Gå til innhold
Hundesonen.no

TV-serie tråden :)


QUEST
 Share

Recommended Posts

Forslag til bra TV-serier kan vi samle her :) Selv foreslår jeg 'Outlander' , 'A handmaids tale' ( mørk,samfunnsaktuell og meget bra!) , 'Homeland' , 'Vikings' og selvfølgelig GoT. De jeg kom på i farta, er flere jeg ikke husker akkurat nå. 

Såe, hvilke serier anbefaler du? :) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Så du syns Dark var bra? Har vurdert den, litt usikker siden den var tyskspråklig men den så jo interessant ut.. :) 

Har ikke sett den ferdig, men så langt bra. Rar, men spennende. Språket skjemmer ikke, synes jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alias Grace! Utrolig bra miniserie basert på en bok av samme forfatter som Handmaidens Tale, men satt på 1800-tallet. Jeg elsket den, men det er bare 6 episoder så det tok slutt alt for fort :no:

Sherlock synes jeg er fantastisk, elsker sånne litt "sære" serier med mye tempo og masse twists :D Basically strake motsetningen til disse amerikanske seriene som bare fortsetter og fortsetter med 22 episoder i hver sesong og 14 sesonger... Og ingen sammenheng mellom episodene, og så oppstår det konstant nye problemer på slutten av episoden hver gang de har løst det forrige. Orker ikke.

Game of Thrones er i en liga for seg selv :wub: Eller var hvertfall, til de tok igjen bøkene og GRRM ble mindre involvert. Synes det har tapt seg, men fortsatt utrolig bra (og snart ferdig!)

Ellers så liker jeg godt sånne som Outlander og Call the Midwife, men de er mer bare koselige og ikke sånn superspennende som man måå ha mer av :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker sånne serier som man ikke trenger hjerne, bare øyne... skikkelig hjernedød underholdning:

Arrow, McGyver, Teen Wolf,Lethal Weapon, Flash, Elementary, the unbreakable Kimmy, Lucifer, Supergirl og Marvel serier.

Serier med litt mer tyngde:

Victoria, The Crown, Poldark, Suits, Blacklist, Sherlock,Dr Who, Scorpion, the good doctor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av serier jeg har sett nylig synes jeg banshee var skikkelig kul serie. Og den har en reell god avslutning, serien er på 4 eller 5 sesonger. Serien utspiller seg i en liten by, men dog med mange forskjellige folkegrupper (indianere, amish, mafia feks). Finner serien på HBO

Så likte jeg the originals som er en vampyrserie som er hakket over the vampire diaries (mtp teenage-drama) og hakket "under" true blood. Omhandler de 5 første vampyrene som oppsto. Finner serien på netflix.

 Synes også at under the dome, men jeg liker jo type science fiction/mysterious forces serier. En småby havner plutselig under en uknuselig dome (glassbur) og blir totalt avkappet fra verdens og samfunnet rundt. Serien omhandler overlevelse og hvordan samfunns-skikker og regler vaskes bort. Finner serien på netflix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lerkefuglen said:

.Ellers så liker jeg godt sånne som Outlander og Call the Midwife, men de er mer bare koselige og ikke sånn superspennende som man måå ha mer av :icon_redface:

What?? Outlander er sånn "må ha mer" for meg, jeg og mannen ble helt hekta :lol: Skriver under på anbefalingene om Outlander og GoT, det er det eneste jeg er skikkelig hekta på av serier som går nå. Av eldre serier anbefaler jeg Buffy, Gilmore Girls og Downton Abbey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 Thunders. Fotballdrama fra Canada. Likte serien godt. Et annet alternativ er Heimebane. Norsk fotballserie på nrk, som handler om laget Varg og kvinnelig trener. Har bare rukket å se en episode selv da. 

Av gamle gode serier så kan jeg anbefale Friday Night lights. Amerikansk fotballserie. Handler en gjeng ungdommer og trener med familie. Mye drama, men og sport. 

