Gå til innhold
Hundesonen.no

Puddel


Evelina
 Share

Recommended Posts

Kan man ha puddelen i syv cm. Lange krøller overalt på kroppen uten at pelsen blir til hinder for hunden? Altså om pelsen blir så flokete at man MÅ klippe den? Kan man også ha bart og skjegg i ansiktet altså ikke helt kort kort kort snute som nesten alle pudler har? Hvorfor barberer man puddelen så kort i ansiktet? På disse doodlene eller poo eller cobber dog blandingene så er ofte pelsen like lang på hele hunden også i ansiktet. Blir puddelen også sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ha puddelen akkurat sånn man vil, og hvis man ikke barberer ansiktet så blir det mer hår der. Er veldig mange puddeleiere som liker bamseansikt på puddelen sin. Personlig liker jeg best når de er kortklipt i ansiktet, så da gjør jeg det med min puddel.

Man kan fint ha 7 cm lange krøller over hele kroppen til hunden, men det er mer å børste når pelsen er i den lengden enn når den er kortere. Selv så opplever jeg at det er mer arbeid med å børste når man ikke retter ut den lange pelsen (blåser tørr mens man børster). 

Men man kan gjøre akkurat som man vil. Det eneste er hvor mye man orker å børste hunden sin ;) Det finner man forøvrig ut av når man får puddelen og pelsen begynner å vokse, og man må sitte litt lengre hver uke å børste :P  

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...