Gå til innhold
Hundesonen.no

Fjellpulken hundedrag

Recommended Posts

Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, hunden er den samme, bare uten innemarkering og overfokus på nabotispa. Ikke redd mennesker, dyr, gjenstander, lyder, lukter etc.  setter inn chip pga dårlig langsiktig planlegging 🙄
    • Litt gøy å lese dette. Jeg var så nedsyltet i sorg etter Midas på denne tiden i 2017 at jeg så ikke land. 2018 har vært et fint år tross alt. I Mai fikk jeg min nye lille bestevenn som er en herlig håndfull med vilje og energi 💙 Og ikke minst, mannen min er ikke det grann allergisk mot han, noe som er mer enn jeg noen gang turte å håpe på. Jeg har så smått begynt å jobbe hunderelatert, jeg har tilbragt mye tid med datteren min og hun har utviklet seg så mye det siste året 💜 Jeg spiser veldig lite kjøtt og har fortsatt å strikke, noe som egentlig var et rart mål siden jeg er en strikkenderd   Da er det bare å begynne å planlegge 2019! Årene flyr! 
    • Midas ble kjemisk kastrert en gang. Han ble en helt annen hund, overlappet av at han ble syk så ble han aldri seg selv igjen. Nå vet jeg ikke helt hva som var hva, men raskt etter superlion så ble han mer usikker på andre hunder, noe som førte med seg at han gikk litt i forsvar når vi passerte hunder på tur. Ingen voldsom utagering, men sånn var han ikke før. At han ble totalt «død», trøtt, konstant sulten, stygg pels, la på seg og alt det der som er vanlige bivirkninger ble han mer varslete inne og mer på vakt ute pga usikkerhet på seg selv. Jeg merket at han følte en utrygghet som han ikke hadde før. 
    • Tren mye på innkalling, positiv innkalling!  Om han er ute og ikke vil komme, ha heller på han langline så kan dere heller ta lina å leie han inn.  
    • Han gir deg veldig tydelig beskjed om at han synes det er ubehagelig at du henter han. Kanskje er du litt irritert og har brukt en litt skarpere stemme? Jeg ville respektert de signalene du får, for det er helt riktig at dette kan eskalere. Du skal være glad han er en hund som prøver mye "mildt" språk først. Bruk godbiter. Ha de klare når du skal ha han inn, og belønn han for å komme når du roper. Slutt å hent han fysisk. Om det ikke fungerer, kan du ha et bånd hengende etter han når han er ute, og så ta tak i det for å leie han inn. Belønn han gjerne for å bli med inn når du leier han i båndet.  Snu litt på tankegangen din. Tenk mer på hva du vil han skal gjøre, og hvordan du kan forsterke ønskelig atferd, heller enn å fokusere så mye på hva han ikke skal gjøre.
  • Nylig opprettede emner