Gå til innhold
Hundesonen.no

Ulv og hund


tmp
 Share

Recommended Posts

Det kommer helt ann på hunden. De aller fleste er livredde for ulvelukt. Men hunder avlet for rovviltjakt, vil spore etter. Dog er det mange hunder som jager bra på rev, som er redde for større rovdyr (lukta) så ingen fasitsvar, nei.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke, så vidt jeg har fått med meg, kommet på spor eller områder ulv nettopp har vært i før. Men i helgen lurte jeg på om det var ulvespor vi kom over, men ene hunden min var veldig intens på og gikk etter sporene lenge (helt til jeg etter 1,5 time ikke orket å traske i 1,5 meter djupsnø lengre :aww:). Men jeg ble litt i tvil om han hadde vært så intens om det var ulv for tenkte han burde bli skeptisk om det var det....? Men jeg er heller ingen sporkjenner så mest sannsynlig var det et annet dyr som hadde gått der.. Synes egentlig de var for små til ulv å være (innbiller jeg meg) men for lange steg igjen, til å være feks rev. Spennende er det i allefall 263a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått meg på bjørn meden flokk hunder med meg (8 stk). Samtlige -inkl store vorsteh, løp inn under skjørtekanten min(imaginært skjørt...) og nekta å flytte seg bort fra meg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi gikk på bjørn eller ulvelukt på hytta for noen år siden, Tuva ble vettskremt et sted og nektet å gå forbi det. Hun har aldri reagert sånn noen gang tidligere, eller senere. Det var observert ulv i det området den sommeren, og det har vært observert bjørn der før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...