Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts 2018


Debbie
 Share

Recommended Posts

20 minutter siden, Debbie skrev:

Selvfølgelig kutta chromecasten under Gundog group- da gikk jeg og la meg.  Hvem vant den gruppen? Klippene som blir lagt ut her, får jeg ikke sett for de er blokkert.

Men fint at whippet vant,synes den var en fin representant for rasen.

Synes det i år har vært mye dårlig handling av hunder over hele linja.

Pointer :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I disse tider er det ikke rart man blir redd når noen stormer frem på den måten under et stort arrangement.  Synes refleksen til whippetdama var god, mannen kunne vært bevæpnet og begynt å plaffe ned

Men jøss da, problemet er da ikke at hundene synes den personen som kom løpende inn i ringen var så fryktelig skummel? Problemet er at noen kom løpende inn i BIS-ringen i hundre og helv*** bare minutt

En løpende mann, ja selvsagt. Men her var det en fyr som kom løpende uten at eierene visste HVA det dreide seg om. I disse tider tenker man fort mye rart. Og man blir REDD. Selvsagt merker hundene eie

Posted Images

7 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

http://metro.co.uk/2018/03/11/drama-crufts-protester-storms-arena-presentation-best-show-7379454/

Jaja, på ett vis har de rett. Kanskje ikke den mest effektive måten å gjøre seg LIKT på, men på den andre siden så hjelper jo stort sett ikke noe - selv ikke pesende, syke, lidende hunder - mot de igjenlimte øynene til rase"fantaster" (ikke entusiaster, for en entusiast hadde tatt innover seg realitetene). Vedkommende ville informere om de lidelsene som påføres hunder gjennom enkelte former for raseavl, vedkommende ville da aldeles ikke skade noen hunder eller mennesker (altså skjønner jeg ikke hvorfor det kalles for "drama" eller "safety risk". Hva slags safety risk var dette? At en usosialisert hund med flatnese og bløt gane ble litt ekstra stressa så den svima av pga mangel på oksygen? :icon_confused:

Hvilke flatnese-raser var med i denne finalen? 
Og hvordan vet du hva vedkommende ville? Er du tankeleser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Siri said:

Hvilke flatnese-raser var med i denne finalen? 
Og hvordan vet du hva vedkommende ville? Er du tankeleser? 

I tilfelle du ikke leste det som det, så var det et forsøk på å dra en spøk rundt tematikken. Jeg mente ikke bokstavelig talt at jeg i all seriøsitet trodde det var en safety risk at en flatnesehund kom til å segne om.

Vel, om man tar seg tid til å lese plakaten hans så står det "Crufts: Canine Eugenics". Det var det han ville belyse. At Crufts, som ofte diskutert her inne, endog ikke crufts spesifikt - men hundeutstillinger, er med på å bidra til den sinnsyke avlen som er på flere hunderaser i verden. All hundeavl er vel per definisjon eugenikk, ("=avl for å forbedre arvelige egenskaper"), men om man har litt godvilje med seg så forstår de hva de vil fram til. De vil fram til Cavalier King Charles Spaniel-multichampionene som sprer om seg med hjerte-kar-sykdommer og syringomyelia, de vil fram til f.eks den pekigneseren som måtte sitte på ispute når den ble BIS fordi hele hunden ser ut som noe et barn tegner når de er 4 år og ikke er helt stødig på anatomi, de vil fram til de stadig mer ekstreme hunderasene som napoleansk mastiff og engelsk bulldog som pga utseende lider hver dag de er i live.

""There's nothing natural about breeding dogs with extreme and debilitating physical traits, and PETA urges everyone to stay away from this cruel beauty pageant.""

Deretter ønsker de å belyse, slik PETA selv har gått ut i en pressemelding og sagt:
"PETA - whose motto reads, in part, that "animals are not ours to abuse in any way" - said breeding pedigree dogs in abnormal shapes and sizes leaves them with genetic predispositions to epilepsy, heart disease, deafness, hip dysplasia, and numerous other health problems.

Many bulldogs, pugs, Pekingese, and other brachycephalic (flat-faced) dogs cannot breathe well - let alone go for a walk or chase a ball without gasping for air - because of their unnaturally shortened airways, the group said.

A spokesman said Crufts causes further harm by sending the message that purebred dogs are more desirable than mixed-breeds, leading many people to buy "must-have" breeds while thousands of healthy, lovable dogs languish in animal shelters, desperately in need of good homes."

