Gå til innhold
Hundesonen.no

Innredningstrender-følger du dem eller bryr du deg ikke?


QUEST
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne egentlig ikke bry meg mindre om trender. Ikke på et bevisst plan i alle fall. Det er imidlertid ikke til å unngå at man blir påvirket av det som skjer rundt en. Det er jo en grunn til at jeg smiler litt og tenker «herregud» når jeg ser bilder fra et 70-tallshjem med brunt, gult grønt og rødt i salig blanding. Ikke noe «less is more» der. Eller hvorfor jeg blir lett uvel av 80/90-tallets furupaneler til sånn midt på veggen (hvem kom på det liksom??). Så det som skjer rundt meg påvirker uunngåelig meg også, men jeg har aldri i livet følt at noe må byttes fordi det ikke er «trendy» lenger.

Men generelt blir jeg kvalm av fasade. Jeg blir uvel av overstriglede hjem og når «eksperter» forteller folk hvordan det skal se ut nå. Og at enkelte av en eller annen grunn biter på og driver med konstant «forbedring». Jeg synes det er noe utrolig befriende med å komme inn i et hjem med lett slitt vinylgulv, to helt forskjellige godt brukte lenestoler - fordi de kjøpte det han og hun syntes var best å sitte i - og en sofa som overhodet ikke matcher. Fordi den var best å sitte i. Et robust spisebord som skulle vare evig - på tross av barnas iherdige og synlige forsøk på å ødelegge det et tiår tidligere. I motsetning til den gangen jeg ble jaget ut av en sofa fordi jeg måtte jo skjønne at den ikke var til å sitte i! Det sier faktisk noe om folk og hva de synes er viktig i livet - selv om det på ingen måte sier alt.

 

Endret av tillito
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ååå det verste jeg vet med innredningstrendene i dag er de kvalme HOME bokstavene "alle" har. Vet du ikke at du er hjemme uten å ha det stavet frem i bokhylla eller? Eller LOVE... synes det er så teit

Jeg bryr meg overhodet ikke. Kjøper det jeg liker og synes er fint. Er jeg som skal bo her, så hva som er trendy og ikke driter jeg i

Uh, trend? Er det når det er salg på IKEA? Jeg er håpløs på interiør, og har faktisk en mann som er mer opptatt av at ting skal matche og se "ordentlig ut" enn det jeg er. Jeg er kun på det prakt

Posted Images

4 timer siden, Lola Pagola skrev:

Ååå det verste jeg vet med innredningstrendene i dag er de kvalme HOME bokstavene "alle" har. Vet du ikke at du er hjemme uten å ha det stavet frem i bokhylla eller? Eller LOVE... synes det er så teit, ha det på norsk da, i det minste. 

Og sånne ting som skal se gamle ut men så ser man at de er de absolutt ikke... shabby chic altså. 

Er medlem av noen grupper på fb, for diy osv, og alle har det jo helt likt inne jo! Zzzz!

Sikkert mange her som har slike bokstaver, ikke bry dere om meg ? hver sin smak og alt det der!

 

Stilig tapet @Smartingen!

Enig!! :P 

Før likte jeg veldig godt shabby chick men nå syns jeg det ser altfor sukkersøtt ut... Liker det ikke i det hele tatt lenger. 

Jeg bryr meg i utgangspuntket ikke om trender, men jeg merker at jeg virkelig har falt pladask for den minimalistiske trenden som er nå. Syns det er kjempelekkert. Og tenker ofte på hvordan jeg ville gitt den en personlig dæsj om jeg hadde egen leilighet og utfolde meg på. Liker ikke alle de like bildene/posterne mange har, der ville jeg hatt plakater og bidler fra ting som inspirerer meg, men gjerne i samme stil, typ tynne, enkle rammer osv.

