Gå til innhold
Hundesonen.no

Hårløse flekker


Recommended Posts

Gira har fått noen mørke, hårløse flekker rundtom på kroppen. Har vel 5-6 nå, like som de på bilde. Hun virker ikke plaget av de, klør ikke eller noe. Hun har hatt de tidligere også, men de har alltid forsvunnet av seg selv. Men jeg blir jo nysgjerrig på hva det kan være, og litt bekymra om det kan komme av en annen underliggende grunn.

Noen som har vært borti lignende, eller vet hva det kan være? Hun har allergi, så vi har vel bare koblet det med det tidligere. Men siden det ikke har plaget henne, og forsvunnet av seg selv, så har vi ikke vært til veterinær med det. 

DSC_0009.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 18.3.2018 at 10:19 AM, Lola Pagola skrev:

Siden hun og har allergi og har hatt flekker før som har forsvunnet så ville vel jeg og satt det på allergi-kvota.

Krisemaksimering delux og, men håravfall KAN og være et tegn på kreft.

6 timer siden, tutle skrev:

Bare slenger ut en tanke, ringorm?

Satser på at det er pga allergi, men skal se litt nærmere på ringorm også. Men tror du det er sannsynlig med ringorm når hun har hatt samme typer flekker tidligere, for så at det har gått over av seg selv? Og kanskje smittet til den andre hunden i huset?

Når jeg søkte pp bilder av ringorm så virker det som at de områdene blir litt rød, og nesten ser litt sår ut? Vet så lite om dette.. Får høre med veterinæren hva han tenker, om han vil ta noen tester eller om vi kan sette det i sammenheng med allergien.

 

Edit: hun går forresten på atenolol, og nå leste jeg gjennom mulige bivirkninger. En mulig bivirkning er håravfall (på mennesker da, men regner med det gjelder hund også), så da har vi enda en mulig grunn.

Endret av laikamor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2018 at 7:53 AM, laikamor skrev:

Satser på at det er pga allergi, men skal se litt nærmere på ringorm også. Men tror du det er sannsynlig med ringorm når hun har hatt samme typer flekker tidligere, for så at det har gått over av seg selv? Og kanskje smittet til den andre hunden i huset?

Når jeg søkte pp bilder av ringorm så virker det som at de områdene blir litt rød, og nesten ser litt sår ut? Vet så lite om dette.. Får høre med veterinæren hva han tenker, om han vil ta noen tester eller om vi kan sette det i sammenheng med allergien.

 

Edit: hun går forresten på atenolol, og nå leste jeg gjennom mulige bivirkninger. En mulig bivirkning er håravfall (på mennesker da, men regner med det gjelder hund også), så da har vi enda en mulig grunn.

Jeg er ikke å sikker, bare synes det minner litt om hvordan det ser ut på hest. Eller hvordan arrene til en tidligere infisert hest så ut. Kommer flekkene på samme sted? Den nevnte hesten hadde hårløse flekker som ble synlig/(evnt. delvis) skjult ved pelsskifte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...