Man trenger ikke være tankeleser for å forstå at PETA som baserer store deler av sitt arbeid på bakgrunn av tilstander og forhold som er utenfor Norge, har et poeng. Som nevnt i en annen tråd om nettopp PETA, det er så vanvittige mengder hjemløse dyr i Amerika (og forsåvidt også England) at man kan ha forståelse for at enkelte mennesker opplever beauty pageants for millioner av kroner (slik crufts trossalt er) som provoserende. All den tid det er mange flotte, gode hunder som sitter på shelters og klassifiseres som "ikke gode nok", noe som understrekes av slike "glorifiserende" events som crufts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

I tilfelle du ikke leste det som det, så var det et forsøk på å dra en spøk rundt tematikken. Jeg mente ikke bokstavelig talt at jeg i all seriøsitet trodde det var en safety risk at en flatnesehund kom til å segne om.

Vel, om man tar seg tid til å lese plakaten hans så står det "Crufts: Canine Eugenics". Det var det han ville belyse. At Crufts, som ofte diskutert her inne, endog ikke crufts spesifikt - men hundeutstillinger, er med på å bidra til den sinnsyke avlen som er på flere hunderaser i verden. All hundeavl er vel per definisjon eugenikk, ("=avl for å forbedre arvelige egenskaper"), men om man har litt godvilje med seg så forstår de hva de vil fram til. De vil fram til Cavalier King Charles Spaniel-multichampionene som sprer om seg med hjerte-kar-sykdommer og syringomyelia, de vil fram til f.eks den pekigneseren som måtte sitte på ispute når den ble BIS fordi hele hunden ser ut som noe et barn tegner når de er 4 år og ikke er helt stødig på anatomi, de vil fram til de stadig mer ekstreme hunderasene som napoleansk mastiff og engelsk bulldog som pga utseende lider hver dag de er i live.

""There's nothing natural about breeding dogs with extreme and debilitating physical traits, and PETA urges everyone to stay away from this cruel beauty pageant.""

Deretter ønsker de å belyse, slik PETA selv har gått ut i en pressemelding og sagt:
"PETA - whose motto reads, in part, that "animals are not ours to abuse in any way" - said breeding pedigree dogs in abnormal shapes and sizes leaves them with genetic predispositions to epilepsy, heart disease, deafness, hip dysplasia, and numerous other health problems.

Many bulldogs, pugs, Pekingese, and other brachycephalic (flat-faced) dogs cannot breathe well - let alone go for a walk or chase a ball without gasping for air - because of their unnaturally shortened airways, the group said.

A spokesman said Crufts causes further harm by sending the message that purebred dogs are more desirable than mixed-breeds, leading many people to buy "must-have" breeds while thousands of healthy, lovable dogs languish in animal shelters, desperately in need of good homes."

Man trenger ikke være tankeleser for å forstå at PETA som baserer store deler av sitt arbeid på bakgrunn av tilstander og forhold som er utenfor Norge, har et poeng. Som nevnt i en annen tråd om nettopp PETA, det er så vanvittige mengder hjemløse dyr i Amerika (og forsåvidt også England) at man kan ha forståelse for at enkelte mennesker opplever beauty pageants for millioner av kroner (slik crufts trossalt er) som provoserende. All den tid det er mange flotte, gode hunder som sitter på shelters og klassifiseres som "ikke gode nok", noe som understrekes av slike "glorifiserende" events som crufts.

Jeg er slett ikke uenig med PETA her, på ingen måte. Derimot er jeg veldig usikker på om dette er veien å gå? Altså springe inn i BISRingen som en annen 'terrorist'. Terrorist er ikke helt grepet ut av lufta i disse dager som man vet.. Nå er det jo mulig at de som var tilstede fikk med seg noe mer av mannens budskap enn fra de klippene jeg har sett her? 

Altså; gjør slike stunts mer skade enn gavn på både PETA og saken? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Jeg er slett ikke uenig med PETA her, på ingen måte. Derimot er jeg veldig usikker på om dette er veien å gå? Altså springe inn i BISRingen som en annen 'terrorist'. Terrorist er ikke helt grepet ut av lufta i disse dager som man vet.. Nå er det jo mulig at de som var tilstede fikk med seg noe mer av mannens budskap enn fra de klippene jeg har sett her? 

Altså; gjør slike stunts mer skade enn gavn på både PETA og saken? 

Det er helt klart et relevant spørsmål, som jeg skrev i min første post: jeg er ikke sikker på om dette er rette vegen å gå.

