Gå til innhold
Hundesonen.no

Sammenlign hunderasene dine.


Evelina
 Share

Recommended Posts

Jeg vet ikke om det er rase, individ eller oppdragelse som gjør de sånn, men mine er ganske ulike. 

Blondie (papillon) elsker rolige båndturer i nabolaget, byen eller parker, hvor hun kan få bruke goood tid på å snuse. 

Tidi (kelpie) elsker å løpe på tur, helst i høy fart. Hun bjeffer på deg hvis hun syns du går for sakte, som er så og si hele tiden ? 

Blondie elsker å bjeffe i hagen. Hun bjeffer på alt. Biler, mennesker og hunder. Hun nyter å høre sin egen stemme ?

Tidi er stille i hagen. Hun bjeffer hun viss det er noen som nærmer seg såpass at de er en «trussel». 

Tidi lærer fortere, har bedre utholdenhet på trening og er alltid klar for å trene med meg. Blondie kan finne på at akkurat nå passer det seg ikke for henne, hun vil heller spise vafler med publikum. 

Tidi er mye mer «willing to please» og vil alltid gjøre det jeg vil hun skal gjøre. Blondie er litt mer «Whats in it for me» og gjør sine egne ting når det passer henne eller hun vinner mer på gjøre sin egen greie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo hatt noen forskellige raser, dunker, australian shepherd, strihåra dachs, blanding av breton og pointer, whippet og pointer. Av de jeg har hatt så er det vel whippet og pointer (inkl blandingen) som er mest like hverandre i oppførsel. De setter stor pris på kos og nærhet, fremfor å ligge i en sofakrok for seg sjæl. Og er gjerne sånn som oppsøker andre hundene i flokken for kos. Ellers syns jeg det er mye ulikhet mellom de fleste av dem, sånn forutenom atter dunkern og dachsen var drivende hunder som ofte var litt døve for innkalling :P 

Men felles for alle jeg har hatt er atter de elsker å løpe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...