Gå til innhold
Hundesonen.no
Gjest

Kennel Vidsyns første engelsk springer spaniel-kull

Recommended Posts

Lykke til!

Når jeg tenker meg om, blir sikkert en eventuell neste hund fra et Sonen-oppdrett. Man får ofte åpenhet, diskusjon, informasjon, tanken bak osv osv osv. Har liksom allerede hatt lyst på både saluki, Berersennen og nå springer spaniel :icon_redface:

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Det har begynt å tikke inn med interessenter - av veldig god kvalitet.  :) Aktive, erfarne hundefolk. Dette ser allerede veldig lovende ut, allerede før jeg vet sikkert om hun er drektig.  :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, enna skrev:

Det har begynt å tikke inn med interessenter - av veldig god kvalitet.  :) Aktive, erfarne hundefolk. Dette ser allerede veldig lovende ut, allerede før jeg vet sikkert om hun er drektig.  :) 

Så spennende dette blir! :) Blir gøy å følge de. Skal du ha en selv om det blir? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Just now, Midas said:

Så spennende dette blir! :) Blir gøy å følge de. Skal du ha en selv om det blir? 

Ja. Beholder en tispe. Må jo ha flere nesehunder :D:nesevis:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Gjest
Just now, Synnikken said:

Spennende! 

Lykke til! Når kommer det forhåpentlige kullet? :D

Medio mai :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• I utgangspunktet så er det jo ikke så farlig som du sier med litt uhell, men samtidig tenker jeg at valper er forskjellige. Jeg sover sammen med valpen på madrass, men hun sover ikke som en stein gjennom natten. Hun sover tungt i 2-3 timer, og så må hun tasse litt rundt, skifte posisjon, leke litt med hårknuten min, spise litt på dyna eller tygge litt på klesskapet. Også må hun på do da. Og når hun piper og tar labben på meg for å vekke meg, så tolker jeg det som at hun vil ut for å gjøre det. Hun er riktig nok veldig obs på at hun går rett ut til den faste plassen, tisser eller bæsjer, og så vil hun opp igjen i armene mine og rett inn for å sove. Så ikke mer lek da. De siste dagene vil hun helst legge seg inn på rommet i 21-22-tiden, og sover først til 1-2-tiden, og deretter må hun ut en eller to ganger til før hun våkner ordentlig ca kl 7. 
    • Et åpenbart "trolle"-innlegg, designet kun for å få folk til å bli provoserte og opprørte. Du framstiller deg selv som svært usympatisk når det for meg oppfattes som at du stort sett bare bidrar med innlegg designet for å få folk til å "bite på" (slik du selv beskrev det som). For meg blir det lite interessant å holde en konkret debatt når alt bare handler om å "trolle", ikke formidle konkret innhold. Jeg spør meg selv om ditt engasjement her inne kun er for å finne glede i å se empatiske mennesker bli opprørt av din antroposentrisme... Ser forøvrig ut som du har kopiert det og klippet det inn fra en annen side, for det er ikke skrevet originalt her på Hundesonen?
    • triste greier alt sammen. legger merke til at de alltid må ta bilde av lammene etter at de er delvis flådd, sånn for å forsterke inntrykket.  Det kommer nok til å skje flere hendelser av denne typen, siden det foreslås å ta ut flere flokker. Det øker antall streifulv sier de som kan sånt. kjempesmart.   
    • Gjeterhund er uaktuelt her og synes terriere er så vrange, da ble det et enkelt valg i denne størrelsen. 🙂 Luna har mye mer jakt enn Tellus, så jeg synes ikke det er noe problem. Han synes fugler er gøy å jage, men rådyr har han null interesse for. Spretter de over stien eller vi hører dem lurer han egentlig mest på hva som er i veien med luna. 😂  På tur er han strengt talt mest opptatt av å snuse på ting og får ikke med seg at det er fugl i skogen omtrent. 😋 På jorder, i parker, i byen etc er han mer "på", men det er ikke mye styr. Jakten hans går hovedsakelig på syn og at de beveger seg brått på. Luna vil ta alt alltid. Han er ikke interessert i spor etter dyrene. De brukes originalt til harejakt flere sammen.  De strihårede og korthårede er ikke typelike i kroppen synes jeg. Stri er ofte mye mindre! Liker de ikke så godt. Medium og stor størrelse har mye mer jakt enn den lille. Veldig frisk rase og den har fortsatt åpne stambøker i Portugal. 
    • Hei! Jeg og min søster passer gjerne noen hunder i sommer, de vil garantert få en fin ferie  de må evt gå overens med andre hunder og katter.    Pris blir vi eventuelt enig om, men vi gjør det for gleden så det er ikke det som betyr mest
  • Nylig opprettede emner