 

Men uansett, en ting jeg virkelig ikke bryr meg om, er om jeg liker noe som er trendy eller ikke. Jeg er ikke desperat etter å være så himla unik. Jeg liker den trenden som er nå - og jeg skammer meg ikke over det. Jeg kan ikke styre hva jeg liker. Jeg liker det definitivt ikke bare fordi det er en trend, men jeg synes rett og slett det er fint. Kanskje fordi jeg i mange år har likt litt mer klassisk stil/shabby chick, at denne nye minimalistiske og nordiske stilen bare ble noe nytt og fresht for meg. Synes det er griselekkert og følger en hel haug instakontoer og følger nøye med i facebookgruppa for minialistisk/skandinavisk stil på Facebook for inspirasjon til fremtidig hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, tillien said:

Jeg kunne egentlig ikke bry meg mindre om trender. Ikke på et bevisst plan i alle fall. Det er imidlertid ikke til å unngå at man blir påvirket av det som skjer rundt en. Det er jo en grunn til at jeg smiler litt og tenker «herregud» når jeg ser bilder fra et 70-tallshjem med brunt, gult grønt og rødt i salig blanding. Ikke noe «less is more» der. Eller hvorfor jeg blir lett uvel av 80/90-tallets furupaneler til sånn midt på veggen (hvem kom på det liksom??). Så det som skjer rundt meg påvirker uunngåelig meg også, men jeg har aldri i livet følt at noe må byttes fordi det ikke er «trendy» lenger.

Men generelt blir jeg kvalm av fasade. Jeg blir uvel av overstriglede hjem og når «eksperter» forteller folk hvordan det skal se ut nå. Og at enkelte av en eller annen grunn biter på og driver med konstant «forbedring». Jeg synes det er noe utrolig befriende av å komme inn i et hjem med lett slitt vinylgulv, to helt forskjellige godt brukte lenestoler - fordi de kjøpte det han og hun syntes var best å sitte i - og en sofa som overhodet ikke matcher. Fordi den var best å sitte i. Et robust spisebord som skulle vare evig - på tross av barnas iherdige og synlige forsøk på å ødelegge det et tiår tidligere. I motsetning til den gangen jeg ble jaget ut av en sofa fordi jeg måtte jo skjønne at den ikke var til å sitte i! Det sier faktisk noe om folk og hva de synes er viktig i livet - selv om det på ingen måte sier alt.

 

Du hadde elsket stua vår :lol: den passer perfekt til beskrivelsen, med sofaer som ikke matcher, hjemmelaget spisebord som Bondens bestefar laget, og en salig blanding av gamle og nyere hyller og kommoder ?

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å tro at jeg ikke følger trender fordi jeg blir så veldig påvirket, men jeg merker jo at det jeg syns er fint "tilfeldigvis" også gjerne står i stil med nettopp det som er trendy. For eksempel elsker jeg deco blue fargen endel plutselig har valgt å male soverommet sitt med - men så har jeg også alltid likt mørke soverom, det minner meg nemlig litt om hotellrom og jeg elsker den viben. 

Ellers er jeg veldig over at alt skal være hvitt, også er jeg ikke spesielt glad i den typiske skandinaviske stilen hvor alt er veldig minimalistisk og enkelt. Jeg heller vel heller mot den helt andre enden av skalaen, selv om leiligheten jeg leier på ingen måte reflekterer det, fordi jeg syns det er så waste å bruke penger på så mye som jeg flytter rundt for tiden. Men dersom jeg plutselig hadde kjøpt drømmehuset og kunne innredet og stylet akkurat slik jeg ville, hadde det nok blitt noe lignende dette:

collageinterior.thumb.jpg.222e57fddfdba02766566d59db95e63a.jpg

Jeg elsker den litt mer herskapelige stilen, men likevel med en mer moderne tvist. Altså, gi meg fiskebeinsgulv, utskjæringer og rosetter med lysekrone, og "buttoned" (hva er det norske ordet?) møbler i fløyel, i dyp kongeblå, smaragdgrønn eller blush :wub:  Men samtidig ville jo dette blitt fullstendig kræsj i en liten leilighet, så det måtte jo stått i stil med resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir blanke i trender. Har aldri hatt skrift på veggen, bord av europaller, shabby shit eller noe av det som andre forteller oss er in og riktig akkurat nå.

De siste 8 årene har jeg bodd med en litt kald stil med mye hvitt, grått og sort, med noen røde innslag. Det eneste som har gitt personlig preg der er filmplakatene på veggene, og nå et stort bilde av bikkja. Når jeg kommer inn hos ham nå syns jeg det er upersonlig og litt nakent, han har flere ganger snakket varmt om minimalisme og ville nok syns det var helt greit med hvitt, sort, glass og sølv/metall og minst mulig ting.