Men på den andre siden: de fikk jo masse publisitet nå. Det er store artikler i The Mirror, i ... eh, ja, disse andre store engelske nettavisene :P  PETAs talsperson får uttale seg og beskrive det samme som jeg har quotet. De når flere mennesker nå, enn de gjør med en vanlig reklamekampanje. At de gjør seg upopulær hos "crufts-entusiaster" er jo ikke noe større tap, de menneskene kan man ikke snu uansett. Altså har de jo egentlig fått ut sitt budskap, på en helt gratis måte?

Å kalle det for "som en terrorist" synes jeg er drøyt, det er da helt åpenbart at de ikke hadde noen intensjoner om å skade hverken dyr eller eiere. Det er jo mer at de løper inn i ringen som en "streaker" (altså som en person som kler seg naken på fotballkamp) eller en rodeoklovn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Det er helt klart et relevant spørsmål, som jeg skrev i min første post: jeg er ikke sikker på om dette er rette vegen å gå.

Men på den andre siden: de fikk jo masse publisitet nå. Det er store artikler i The Mirror, i ... eh, ja, disse andre store engelske nettavisene :P  PETAs talsperson får uttale seg og beskrive det samme som jeg har quotet. De når flere mennesker nå, enn de gjør med en vanlig reklamekampanje. At de gjør seg upopulær hos "crufts-entusiaster" er jo ikke noe større tap, de menneskene kan man ikke snu uansett. Altså har de jo egentlig fått ut sitt budskap, på en helt gratis måte?

Å kalle det for "som en terrorist" synes jeg er drøyt, det er da helt åpenbart at de ikke hadde noen intensjoner om å skade hverken dyr eller eiere. Det er jo mer at de løper inn i ringen som en "streaker" (altså som en person som kler seg naken på fotballkamp) eller en rodeoklovn.

Hvis PETA får uttale seg i store media, så kan man nok si at 'hensikten helliger midlet' her, siden ingen ble skadet under dette stuntet. 

Nå var jeg jo ikke tilstede og har således bare sett det som har blitt publisert her. Jeg formulerte meg litt uklart ser jeg, jeg mener ikke at manner er terrorist, jeg tenkte på hvordan han kunne bli oppfattet i det øyeblikket han kommer springende inn i ringen og hva som skjer umiddelbart etterpå, da han blir lagt i bakken. 

Nåtildags så er det jo lett å tolke avvikende adferd som noe mer enn bare 'rar' ,det  kan jo være noe langt mer alvorlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Det er helt klart et relevant spørsmål, som jeg skrev i min første post: jeg er ikke sikker på om dette er rette vegen å gå.

Men på den andre siden: de fikk jo masse publisitet nå. Det er store artikler i The Mirror, i ... eh, ja, disse andre store engelske nettavisene :P  PETAs talsperson får uttale seg og beskrive det samme som jeg har quotet. De når flere mennesker nå, enn de gjør med en vanlig reklamekampanje. At de gjør seg upopulær hos "crufts-entusiaster" er jo ikke noe større tap, de menneskene kan man ikke snu uansett. Altså har de jo egentlig fått ut sitt budskap, på en helt gratis måte?

Å kalle det for "som en terrorist" synes jeg er drøyt, det er da helt åpenbart at de ikke hadde noen intensjoner om å skade hverken dyr eller eiere. Det er jo mer at de løper inn i ringen som en "streaker" (altså som en person som kler seg naken på fotballkamp) eller en rodeoklovn.

Vel nå var det faktisk en whippet - en rase som blir sett på som svært sunn - som vant i år. Hvordan vil det å protestere under premieringen av denne gjøre at man fordømmer misdannede raser?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Vel nå var det faktisk en whippet - en rase som blir sett på som svært sunn - som vant i år. Hvordan vil det å protestere under premieringen av denne gjøre at man fordømmer misdannede raser?

Nå tror jeg vel muligens ( vet ikke) at det var tanken å protestere under finalen og at det ikke hadde noe med hva slags rase som vant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, mushi said:

Vel nå var det faktisk en whippet - en rase som blir sett på som svært sunn - som vant i år. Hvordan vil det å protestere under premieringen av denne gjøre at man fordømmer misdannede raser?

