Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrevernsalliansen stiller seg bak Hubbardkyllingen


QUEST
 Share

Recommended Posts

https://www.vg.no/annonsorinnhold/rema1000/artikler/hubbard/

Jeg kjenner jeg er delt i denne saken..Klart det er bedre at denne rasen vokser saktere og får mer 'utfordrene' miljø ( hvor lenge og følges det opp av alle bøndene..?) men det er fremdeles storskala  industriproduksjon av dyr. For de som har hatt høns som har formert seg naturlig, altså ruger og oppdrar kyllingene selv, så vet man hvilke sterke bånd det er mellom høna og kyllingene og hvor langt en slik oppvekst er fra 'trygg og god'. 

Er det riktig av Dyrevernsalliansen og støtte dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, QUEST skrev:

https://www.vg.no/annonsorinnhold/rema1000/artikler/hubbard/

Jeg kjenner jeg er delt i denne saken..Klart det er bedre at denne rasen vokser saktere og får mer 'utfordrene' miljø ( hvor lenge og følges det opp av alle bøndene..?) men det er fremdeles storskala  industriproduksjon av dyr. For de som har hatt høns som har formert seg naturlig, altså ruger og oppdrar kyllingene selv, så vet man hvilke sterke bånd det er mellom høna og kyllingene og hvor langt en slik oppvekst er fra 'trygg og god'. 

Er det riktig av Dyrevernsalliansen og støtte dette? 

Jeg tenker dette er et steg i riktig retning, og det er nok det Dyrevernalliansen støtter.
Jeg tror ikke vi vil komme dithen, med det første, at vi bare kjøper kjøtt fra små gårder osv. 
Derfor tenker jeg at dette er en veldig god ting. Det settes fokus på levekårene på en litt annen måte, og herfra kan man jo kanskje tenke seg at det vil fortsette i den retninga :) 

Har vokst opp med selvforsyning av høner, ender, gjess og egg (vi hadde en del fugl, men likevel i liten skala all den tid den var ment kun for oss), og anser det ikke som realistisk å fôre på mange mennesker på denne typen dyrehold.
Skal vi belage oss på å bli veggiser, hele menneskeheten, så trenger vi faktisk en god del jord for å produsere mat da også.
Slett ikke sikker på at det er noe bedre enn å ha behov for f.eks. beitemark.
Sry, fullstendig avsporing :P 
Jeg er god på sånt...

 

Legge til: Jeg synes i utgangspunktet man skal omfavne alle dyrevelferdsmessige forbedringer i vår produksjon av kjøtt/mat. Kritisk skal man selvfølgelig være, men da mer ifht hva man også bør forbedre. 
Og veldig kritisk kan man være om man ser at tiltak ikke fungerer som planlagt. 
Skal man pøse på med negativ kritikk fordi forbedringer ikke er fullstendig optimale alltid, så er jeg redd man en dag når et punkt der ikke noen tiltak og endringer overhodet blir verdsatt.
Man kan alltid forbedre seg, og jeg tror man tjener mer på å heie frem de som går i rett retning, slik at man tvinger resten til å følge på :) 
 

Endret av Shokata
  • Like 5
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...