Nå når jeg innreder mitt eget ser jeg at selv om jeg syns stilen hans er kul velger jeg andre ting nå. Jeg har en stue med mye jordfarger, en gul stol, oransje gardiner og teppe i høstfarger. Samme på soverommet, der har jeg på en måte et "vanntema" med ulike sjatteringer i grønt og blått, men av de varme fargene. Jeg har blitt mer og mer glad i mørkt treverk, men foretrekker fortsatt enkle former fremfor store, tunge møbler med masse utskjæringer og knotter. Sofabord og tv-benk er mer i hans stil med sort, hvitt og glass, de skal byttes ut med mørkt treverk etterhvert (vil ha litt høyere sofabord siden det jeg har er nøyaktig like høyt som sitteflaten i sofaen).

Så jeg har vel egentlig to stiler jeg liker godt, får vel etterhvert finne en måte å kombinere dem på. Så kan jeg ha både jordfarger og mørkt treverk, uten å miste det rocka preget jeg som metal-jente faktisk liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi skulle selge fikk jeg testa å bo i upersonlig hjem... Trodde det skulle være kjekkere enn det var :P 
Har jobba hardt for å få til sånn ukebladhjem, men har feila inderlig :D (det har en del med manglende interesse for å søle vekk penger på duppeditter og en del med det faktum at jeg har hunder og at resten av familien min ikke deler mitt hat mot rot).
Det skar meg langt inni hjerterota å ta ned hundebildene mine (jeg har tatt noen gode, og de har vært på veggene, forstørret). 
Rart med det, men enkelte ting er viktigere enn man skulle tro.

Jeg gikk fra brunt og jordtoner til sort/hvitt/grått for noen år siden, og disse to "grunnstilene" liker jeg veldig godt. 
Er faktisk enkelt å "skifte stil" med puter, pledd og gardiner, hvis veggene er lyse, og møblene nøytrale :) Jeg har en plan om å ha litt mørkere vegger nå, og teste ut hvite gardiner og sånt :P 
Og innslag av turkis/petrol eller noe deromkring (i duse varianter).
Jeg bruker aldri mye penger på interiør, men plukker med meg gode tilbud fra tid til annen, om de faller i smak. 

Bildet under er sånn det så ut her noen mnd. 
Det krevde mopping flere ganger i uka, for ikke å snakke om all vasking av pledd og puter. 
Frøken husky fikk nemlig løpetid, og fant det for godt å slippe all underull midt oppi dette :P 
_1541188833.thumb.jpg.4fcfdb0e75b28954a742f1b6017675c0.jpg

Edit: Hvis noen ønsker seg de sorte gardinene på bildet, to lengder med tykkere, grå gardiner, et glassvitrineskap ("Detolf" fra Ikea, brunsort), 12 sølvfargede dekktallerkener fra Nille (sånne i plast, som ser penere ut enn de høres ut ;) ), så er det bare å komme å hente i Eidsvoll :) 

Endret av Shokata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0

Stilen her er preget av funksjon og lavbudsjett (som i ikke noe budsjett). Det jeg setter mest pris på er det ene bildet på veggen: Munchs Madonna. En god kopi i ordentlig ramme. Som en morrosak, språkrådet foreslo lurvelekkert som norsk ord for shabby chic. Utrolig festlig! :D

jeg har en forkjærlighet for 50-tallet, har dessverre lite som er i den stilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mammas store fortvilelse har jeg jo aldri vist interesse for interiør og sånt. 
Jeg vet jo egentlig hva jeg liker, jeg kan godt se at noe er pent sammen, og at ymse farger passer bedre sammen enn andre liksom - men jeg er alt for lat til å gidde og bruke tid på å finne ting som passer inn, eller å bruke penger på å få et hjem som liksom skal være "min" stil :lol: Jeg tror egentlig det er mest latskap... Jeg har liksom mye annet  og mer viktig og morsomt å bruke pengene mine på enn interiør :aww: 