Leser du "demonstrasjonen"/handlingen som en spesifikk protest mot akkurat den hunden som vant BIS-finalen? For meg er det iallefall personlig ganske tydelig at PETA valgte seg ut BIS-premieringen for å få mest mulig publisitet. De hadde gjort dette helt irrelevant av hvilken rase som vant BIS, fordi selve demonstrasjonen var mot Crufts i sin helhet. Altså var protesten gjort under BIS-annonseringen for å skape mest mulig blest og publisitet rundt stuntet, ikke fordi de var uenig i rasen som vant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av skotten var jo bis-lineupen kun sunt konstruert hunder (og skotsk terrier er vel heller ingen versting, på tross av korte bein).

Hadde "forstått" det mer om bis bestod av flatneser og ekstreme hunder, men det gjorde det ikke, så da synes jeg stuntet blir ekstra tåpelig jeg altså.  For en idiotisk måte å få frem et poeng på.

Endret av Lola Pagola
  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Med unntak av skotten var jo bis-lineupen kun sunt konstruert hunder (og skotsk terrier er vel heller ingen versting, på tross av korte bein).

Hadde "forstått" det mer om bis bestod av flatneser og ekstreme hunder, men det gjorde det ikke, så da synes jeg stuntet blir ekstra tåpelig jeg altså.  For en idiotisk måte å få frem et poeng på.

Nå visste vel PETA neppe hva slags raser BIS kom til å bestå av på forhånd da.. 

Det er vel heller ikke 'bare' BIS de demonstrerer mot men følgene av hundeavl, nettopp pga hundesutstillinger. 

Endret av QUEST
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Line said:

Å skremme bikkjer som et mål i å fremme egen sak, er som å skremme kvinner for å protestere mot voldtekt. 

For det første var ikke målet å skremme "bikkjer" for å fremme egen sak.

For det andre lurer jeg på hvem det var som skremte hund? Har du video? Jeg har hørt at handleren ble skremt og løfta whippeten opp (...). En mentalt stabil hund tåler i et rom med speakers, lyd og ekstrem simulering av alle sanser at en tilfeldig mann kommer løpende bortpå gulvet med en papirbit...?

 

EDIT: Jeg og QUEST er veldig samstemte her :lol: 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Tja..i all ære, så tror jeg vel selve utstillingen er mer skremmende enn en mann som kommer løpende..

For hvem? Hverken hundene mine eller jeg synes utstilling er skremmende. Hadde det kommet et rabiat kvinnfolk rennende etter bikkja derimot - men det er ikke utstillingsrelatert.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

For hvem? Hverken hundene mine eller jeg synes utstilling er skremmende. Hadde det kommet et rabiat kvinnfolk rennende etter bikkja derimot - men det er ikke utstillingsrelatert.

Om ikke skremmende direkte, så vil mange hunder ( og eiere) finne utstillinger svært slitsomt mentalt.  Så vidt jeg kunne se fra diverse videoer, så springer ikke mannen etter noen hund, han løper forbi for å komme i midten av ringen. Jeg syns også det ser ut fra det jeg har sett, at det er handler som blir skremt først og fremst. Hvilket jeg kan forstå, som tidligere nevnt i tråden her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Om ikke skremmende direkte, så vil mange hunder ( og eiere) finne utstillinger svært slitsomt mentalt.  Så vidt jeg kunne se fra diverse videoer, så springer ikke mannen etter noen hund, han løper forbi for å komme i midten av ringen. Jeg syns også det ser ut fra det jeg har sett, at det er handler som blir skremt først og fremst. Hvilket jeg kan forstå, som tidligere nevnt i tråden her. 

Tja, man har bare godt av å få utfordra nøtta si litt innimellom, også firbeinte. At man blir sliten i huet av utstilling er da ingen grunn til å protestere på utstilling.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videoen viser tydelig at hunden er rolig og blir skremt når handler skvetter og røsker hunden av podiumet. Pointeren blir ikke berørt. Mannen som løper nærmest kameraet er en sikkerhetsvakt, selve aksjonisten er mye lengre unna kameraet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Tja, man har bare godt av å få utfordra nøtta si litt innimellom, også firbeinte. At man blir sliten i huet av utstilling er da ingen grunn til å protestere på utstilling.

Nå vil nok ikke jeg karakterisere utstillinger og da særdeles under sånne forhold som 'utfordring for nøtta' men det er nå så da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å understreke hva PETA ønsket å oppnå:

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2018/mar/11/crufts-winners-live-tv-ceremony-disrupted-by-animal-rights-protester

http://www.bbc.com/news/uk-england-birmingham-43369131

https://www.telegraph.co.uk/news/2018/03/11/crufts-best-show-interrupted-protester-stages-pitch-invasion/

https://www.thesun.co.uk/news/5783683/crufts-2018-peta-protest-best-in-show-winner-tease/

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5488347/Crufts-winning-whippet-whipped-safety-protesters-invade-stage.html

etc etc etc.