 

Og jeg liker egentlig ikke sport.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke sjekke alle, om de er nevnt. Ser mye serier, og jeg er veldig glad i HBO. De produserer mye kvalitet altså, absolutt verdt et abonnement! Netflix har vært greie før, men de har tatt seg opp veldig siste par årene nå synes jeg.  Nevner noen som er verdt å nevne, glemmer sikkert mange :lol:

HBO: Game of thrones(!),  Westworld (!) , Quarry, The Night Of, Big little Lies, The handsmaids tale, Banshee, Fargo, Band of brothers, Taboo

Netflix: Stranger Things (!)  Mindhunter, Manhunt: Unabomber, Better call Saul (spinoff på Breaking Bad, som også er råbra), Narcos (ihvertfall sesong 1), Making a murderer (dokumentar, bør sees uten å leses om), Anne with an E, Alias Grace. 

Ellers elsker jeg Greys Anatomy og desperate housewives. Og Skam :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outlander likte jeg godt,  z nation,  selv om den tok av litt vell etter første sessong.  Doctor Who,  off course. Marvel seriene på netflix,  spesielt punisher likte jeg. Elementary,  hannibal gotham, arrow,  sherlock, stranger things og grimm. Broen har jeg ikke sett siste sessong av,  men de foregående har vært veldig bra iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg ser altfor mye på slikt! Ikke fortell det til noen, men en gang så jeg 4 sesonger av Desperate Houswives på under en uke! Uka etter ble det en lignende runde med ...host...mumle...G*ss*p G*rl...kremt... Min maskulinitet fikk seg en skikkelig trøkk ... 

Best av de for tiden best kjente: GoT, Breaking Bad, Dexter (noe fallende kvalitet), True Blood. 

Akkurat nå:

The Americans - utrolig velspilt nervedrama om russiske spioner i USA under den kalde krigen.

Heimebane - dette skulle jeg i alle fall ikke se. John Carew liksom, og Ane Dahl Torp som åpenbart har øvd veldig godt på å snakke trønder, men feik og teit høres det jo nødvendigvis ut likevel. Så ble jeg nå sittende der da på søndag - og ble skikkelig revet med.

Gode gamle og skjulte juveler:

Twin Peaks - Ingen over og ingen ved siden (inntil GoT). Serien som først tok spillefilmkvalitet over i serieformatet. Nå skal det sies at det ble temmelig sært, nesten usebart, etterhvert - men det tilgir jeg.

Seinfeld - jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har sett hele serien, men hva komiserier angår så er ingen i nærheten. Synes den tåler tidens tann usedvanlig bra.

Solsidan - skrekkelig, skrekkelig morsomt til tider.

Riget - fryktelig ekkel dansk serie, fantastisk kvalitet fra Lars von Trier

Äkta människor - utrolig bra svensk serie fra en verden hvor menneskene har skapt «huboter» - roboter som ser ut som og oppfører seg som mennesker. Humor, drama, spenning og en liten dæsj filosofi. Man må ikke falle for fristelsen å tro at den amerikanske remaken med samme engelske tittel (Real Humans) er en god erstatning. Brukte å ligge på Netflix, kommer sikkert tilbake.

Against the Wind - Eller «Mot alle vindar» som det het på NRK på 80-tallet. Drama om undertrykkelse, vennskap og kjærlighet blant britiske straffanger som ble sendt til Australia. Er egentlig usikker på kvaliteten på denne, men må bare ta den fram med en sånn 7 års mellomrom av en eller annen grunn. Kanskje er det nostalgien som spiller meg et puss.

Dead Like Me - en underfundig og til tider litt sår serie om en jente som får en jobb å gjøre på jorda etter at hun er død. Lå på Netflix tidligere i alle fall.

Fringe - kvasivitenskap, tidsreiser og multiple dimensjoner, alt som gjør at en scifiserie må kollapse. Med det funker utrolig bra her synes jeg. Som så ofte ellers kan nesten en serie handle om hva som helst bare karakterene og skuespillerene er bra. Her er det spesielt Anna Torv som hovedperson som bare er utrolig god.

Six Feet Under - fantastisk HBO-drama om en familie som driver et begravelsesbyrå. Hører hjemme i absolutt øverste liga.