Det var med stor sorg jeg tuppa ut den bældigre, mørkegrønne hjørneskinnsofaen jeg kjøpte bruke på finn.no - men den var så himla stygg at jeg ble flau av å la folk sitte i den når de kom på besøk. Men makan til god sofa... Erstatteren var jo en lekker mørkbrun skinnsofa som jeg sjelden sitter i... jeg sitter oftere på gulvet med hundene :aww: Det meste av interiøret her er arvet, fått eller kjøpt på finn.no. Så lenge det fungerer er det greit :lol: Et heslig linoleumsgulv har jeg også - men det er jo ekstremt praktisk da :D Jeg går for praktisk foran pent :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Annik said:

Jeg tenker litt som med hund, jeg vil ha det både praktisk og pent. Hvorfor ta til takke med en av delene, om man med veldig lite problemer kan få begge deler? :P

Skulle ønske jeg fikk til det :lol:  Jeg syns som sagt det er kjempestilig med stilren interiør, jeg bare får det ikke til selv :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går nok for koselig og praktisk. Dvs , koselig trumfer nok praktisk rett ofte her, da det d.eks ville være mye mer praktisk med bare gulv uten matter. Men jeg syns det ser naken og kaldt ut, så jeg løser det med matter som kan hives i vaskemaskinen. Det ville nok også vært mer praktisk med annet enn tremøbler med tanke på pissenissene men for meg er metallrammer/føtter veldig kaldt og utrivelig og minner meg om sånne moderne hotellrom/lobbyer.  

Praktisk er for meg blandt annet at jeg ikke kunne drømme om å bruke 30 lapper eller mer for en sofagruppe, når man kan få en fin og funksjonabel sofa gratis eller for en slikk og ingenting. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten si at jeg og liker godt den minimalistiske og rene skandinaviske stilen som er "inn" nå. Men jeg har alltid likt den typen interiør og møbler da. Men jeg er for kaotisk til at jeg klarer å ha en slik gjennomført stil. Men det er nok også derfor den appelerer til meg.  Kanskje neste gang jeg flytter, bor i et gammelt hus nå og da passer det litt mer med det fargerike og litt tyngre møbler. Og jeg liker jo det og, litt sånn maximalisme med gullspeil, lysekroner og massive møbler (jeg har ikke det da). Jeg blir så dratt mellom det og minimalismen at jeg håper jeg bor i et stort hus en gang der jeg kan ha forskjellige fløyer med forskjellige stiler. 

Akkurat nå er det en liten mellomting, og synes jeg har det riktig så koselig. Jeg er bevisst på at jeg har en røytende hund, så velger litt farger på tepper osv utifra det, kan ikke ha mørkeblått teppe på gulvet fks, da ser det hårete ut etter en dag og jeg orker ikke støvsuge så ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Raksha skrev:

Skulle ønske jeg fikk til det :lol:  Jeg syns som sagt det er kjempestilig med stilren interiør, jeg bare får det ikke til selv :lol: 

 

:lol:

Mye kan bli mye bedre med bare et strøk maling eller litt tapet(trenger ikke å være en hel vegg engang, jeg la akkurat tapet inni de stygge, gamle kjøkkenskapene). Kjøkken kan forandres bare ved noe så enkelt som å bytte ut knotter og håndtak.

Og viktigst av alt - man trenger ikke å ta alt med en gang, tar man litt og litt alt etter hva energi og lommebok tillater, så blir det litt enklere :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om trender om jeg hadde prøvd, og det gjelder både klær og interiør. 

Stua vår er et lappeteppe av stiler. Veggene er røde, men ikke den rødfargen jeg egentlig vil ha, måtte ta en annen for at den ikke skulle kræsje med pipemuren, som har røde fasadesteiner. Listene er svarte, samme er gardinene, og taket er grått. Vi skal renovere stua en gang, og få fjerna de røde steinene så jeg kan få den rødfargen jeg vil ha. Resten vil nok bli nogenlunde likt hva farger angår. Møblene mest arva. Og praktisk er førstepri, så vi har tre kjøkkenskap fra Ikea i stua,  til oppbevaring av ting til dyra.

Kontoret mitt er en historie for seg selv. Jeg klarte ikke å bestemme meg for hvilken farge jeg ville ha, så da ble dette resultatet:

DSC_1725-2.jpg.178dfac16a0b8c08f89831b1bd41ec4f.jpgDSC_1726-2.jpg.7d9fec96e06a0cf1df03a8a9fa72d77f.jpgDSC_1727-2.jpg.deca1eed4d65a9e1bbada063c006fcb7.jpg

På kontoret har jeg denne lampa her: http://www.jotex.se/barock/barock-taklampa/1037592-01-0?