De har klart å sette syke hunder på dagsordnenen, og de har klart å sette søkelyset på en av de største truslene mot dyrevelferd i den moderne verden: skakk-kjørt avl på syke hunder, både i form av fysiske deformasjoner, og skjulte sykdommer (kreft hos flatcoated, hjerteproblemer hos cavalier, osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Nå vil nok ikke jeg karakterisere utstillinger og da særdeles under sånne forhold som 'utfordring for nøtta' men det er nå så da.. 

Uansett så vil da en inntrenger, som skaper ekstra oppstyr med sikkerhetsvakter osv, skape en mye større påkjenning. Hvis du mener at utstilling er så mentalt krevende i utganspunktet så vil jo en slik ekstrabelastning være forferdelig for hundene. Dyrevernere som utsetter dyr for unødige problemer er jo relativt ironisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Om ikke skremmende direkte, så vil mange hunder ( og eiere) finne utstillinger svært slitsomt mentalt.  Så vidt jeg kunne se fra diverse videoer, så springer ikke mannen etter noen hund, han løper forbi for å komme i midten av ringen. Jeg syns også det ser ut fra det jeg har sett, at det er handler som blir skremt først og fremst. Hvilket jeg kan forstå, som tidligere nevnt i tråden her. 

Om problemet er at hundene blir slitne i hodet (?!) av å være på utstilling bør vi kanskje slutte med alt av hundesport samt å ta med hunder på ting de ikke er vant med. Det kan jo være at de blir slitne mentalt stakkars.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Uansett så vil da en inntrenger, som skaper ekstra oppstyr med sikkerhetsvakter osv, skape en mye større påkjenning. Hvis du mener at utstilling er så mentalt krevende i utganspunktet så vil jo en slik ekstrabelastning være forferdelig for hundene. Dyrevernere som utsetter dyr for unødige problemer er jo relativt ironisk.

Som sagt, så tror jeg denne mannen i seg selv ikke utsatte hunden(e) for noen som helst større ( om noen ) påkjenning enn selve utstillingen gjorde. Du må da også se forskjellen på en utendørs utstilling og en utstillingen i en  hall med voldsomt mye folk, hunder, lyskastere , høytaler og ekko? 

Mulig noen vil foretrekke å kalle den slags utstillinger  'mentaltest'  , jeg gjør det ikke.. Det er flere måter å bli sliten på, fysisk og mentalt. Sistnevnte kan enkelt deles opp i 'godsliten' ( f.eks ved trening med hunden ) og utslått/utslitt av voldsomme inntrykk. Sistnevnte oppleves i alle fall ikke positivt av hverken meg eller andre jeg har snakket med og jeg er absolutt tilbøyelig til å tro at det gjelder hunder også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Videoen viser tydelig at hunden er rolig og blir skremt når handler skvetter og røsker hunden av podiumet. Pointeren blir ikke berørt. Mannen som løper nærmest kameraet er en sikkerhetsvakt, selve aksjonisten er mye lengre unna kameraet.

 

 

Pointeren ble ikke berørt? Nesten samtlige hunder i ringen ble berørt!

Pointeren blir stappet i godis mens den flakker blikk rundt for å få litt kontroll over rabalderet. At handlerne er heldig med å kunne holde høvelig fokuset til hunden og hunden forholdsvis rolig er kun pga. god jobb av henne. Whippeten er heldig matmor snappet henne opp raskt.

Av shortlistene bak var det flere hunder som ble forskrekket og trakk seg unna, det ser man både på livestreamingen og private videoklipp.

Å si at denne demonstrasjonen ikke påvirket hundene er feil. Og all den tid PETA skal stå for dyrevern, så er dette stuntet helt bak mål, ikke bare for hundene, men for de idiotene de fremstår som etter noe slikt.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Om problemet er at hundene blir slitne i hodet (?!) av å være på utstilling bør vi kanskje slutte med alt av hundesport samt å ta med hunder på ting de ikke er vant med. Det kan jo være at de blir slitne mentalt stakkars.

Se mitt innlegg under..Du misser poenget , det er snakk om på hvilken måte man blir sliten. Ikke at folk eller dyr ikke  skal bli slitne overhodet.. Det er forskjell på sunt sliten og utslått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...