The Good Wife - litt sånn klassisk law firm/rettsalsdrama, som LA Law fra i gamle dager, bare med kvalitet i alle ledd. Spin-off’en The Good Fight var også overraskende bra.

Banshee - brutalt og voldelig krimdrama fra skaperene av True Blood. Skjønner ikke at denne ikke har fått mer oppmerksomhet. Fantastisk bra, og gir seg før det blir utvannet suppe av det.

Battlestar Galactica - veldig fengslende scifi-drama. Og jeg liker normalt sett ikke scifi.

Firefly - merkverdig, fengende westernsciencefiction med fantastiske Nathan Fillion. Tror dette må være serien som færrest skjønner bæret av hvorfor ble kansellert etter kun en sesong.

Guilty pleasures

Buffy the Vampire Slayer - OK, så var jeg nok litt over middels begeistret for Sarah Michelle Gellar, men har sett serien i nyere tid også og koser meg glugg ihjel. Litt vaklende start, men etterhvert setter mytologien, rollene og skuespillerprestasjonene seg temmelig bra.

Angel - Spin-off fra Buffy

OK da ... Desperate Housewives - Synes faktisk den var veldig bra. Fin blanding av spenning, drama og litt humor. Bra karakterer.

Legend of the Seeker - B/C-preget fanatsyserie med middels budsjett, endimensjonal historie, sprikende skuespillerprestasjoner og til tider ufrivillig morsom. Men jeg koser meg av en eller annen grunn med den.

Kunne sikkert kommet på noen flere, det er så mange serier som starter lovende og så kollapser blant annet. Feks var jo både Heroes og LOST helt fantastisk et par sesonger hver. Men dette får holde.

 

 

Endret av tillito
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tillien skrev:

 

Huff, jeg ser altfor mye på slikt! Ikke fortell det til noen, men en gang så jeg 4 sesonger av Desperate Houswives på under en uke! Uka etter ble det en lignende runde med ...host...mumle...G*ss*ip G*rl...kremt... Min maskulinitet fikk seg en skikkelig trøkk ... 

 

WHAT??? :blink: Og det innrømmer du? Det kaller jeg GUTS! :D  Når det er sagt..så kan man jo godt snu på flisa og si at når man ser slikt og attpåtil innrømmer det ( og da særdeles når man er mann) så er man rimelig sikker på seg selv..:) 

Du nevner mange bra serier her, hadde bl.a helt glemt Against the Wind.. Det var en storfavoritt da den gikk på TV, hovedpersonen hadde vel en del med den saken å gjøre også..det var ikke bare pga handlingen jeg syntes den var bra..:P

Twin Peaks..noen som har sett nyinnspillingen? Så originalserien da den gikk på TV for X antall år siden og likte den da men er den nye like bra? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, QUEST skrev:

WHAT??? :blink: Og det innrømmer du? Det kaller jeg GUTS! :D  Når det er sagt..så kan man jo godt snu på flisa og si at når man ser slikt og attpåtil innrømmer det ( og da særdeles når man er mann) så er man rimelig sikker på seg selv..:) 

Det er DET som kalles mandig :D 

55 minutter siden, QUEST skrev:

Du nevner mange bra serier her, hadde bl.a helt glemt Against the Wind.. Det var en storfavoritt da den gikk på TV, hovedpersonen hadde vel en del med den saken å gjøre også..det var ikke bare pga handlingen jeg syntes den var bra..:P

Jeg husker ingenting av handlingen - men hovedpersonen ja... han gjorde inntrykk på et ungt pikehjerte :lol: 

Jeg ser knapt på TV (har tvunget meg litt i det siste), og ser jo da naturlig nok ikke noe særlig serier, men dumpet borti den "Heimebane" - og ble hekta :lol: Og overraskende nok synes jeg jo John Carew glei godt inn i rollen sin, og Ane Dahl Torp snakket overraskende bra dialekt. 