Jeg har kanskje litt mindre diskré smak enn de fleste :innocent:

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig hekta på interiør nei, men liker å ha det fint rundt meg. Minimalistisk stil er ikke min greie i det hele tatt.

Jeg liker varme og lune farger og synes gammeldags trestil er kjempefint, type gamle skuvsenger, kister og massive trebord, trebjelker i tak og murvegger her og der. Lekkert!

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lene_S skrev:

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om trender om jeg hadde prøvd, og det gjelder både klær og interiør. 

Stua vår er et lappeteppe av stiler. Veggene er røde, men ikke den rødfargen jeg egentlig vil ha, måtte ta en annen for at den ikke skulle kræsje med pipemuren, som har røde fasadesteiner. Listene er svarte, samme er gardinene, og taket er grått. Vi skal renovere stua en gang, og få fjerna de røde steinene så jeg kan få den rødfargen jeg vil ha. Resten vil nok bli nogenlunde likt hva farger angår. Møblene mest arva. Og praktisk er førstepri, så vi har tre kjøkkenskap fra Ikea i stua,  til oppbevaring av ting til dyra.

Kontoret mitt er en historie for seg selv. Jeg klarte ikke å bestemme meg for hvilken farge jeg ville ha, så da ble dette resultatet:

DSC_1725-2.jpg.178dfac16a0b8c08f89831b1bd41ec4f.jpgDSC_1726-2.jpg.7d9fec96e06a0cf1df03a8a9fa72d77f.jpgDSC_1727-2.jpg.deca1eed4d65a9e1bbada063c006fcb7.jpg

På kontoret har jeg denne lampa her: http://www.jotex.se/barock/barock-taklampa/1037592-01-0?

Jeg har kanskje litt mindre diskré smak enn de fleste :innocent:

Det var  fargerikt ja..:lol: Minner meg om et rom i huset her.. Jeg tror de forrige eierne må ha vært ivrige sopp-plukkere..For blandingen av lilla, oransje , lyseblå og rosa, i ett og samme rom..det var særegent ja..:blink:

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Det var  fargerikt ja..:lol: Minner meg om et rom i huset her.. Jeg tror de forrige eierne må ha vært ivrige sopp-plukkere..For blandingen av lilla, oransje , lyseblå og rosa, i ett og samme rom..det var særegent ja..:blink:

Personlig ikke så glad i oransje, men ellers ser jeg ikke helt problemet :P 
Jeg endte med å tenke på en lekekloss, du vet, sånne med forskjellig-farga sider og med ulike ting og tang på hver side, og så "vrengte" jeg klossen, og da ble det som det ble. Jeg ser forøvrig at den sjokkrosa ser rød ut på bildet, i hvert fall på min PC, men den er altså litt mørk sjokkrosa, i familie med cerise, bare bittelitt mørkere. 

Klarer noen forresten å se noe i det mønsteret jeg stensilerte på den svarte veggen? Det var helt utilsiktet, men kom i hvert fall ikke fordi jeg brukte stensilen opp-ned... :cool:

@Raksha Ler du av rommet mitt? Fy skam deg... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lene_S skrev:

Personlig ikke så glad i oransje, men ellers ser jeg ikke helt problemet :P 
Jeg endte med å tenke på en lekekloss, du vet, sånne med forskjellig-farga sider og med ulike ting og tang på hver side, og så "vrengte" jeg klossen, og da ble det som det ble. Jeg ser forøvrig at den sjokkrosa ser rød ut på bildet, i hvert fall på min PC, men den er altså litt mørk sjokkrosa, i familie med cerise, bare bittelitt mørkere. 

Klarer noen forresten å se noe i det mønsteret jeg stensilerte på den svarte veggen? Det var helt utilsiktet, men kom i hvert fall ikke fordi jeg brukte stensilen opp-ned... :cool:

@Raksha Ler du av rommet mitt? Fy skam deg... :P 

Jeg er nok ikke så fan av rosa nei..:D Dvs, gammelrosa liker jeg,mdet er en veldig pen og behagelig farge. 

