Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder som skaper følelser i mennesker


Gjest
 Share

Recommended Posts

Innimellom finner man bilder som gjør en tankefull, tenkte å lage en tråd for disse bildene. Ingen av bildene er tatt av meg, jeg legger ved fotografnavn og link til bildets opprinnelse under hvert av de, slik at fotografen og bloggen/nettsiden kan få trafikk og oppmerksomhet :) 

 

Zoos_DEUIN_JMcArthur_2016-7010.jpg?forma

Spider Monkey and Staff Cleaning Window at a Zoo in Germany, Jo-Anne McArthur/Born Free Foundation

http://www.donttakepictures.com/photo-of-the-day/2018/2/26/jo-anne-mcarthur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

MAIN-Last-Rhino.jpg

Dette bildet gjorde stort inntrykk på meg første gang jeg så det. Det er noe med perspektivet, komposisjonen og hva bildet representerer som gjør noe med meg. Det er så uendelig trist.  For det er ikke bare et bilde av et hvilket som helst nesehorn, det er det siste gjenlevende hanndyret av hvite nesehorn, og han har trolig ikke så lenge igjen. Når han forsvinner forsvinner også håpet om å redde arten. Han voktes døgnet rundt.

Også er det noe med at staute karer i full militæruniform har som jobb å beskytte dette dyret, bildet sier noe om hvor grusomme vi mennesker kan være, men kanskje vel så mye om hvor mange bra folk som finnes der ute og. 

(jeg vet ikke hvem fotografen er, men bildet er hentet herfra: https://www.mirror.co.uk/news/world-news/last-surviving-male-northern-white-5685779)

Edit; det var kanskje ikke ment som en deletråd ?

Endret av Lola Pagola
  • Sad 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lola Pagola skrev:

 

MAIN-Last-Rhino.jpg

Dette bildet gjorde stort inntrykk på meg første gang jeg så det. Det er noe med perspektivet, komposisjonen og hva bildet representerer som gjør noe med meg. Det er så uendelig trist.  For det er ikke bare et bilde av et hvilket som helst nesehorn, det er det siste gjenlevende hanndyret av hvite nesehorn, og han har trolig ikke så lenge igjen. Når han forsvinner forsvinner også håpet om å redde arten. Han voktes døgnet rundt.

Også er det noe med at staute karer i full militæruniform har som jobb å beskytte dette dyret, bildet sier noe om hvor grusomme vi mennesker kan være, men kanskje vel så mye om hvor mange bra folk som finnes der ute og. 

(jeg vet ikke hvem fotografen er, men bildet er hentet herfra: https://www.mirror.co.uk/news/world-news/last-surviving-male-northern-white-5685779)

Edit; det var kanskje ikke ment som en deletråd ?

 

Endret av Justisia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

4928.jpg?w=880&q=55&auto=format&usm=12&f

Lions, Lithuania 2016

Photograph: Jo-Anne McArthur

3872.jpg?w=880&q=55&auto=format&usm=12&f

Malayan sun bear, Thailand 2008

Photograph: Jo-Anne McArthur

4256.jpg?w=880&q=55&auto=format&usm=12&f

Bottle-nosed dolphin, USA 2012

Photograph: Jo-Anne McArthur

4928.jpg?w=880&q=55&auto=format&usm=12&f

Elephant, France 2016

Photograph: Jo-Anne McArthur

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...