Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til sosialisering av redd hund


Lille_Persille
 Share

Recommended Posts

Hei :)

Jeg har en Welsh Corgi gutt på 2 år som er veldig redd for fremmede mennesker (og enkelte andre hunder), og som har fått påvist frykt aggresjon av adferd spesialist. Mennesker han kjenner godt går greit, men alle andre er vist best å 'ta' før de sikkert skal ta han virker det som han tenker.. :hmm: Skulle så gjerne gitt han masse gode opplevelser i møter med fremmede slik at han blir trygg på seg selv, er det noen som har lyst å møte oss og evt gi han litt gode opplevelser? Han trenger litt tid på å bli trygg, og en del godbiter vil jeg tro :ahappy: 

Bor på Sotra, men har bil og kan møtes i hele Bergensområdet :)

Endret av Lille_Persille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lille_Persille skrev:

Hei :)

Jeg har en Welsh Corgi gutt på 2 år som er veldig redd for fremmede mennesker (og enkelte andre hunder), og som har fått påvist frykt aggresjon av adferd spesialist. Mennesker han kjenner godt går greit, men alle andre er vist best å 'ta' før de sikkert skal ta han virker det som han tenker.. :hmm: Skulle så gjerne gitt han masse gode opplevelser i møter med fremmede slik at han blir trygg på seg selv, er det noen som har lyst å møte oss og evt gi han litt gode opplevelser? Han trenger litt tid på å bli trygg, og en del godbiter vil jeg tro :ahappy: 

Det er nok en ide og skrive hvor du holder til, hvis du ønsker at noen skal møte dere? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke oppsøke en klubb å trene i? Det er vel flere klubber og hundeskoler rundt der.

Han trenger nok først og fremst å oppleve masse å være rundt andre hunder uten at det er noe press på at han må interagere med dem enten det er lek eller hilsing. Det som gjorde aller best innvirkning på min fryktaggressive hund var ihvertfall det å få tryggheten på at han faktisk ikke trengte å hilse eller forholde seg til de andre hundene, og at jeg sørget for at de ikke kom bort. Vi hadde null kontakt og hilsing med andre hunder et års tid, utenom i kurssammenheng hvor vi alltid hadde STOR avstand til de andre deltakerene.

Etter et års tid begynte vi å trene litt i hundeklubb og treningstreff, og gikk turer sammen med andre hundefolk, fortsatt uten å hilse eller leke. Etterhvert var han løs sammen med et fåtall kjente, trygge hunder, men har aldri hatt noe stort behov for å leke og herje med dem i alle tilfelle. Per i dag (nå er han 12) så fungerer han greit med de fleste, men liker ikke hunder som kommer busende på tur, stirrer osv.

 

Just now, QUEST said:

Det er nok en ide og skrive hvor du holder til, hvis du ønsker at noen skal møte dere? :) 

Det står under Bergen, så det gir ihvertfall et hint. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...