Gå til innhold
Hundesonen.no

Få utstyr rent igjen


Recommended Posts

51 minutter siden, Annik skrev:

Jeg har samme kobbel og lurer på det samme! Føler mitt ser like skittent ut uansett hva jeg prøver :P

Jeg tenker det siste blir like raskt skittent som de to andre uansett, men hadde ikke skadet å visst om ett triks eller fler om de fantes :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Kristiin skrev:

Du får de ikke så reine igjen :lol:

Jeg og har noe slikt, å de ser bare "flashy" ut når de er nye :P

 

Der drepte du det lille håpet mitt :lol: Sannheten svir noen ganger :teehe:

36 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Hva med vanish eller noe lignende?

Vanish er prøvd, både i maskin og legge i bløt:ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det har noe med typen skitt å gjøre, men med grimer til hest opplevde jeg at grimene holdt seg fine lengre dersom de jevnlig fikk seg en vask i maskinen med en gang de var merkbart skitne. Ellers er jeg veldig påpasselig med at ikke båndet får slenge i bakken. Mitt første kobbel ble fort grått og lurvete av den grunn, og det andre jeg gikk til anskaffelse av som jeg har vært påpasselig med er fortsatt ganske fresh i fargen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tutle skrev:

Det er mulig det har noe med typen skitt å gjøre, men med grimer til hest opplevde jeg at grimene holdt seg fine lengre dersom de jevnlig fikk seg en vask i maskinen med en gang de var merkbart skitne. Ellers er jeg veldig påpasselig med at ikke båndet får slenge i bakken. Mitt første kobbel ble fort grått og lurvete av den grunn, og det andre jeg gikk til anskaffelse av som jeg har vært påpasselig med er fortsatt ganske fresh i fargen :) 

Du sier noe der :) Disse har aldri slengt i bakken, så har kanskje naturlig blasset av som ikke gjør de like freshe i fargen lengre? Det er ikke noe kvalitetsbånd overhode. Jeg har noen dyrere røde som ikke har mistet fargen sin i det hele tatt som er eldre enn disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, maysofie skrev:

... klor, kanskje? 

Jeg brukte en neglekost med grønnsåpe og vaskemiddel på en  misfarget sele som hadde fått ligget i bløt. Gjorde underverker :) 

Ville ikke brukt klor, det bleier jo alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, maysofie skrev:

... klor, kanskje? 

Jeg brukte en neglekost med grønnsåpe og vaskemiddel på en  misfarget sele som hadde fått ligget i bløt. Gjorde underverker :) 

Har ikke tenkt på klor av den grunnen @mushi nevner. Men så har jo @Pringlen ett stort poeng i år klorvann bleker jo ikke kluter osv :ahappy: Jeg kan godt prøve klor, taper ikke så mye om båndet vil skifte farge til hvitt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Anooni skrev:

Har ikke tenkt på klor av den grunnen @mushi nevner. Men så har jo @Pringlen ett stort poeng i år klorvann bleker jo ikke kluter osv :ahappy: Jeg kan godt prøve klor, taper ikke så mye om båndet vil skifte farge til hvitt :lol:

Er ting fargeekte så skal ikke klor bleke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Anooni skrev:

Aha :) Jeg vet ikke om disse er fargeekte, jeg :lol: Det er noen billigere kobbel fra hööks, kanskje tvilsomt?

Har aldri testet noe sant så det vet jeg ikke. Du får kanskje tenke san at så skitten som den er nå så bruker du den ikke og hva har du å tape på å teste med en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, lijenta skrev:

Har aldri testet noe sant så det vet jeg ikke. Du får kanskje tenke san at så skitten som den er nå så bruker du den ikke og hva har du å tape på å teste med en?

Jeg bruker de jeg, refleksen er det ingenting å utsette på :D Men jeg kan fint teste med en :)

Akkurat nå, Avani skrev:

Salmiakk fjerner skitt, klor fjerner bakterier. Og er møkka vasket inn så er den umulig å få bort. Men sånn gallesåpe skal vist gjøre mirakler så det kan være verdt ett forsøk :)

Da får jeg prøve sånn gallesåpe, virker som om det da kanskje er mitt eneste håp :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...