Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilingsvideo fra 1989


pippin
 Share

Recommended Posts

Herrejemini, jeg fant en hundeserie på NRK fra 1989! Og man må jo le litt av Norge på 90 tallet med fine frisyrer og ullgensere og grilldresser i utstillingsringen! :P

Er et innslag fra både agility og inni ringen, intervjuer med dommere osv. Ganske moro å se! Jeg la merke til hvor mye roligere agilityen gikk for seg. Tempo var noe helt annet (ikke eksisterende) på 90 tallet virker det som :P Mindre stress. Morsomt å se da, berner med også?

Og i schæferringen syns jeg absolutt at hundene så lite bananrygget ut i forhold til disse dager og froskebein var det ikke masse av. Og så lo jeg godt da damen bare "Ifølge NKKs regler er det ikke lov å påvirke hundene fra utenfor ringen" og alle utenom ringet hoiet og plystret og blåste i fløyter og what not :lol:

Interessant å se hvordan ting har foranret seg! Både på hundene og hvordan utstillingene foregår.

https://tv.nrk.no/serie/hund-paa-ramme-alvor

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juniorhandlinga. :wub:

Det ikke alt som var like pent av schæfere heller. Og så er det jo en hel serie, nå har jeg underholdning en stund!

Og... den hunden på slutten? Jeg vet ikke hvor denne lykkelige hunden hun snakker om var gjort av, men det var ihvertfall ikke den hun gikk tur med. Makan til dempet hund er det lenge siden jeg har sett. :P

Endret av simira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, pippin said:

Herrejemini, jeg fant en hundeserie på NRK fra 1989! Og man må jo le litt av Norge på 90 tallet med fine frisyrer og ullgensere og grilldresser i utstillingsringen! :P

Er et innslag fra både agility og inni ringen, intervjuer med dommere osv. Ganske moro å se! Jeg la merke til hvor mye roligere agilityen gikk for seg. Tempo var noe helt annet (ikke eksisterende) på 90 tallet virker det som :P Mindre stress. Morsomt å se da, berner med også?

Og i schæferringen syns jeg absolutt at hundene så lite bananrygget ut i forhold til disse dager og froskebein var det ikke masse av. Og så lo jeg godt da damen bare "Ifølge NKKs regler er det ikke lov å påvirke hundene fra utenfor ringen" og alle utenom ringet hoiet og plystret og blåste i fløyter og what not :lol:

Interessant å se hvordan ting har foranret seg! Både på hundene og hvordan utstillingene foregår.

https://tv.nrk.no/serie/hund-paa-ramme-alvor

Bare å ta seg en tur på schæferhundutstilling i dag det så får man se både grilldress og fine frisyrer :P Mange av dem er nok originale og :lol: 

Forøvrig helt nydelig å se schæferhunder med sterke håndledd, stødige haser og normalt ganglag, uavhengig av kroppsbygning forøvrig. 

Endret av Malamuten
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se denne! Jøss, det er snart 30 år siden...Mange kjente fjes å se, og jeg syntes jeg så både fralle og mops med litt mer snute enn de har i dag. Og så rolig og fint det var i Ag-ringen, i forhold til dagens bjeffehysteri...Flott schæfer på BISplassen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Det var spennende å se utstillings video fra 1989 men noen raser har blitt bedre border collie har bedre trøkk i dag og har bedre fart på agility. Border collie er i dag like aktive som en malle men man slipper vakt instinktet og de er mykere slik at de er enklere å korrigere enn en malle.

 

Endret av knutjb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...