Gå til innhold
Hundesonen.no

'Plen'-hva slags plentype foretrekker du hos deg selv og andre? ;)


QUEST
 Share

Recommended Posts

Ja hva slags 'plentype' foretrekker du hos deg selv og andre er altså spørsmålet her..:P

1: Man skal ikke klusse med naturen, la gresset gro! :sleep:

2: Foretrekker pen og velfrisert plen med der gresset ikke er lengre enn at det er praktisk for lek og morro.. ;) 

3: Vekk med ugresset! Jeg foretrekker svaberg. 

 

Selv er jeg jo glad i naturen og er nok en plass mellom alternativ 1og 2, litt avhengig av hvor kraftig plenveksten er.. Blir det det rene Mato Grosso syns jeg personlig det blir litt i overkant og det er jo en viss fare for at man roter seg bort i urskogen og ikke finner fram til målet om man nå skulle få for seg å spille litt ball f.eks .. ;) Alternativ 3 er no,no for min del, både hos meg selv og andre. Selv om svaberg kan være pent og praktisk andre steder enn i 'hagen' så vil jeg både se og føle at jeg ikke er på nyanlagt plen..

Endret av QUEST
  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg innså nettopp at det ikke er grønt gress det prates om  

OH MY GOOOOOOD JEG LESTE IKKE RESTEN AV TRÅDEN ENGANG........................ God morgen liksom, litt for tidlig for meg da jeg skrev. EHHH... Glem det jeg skrev, ha en fin dag videre folkens... 

Hva skal man si? Har tatt opp landskapsarkitektur på mine eldre dager.

Posted Images

Syntes tett, kortklipt, ordentlig grønn plen er lekkert å se på - men så er det orken å skulle holde det slik selv, da :lol: 

Det er dog forskjell på hageplen som i ulendt terreng osv, og flat, åpen gressplen. Førstnevnte kan godt være litt rufsete, sistnevnte skal være vellstelt :) 

  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner at eufemismene kan (har allerede) føre til mye moro. Lo høyt og rått av @maysofie sin flotte og lyriske innlegg om  hage kontra terreng :fish: Og så må jeg innrømme at jeg er veldig nysgjerrig på denne "hytta" til @Kristiin:) 

Stort sett så gror ugresset fritt på denne plenen, men det nokså sparsommelig sådd fra naturens side. En kjapp runde med en dytt-deg-i-hjel på en varm sommerdag har dog skjedd, med dertil ujevnt resultat hva lengde angår. I andres hager foretrekker jeg at det i hvert fall synes at det er spredd frø, bare jordsmonnet ser jo fort veldig fersk og uferdig ut.

Endret av Lene_S
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker nr. 2. Både hos meg selv og andre. Man skal jo finne fram og kunne nyte utsikten, men det _skal_ jo være noe plen i hagen, så svaberg blir litt for unaturlig for min del. Hvis andre i husholdningen f.eks. skulle være uenig i det, så får de passe på sin egen hage, men i min hage bestemmer jeg :P Jeg synes dog det er litt verre når noen andre skal beskue min hage. Er den nyklippet, eller kanskje svaberg, så er jeg redd besøket tror jeg har brukt mye tid på det for deres del og det er jo litt kleint. Jeg tror jeg har landet på relativt nyfrisert, men en uke eller to groing. Må med andre ord planlegges nøye :lol: Jeg stresser litt med det, men det skal ikke se sånn ut *ler*

Jeg er ikke så forfengelig av meg, så jeg skreller alt når jeg først gidder, når jeg skal ha besøk som likevel nyter utsikten til vanlig fra tid til annen. I starten skal man jo gi et godt inntrykk så da er jeg litt mer nøye på friseringen :icon_redface:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lene_S skrev:

Aner at eufemismene kan (har allerede) føre til mye moro. Lo høyt og rått av @maysofie sin flotte og lyriske innlegg om  hage kontra terreng :fish: Og så må jeg innrømme at jeg er veldig nysgjerrig på denne "hytta" til @Kristiin:) 

Nå er det en gang slik at man vanker på Internett hvor bruk av apostrof brukes løst, når man så ikke vanker i alle hunde-utelaterte tråder og da ikke får med seg at det er en fortsettelse fra noe annet, så tilgir jeg meg selv (og de andre!) som ikke catchet meningen med det samme :aww: 

———

Som svar til tråden; jeg bryr meg filla, jeg, hvordan andre ser ut - men for min egen del så har jeg preferanser :P 

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, QUEST skrev:

Nå er jeg litt usikker på hva slags 'plen' du snakker om? ;) 

@maysofie; 'ulendt terreng' som i hos den mannlige del av befolkningen? :lol:

Jeg trodde dere prata om plen jeg :lol::lol: Skulle visst lest en vis annen tråd først :P

Kan dog holde fast på 2. Å nei, ikke kombineres med 3 :lol: (Hva 3 egentlig er :P)

Edit

Nå henger jeg med på svalberg. Er kanskje litt der :P

 

Endret av Kristiin
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tommy skrev:

Hvis man har en rosebusk vil man jo vise den frem, ikke gjemme den bak tornekratt og gamle hekkesakser med rust på. 

3 all the way.

Hm..jeg heller litt mot at det kommer  del  an på rosebuskens eventuellt rosens vekstform..Uten særlig tvil ( mener jeg) er det enkelte roser særdeles , som nok tar seg ennå bedre ut diskre gjemt bak litt gress.. Der man kan ane konturene men ikke ser hele rosen før man eventuelt skal ta hm.. makrobilder..

Kantklipp som @Siri nevner over her gjør seg bra i mange tilfeller og da særdeles hvis plenen er av en slik beskaffenhet at den gror vilt og uhemmet utenfor hagegjerdet :sleep:

  • Haha 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Th3a skrev:

Helt klart 2. Tett, grønn kortklipt gressplen er det beste for både meg og hunden, hun liker ikke å ligge i for langt gress.

Øhm...jegtror muligens ( forhåpentligvis..:P) du ikke helt har fått med deg hva slags 'plen' det er snakk om...:D

  • Haha 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...