Tja..nå vet jeg jo ikke om du tenker på det samme som meg når det kommer til stensilene men en viss del av den kvinnelige anatomi falt meg i hu.. :P

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Jeg er nok ikke så fan av rosa nei..:D Dvs, gammelrosa liker jeg,mdet er en veldig pen og behagelig farge. 

Tja..nå vet jeg jo ikke om du tenker på det samme som meg når det kommer til stensilene men en viss del av den kvinnelige anatomi falt meg i hu.. :P

Mja, mjo, kanskje den øverste delen. Det har jeg ikke lagt merke til før nå, så der fikk du svaret på det. Men jeg tenkte mer på hele "bildet", om vi kan kalle det det, ikke bare deler av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lene_S said:

@Raksha Ler du av rommet mitt? Fy skam deg... :P 

Ja! :lol: Jeg fikk akutt flashback til en UKtur jeg hadde med mamma som tenåring, og ene b&b'en vi lå på der. Der var det et fargespekter uten like, knall gult tak, en rosa vegg, en babyblå vegg, lilla fliser og i det heletatt :lol:  Lurer på om ikke gulvteppet var irrgrønt. Riktig så vakkert. 

Så satt vi og spiste frokost, i en heldigvis noget mer diskre spisesal, og overhørte de på naborommet som skrøt så hemningsløst av denne plassen, og de var her hver eneste sommer, og virkelig ELSKET rommet de alltid bestilte. Så da vi gikk opp samtidig med dem så benyttet mamma sjansen og spurte om hun kunne få se rommet deres for hun hadde hørt de skrøt av at det var så fint. Joda, der var ALT gammelrosa. Da mener jeg ALT. Gulvteppet, tak, seng, håndvask, fliser, vegger, gardiner, ALT. :pinch::teehe: 14 år gamle Raksha hadde seriøse problemer med å holde på pokerface... :teehe::teehe:

 

Du kan forøvrig komme hit og se det vakre røde gulvbelegget som er orginalt fra 1970 med påfølgende furupanel fra samme årstall :aww:  Er så vakkert atte! (jeg har ikke ork og peng til å ta tak i det :lol: ) 

 

  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lene_S skrev:

Mja, mjo, kanskje den øverste delen. Det har jeg ikke lagt merke til før nå, så der fikk du svaret på det. Men jeg tenkte mer på hele "bildet", om vi kan kalle det det, ikke bare deler av det ;)

For sent..nå ser jeg bare 'anatomien' :P

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2018 at 3:55 PM, QUEST skrev:

Leste endel blogger intervjuer med diverse folk, som både hadde flere barn i småskolealder og shaggy hunder. Alle pent plassert rundt på bildene i reportasjene.. Gad vite om det så slik ut hjemme hos disse folkene til vanlig eller om de oppbevarte barn og dyr en annen plass i det daglige..For jeg kan virkelig ikke se for meg at slike møbler , puter og pledd er kompatible med barn og dyr som skal leve i et hjem uten en masse begrensninger. 

Vel, man trenger ikke vanskjøtte barn og dyr selv om det ser rent ut :P Ei 4-barnsmor jeg vet om skjuler tusjemerker med pledd, snur puta, puffen foran veggen osv. Det er mulig utendørs aktivitet også bidrar.

Selv følger jeg stort sett trender tilfeldig - altså om jeg liker de. Det er da ikke fordi det er en trend.

Endret av tutle
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting inne i min stue som øyeblikkelig avslører at vi har barn eller dyr heller, selv om de ikke begrenses :)

Vi har stoffsofa, ingen leker på stua, ingen hundeseng eller kattemøbler på stua, ingen barnebilder på veggene f. Eks. Men vi har lekerom hvor alle lekene flyter, hunden og katten velger lett sofa(og har derfor ikke seng). Kloremerker og favorittplassene til dyrene er beskyttet med pledd og skinnfeller, som jeg like godt kunne hatt på samme plassering uten barn og dyr :P

Edit; jeg tulla visst litt. Det står ei gammel, hvitmalt vugge på stua! Det er vel det nærmeste man kommer noe som kan avsløre barn på stua, iallfall :D

Endret av Annik
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...