin app, men heldigvis ingen hunder forsvunnet i mitt område :)

Samme her, Eller, ingen som har lagt inn noe i appen i alle fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, WelshenNemi skrev:

Virker som en fin app, men heldigvis ingen hunder forsvunnet i mitt område :)

Appen ble lansert for bare noen dager siden og vi har fått en del brukere allerede men heldigvis er det få som har mistet hunden sin. Det har vært lagt ut både funnet/savnet hunder men de har kommet til rette igjen 😄

Endret av Camillafr
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå lagt til mer funksjon i appen som muligheten for å legge ut annonser for katter, kunne velge hvilken dato kjæledyret forsvant på.

I tillegg har vi gjort det mulig å logge inn på https://finnfido.no. På denne måten trenger du ikke å laste ned appen en gang for å legge ut annonser om savnede eller funnet kjæledyr. På nettsiden vår kan du også se alle annonser og vi jobber fortsatt kontinuerlig med å videreutvikle tjenesten.

Er det noe du savner i FinnFido? Tips til forbedringer eller lignende?

Del gjerne FinnFido med vennene dine på Facebook. Jo flere som er registrert, jo flere vil få beskjed når et kjæledyr er forsvunnet og da er det ennå større sjanse for at det blir en kjappere gjenforening med eier :-)

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan nervøst temperament? Bare lurer fordi vet ikke hva det vil si å ha nervøst temperament. Og hvordan dårlig erfaring er det med de du har hørt med? Så herlig gjeng og vakre valper. Gratulerer.
    • Er hunden prøvd på antihistaminer eller kortison? Sånn i tileffe det er noe ammergi eller noe,  bare for å se om det gjør noen forskjell.  Ifht å henge med på tur,  føler du det er ork det står på eller vondt?  Er hun gått igjennom av fysio e.l. for å sjekke ståa i kropp og muskulatur? Hvordan er det ifht forkalkninger osv?  Jeg skjønner jo at vondt evt ikke har noen sammenheng med de andre symptomene,  men slenger nå bare ut noen tanker.  Allergi kan jo påvirke både immunsystemet (så man blir mer syk), evt bare gi symptomer lignemde luftveisinnfeksjon,  og gjøre en mer slapp. Så det kaan jo kanskje være bare noe så enkelt,  selv om det kanskje ikke høres helt typisk ut.   Borreliose? 
    • For en fantastisk herlig gjeng du har <3 
      Så godt og høre at alt har gått bra med valpingen og at alle er i fin form! 
      Herlig og travel tid i vente  
    • Veldig ofte går man litt i fella og tror valpene må slites ut fysisk for å bli fornøyd, også er egentlig sakens kjerne at de må lære seg å finne "avknappen" (med hjelp til å begynne med, som dere gjør nå med timeout i valpebingen, gi henne en kong med noe godt mens du stryker henne rolig osv.) i tillegg til at de fleste raser trenger mental stimuli i høyere grad enn mange tror. 
      Mange tenker at så lenge man hiver ball eller har mange pipeleker/hundeleker fremme så er valpen fornøyd. 
      Ofte er det motsatt. 
      Mye leker og stimuli=overstimulering da valpen ikke selv har lært å finne ro. 

Når jeg har valper/unghunder på kurs eller egne valper/unghunder så er mye av planen min å "gjøre veldig lite" i den forstand at jeg lar valpen utforske og undersøke omgivelsene, gjerne leke med en leke som ligger fremme, kose på gulvet, bli strøket på ryggen forsiktig når den spiser på kong med noe i (da lærer den også at det jeg har gitt den skal jeg ikke ta tilbake, med mindre jeg bytter med noe) byttelek er også noe jeg gjør en del av. 
      Så fokuserer jeg på flere runder med rotrening hver dag, enten at hunden ligger inntil meg og får beskjed om å ligge rolig til annen beskjed er gitt, time out i valpegrind eller lignende. 

Utover dette har jeg alltid noen korte økter med mental trening av valpen, det vil si innlæring av klikker i første omgang, deretter forskjellig target trening og etterhvert mer systematisk trening med shaping,baklengskjeding osv osv (da er vi litt frem i tid) 
      Jeg har gjerne en gang eller to hver dag med litt klikker trening (2-3 min pr.økt er nok når de er så små) 
      i tillegg tar jeg gjerne en av porsjonene med mat og hiver ut i gresset eller gjemmer det inne under diverse ting så hunden faktisk må lete. for eksempel under forskjellige kluter eller annet. 

det rent fysiske for en valp består i all hovedsak av å oppdage verden. 
      Ta den med ut i hagen og la den snuse,lukte,leke og finne ting. 
      Kjør til en skog og la den gjøre det samme. Sett deg ned og ta med deg en stor kopp kaffe. la valpen være i sele og langline og styre rundt som den vil selv
      Det er også smart å ta de med i ulike miljøer, ikke for den direkte fysiske treningen sin del men for at de skal oppleve verden som en trygg arena selv om det betyr brygger,båter,buss,bil osv.

Nå skriver jeg avhandlinger her. Dette er absolutt ting som opptar meg i stor grad, da ender det opp med at jeg ikke helt klarer å stoppe og skrive

• Med røytehunder må man ofte frem med saksa, selv om man skal ha de i full lengde (som krever mye stell og og må gres og fjernes kvister etc på etter hver eneste tur ut isåfall), for de må klippes bak, hanner under magen litt, under poter, litt rundt øynene ofte.  La til: Pluss at man må nappe hårene som vokser i øregangen på dem. 
  • Nylig opprettede emner