... og ellers må jeg vel innrømme at jeg ikke skjønner hvordan man får tid til å se alle disse seriene? 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i å følge med på sånn 3 serier samtidig, i ulike sjangre. Så jeg følger gjerne med på èn action/drama/sci-fi, èn "koseserie"(tenk typ chickflick men i serie) og èn realityserie samtidig. Ellers blir jeg alltid lei og faller av. Den siste kombinasjonen har vært Dark, Dynasty og Real Housewives of Bevery Hills. Variasjon, dere - det er viktig :aww: 

Nå har jeg sett ferdig både Dark og Dynasty, førstnevnte har jeg ikke funnet en erstatter til enda, men vurderer Broen siden alle skryter så av den. Men liker egentlig ikke skandinaviske serier, og heller ikke krim, så føler det muligens er en dårlig match :lol:  Som koseserie har jeg Chesapeake Shores, men den er jeg også snart ferdig med så tar gjerne imot forslag til andre alternativ. Snakker da om i gaten Gilmore Girls, Hart of Dixie etc.

 

Edit: scratch that, har jo ikke tilgang til Broen fra utlandet.. Kanskje jeg må gi The Crown en sjanse istedet.

Endret av Mackenzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, QUEST skrev:

WHAT??? :blink: Og det innrømmer du? Det kaller jeg GUTS! :D  Når det er sagt..så kan man jo godt snu på flisa og si at når man ser slikt og attpåtil innrømmer det ( og da særdeles når man er mann) så er man rimelig sikker på seg selv..:) 

Du nevner mange bra serier her, hadde bl.a helt glemt Against the Wind.. Det var en storfavoritt da den gikk på TV, hovedpersonen hadde vel en del med den saken å gjøre også..det var ikke bare pga handlingen jeg syntes den var bra..:P

Twin Peaks..noen som har sett nyinnspillingen? Så originalserien da den gikk på TV for X antall år siden og likte den da men er den nye like bra? 

Jeg prøvde å se på nye Twin peaks. Det gav jeg fort opp, ja... Får heller ha minnene om den gamle i behold. 

Og Against the wind, ja :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, QUEST said:

WHAT??? :blink: Og det innrømmer du? Det kaller jeg GUTS! :D  Når det er sagt..så kan man jo godt snu på flisa og si at når man ser slikt og attpåtil innrømmer det ( og da særdeles når man er mann) så er man rimelig sikker på seg selv..:) 

Du nevner mange bra serier her, hadde bl.a helt glemt Against the Wind.. Det var en storfavoritt da den gikk på TV, hovedpersonen hadde vel en del med den saken å gjøre også..det var ikke bare pga handlingen jeg syntes den var bra..:P

Twin Peaks..noen som har sett nyinnspillingen? Så originalserien da den gikk på TV for X antall år siden og likte den da men er den nye like bra? 

Jon English smeltet nok en del pikehjerter ja :) Det var så merkelig, for sist jeg følte trang til å se serien, så var det første som dukket opp når jeg åpnet nettleseren for å søke etter den at han døde akkurat den dagen. Det er ganske nøyaktig to år siden.

Den siste sesongen av Twin Peaks har jeg ikke våget å se enda. Er så redd for å bli skuffet. Fra det jeg hører så er kvaliteten høy, men det fortsetter visstnok i det litt vel sære sporet og da må jeg være i rette «humøret» før jeg setter i gang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke glemme Peaky (foocking) Blinders!! elsk elsk elsk :wub: Den handler om britisk mafia i Birmingham mellom første og andre verdenskrig, og ALT med den er fantastisk :innocent: Musikken, skuespillerne, handling, kostymer, det er dødsbra! Ligger på netflix!

Downton Abbey og the Crown er også sånt som jeg eeelsker, men finner ikke alltid tid til de likevel.. Poldark har mamma anbefalt, så den må jeg nok se snart. 

Britisk krim jeg liker er Luther, Broadchurch, Sherlock og Happy Valley, til og med de vennene mine som ikke liker krim liker disse :P 

Ellers så har jeg begynt å se på Sex and the City, av alle ting :lol: Har bare sett filmene før, så det var veldig gøy å se 90-tallsserien som ligger bak! Elsket the Carrie Diaries, så kanskje ikke så rart jeg koser meg med originalserien også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...