Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis du ikke hadde hatt hund(er) , hadde du gått ( like mye) på tur da?


QUEST
 Share

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nope. Jeg hadde kanskje gått tur av og til, sammen med noen eller om vi skulle ut på noe spesielt, men ikke i samme grad som jeg gjør med hundene. I motsetning til flere andre her, så hadde jeg nok he

Ja, som overskriften sier, hvis du ikke hadde hatt hund( er) , hadde du gått turer ( eventuellt like mye) da? For egen del vet jeg at det hadde blitt sterkt redusert.. Jeg hadde vel kanskje gått en og

Nei, jeg hadde ikke vært mye ute av huset på generell basis heller. Jeg liker å gå tur, da for meg selv, å gå tur med andre er jeg ikke glad i. Det er en del av det som gjør det trivelig med å ko

Just now, QUEST said:

Skal man dømme etter svarene så langt i tråden, ville altså de fleste tobente ha fått vesentlig mye mindre mosjon uten hund. :) 

 

Noe som også støttes av forskning  ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, QUEST said:

Skal man dømme etter svarene så langt i tråden, ville altså de fleste tobente ha fått vesentlig mye mindre mosjon uten hund. :) 

 

Det er jo bevist ved forskning. MEN, som flere andre her, ville jeg også nok ha trent mer om jeg ikke hadde hundene. Pga. kronisk sykdom og begrenset kapasitet greier jeg ikke å komme meg på svømming eller yoga i løpet av uken. Dansing måtte jeg også slutte med da vi fikk Kovu (usikker om jeg uansett hadde greid det nå). Siden den ene hunden er redd for skiene og den andre for sterk får jeg heller ikke gått på ski lengre (teoretisk sett hadde det vært en mulighet hvis været, formen og føret var til stede en dag gubben kunne ta hundene i en uke jeg ellers ikke hadde noe ekstra på planen som møter, legetimer osv.).

Jeg ville gått vesentlig mindre TUR, men sannsynligvis ikke total trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Hadde nok ikke gått så mye tur da nei. 
Jeg hadde nok gått til butikken eller til posten for å ikke bruke bilen. Men å gå tur i skogen eller i utmark ser jeg ikke poenget med helt alene. Det blir kjedelig, og uten mål og mening. 
En av de største gledene ved å gå de turene er jo det selskapet som er i en hund. Og mesteparten av gleden med å gå langt uti marka er jo å se den lykken en hund viser når båndet kommer av og de hører ordet FRI! 

Hvem skulle jeg liksom sluppet fri ute om jeg ikke hadde hund? :blink: 


Jeg håper at jeg klarer å ha hund i mange år til! Jeg skal klare en til når tiden er inne, og jeg håper at jeg rekker i hvert fall nummer 3 også før jeg må si stopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går tur fordi det er hyggelig å gå med hundene, ikke fordi det er hyggelig å gå tur på måfå. Hadde jeg ikke hatt hundene ville jeg nok ha trent mye mer på treningssenter, men jeg ville aldri ha gått tur - da ville jeg ha jogget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, maysofie skrev:

Jeg liker å gå tur, da for meg selv, å gå tur med andre er jeg ikke glad i.

Her kjenner jeg meg veldig igjen :) Jeg liker heller ikke å gå tur med andre, jeg vil ha fred og ro og bare nyte naturen og hundenes glede , uten forstyrrelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok gått turer, men langt fra hver dag, og slett ikke i drittvær. De eneste gangene jeg går hundeløse turer, er på ferieturer utenlands , hvor hundene ikke er med. Da blir det trasking for sightseeingens del, og det tar ikke mange dagene før jeg virkelig savner hundene som turselskap.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i å gå tur, men jeg merker at det blir mye mindre nå som jeg ikke har Midas lenger. Noe av det som betydde mest for gleden med tur var å se hvor lykkelig han var på hver eneste tur vi var på uansett vær. Nå gå jeg tur med søsteren hans innimellom, men jeg klarer ikke å gå uten hund. Ski kan jeg gå på uten hund, men også det føles litt mer stusselig. Jeg har ingen andre treningsinteresser som jeg tenker at jeg kan gjøre nå som jeg ikke har hund, så for meg blir det rett og slett mye mindre aktivitet uten hund i huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hund som passer inn i mitt friluftsliv, og ikke motsatt. 
Jeg er en del på tur uten hunden også, om vi går i områder det vil være for farlig for han med tanke på snøskred. 

Vi går veldig lite på tur langs veien og i bånd. Enten trekker han på ski, løper etter scooter, vi sykler, går topptur osv. 
Han får ikke tur hver dag. Men får løpe løs på jobb hver dag, og får tatt seg helt ut 3-4 dager i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur og friluftsliv er en sterk interesse, men ettersom jeg har hatt egen hund med siden jeg var 13 år, aner jeg ikke om det hadde vært like interessant uten. For meg er kombinasjonen av friluftsliv og hund tingen ? kløving, trekking, sykkel, ski. Jeg har alltid med minst en hund, og har aldri vært på tur på fritiden uten hund (jobba mye med tur og friluftsliv, og da er de ikke alltid med). Uten hund veit jeg ikke om interessen for å være ute hadde vært like stor ?

Endret av Heidihj
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde gått innmari mye mindre. Jeg hadde dog trent mye mer på Sats :P 

Jeg ville antakelig gått mer tur i lett terreng med høy musikk på ørene og raskt tempo. Det går ikke an å gå slike turer med de to fjollejentene mine. Da er det skogen som gjelder. Å gå langs veien tar laaaaang tid, og jogge gjør vi i alle fall ikke. 

Endret av Maria
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

 Nei jeg går tur pga hundene. Uten dem føles det meningsløst og ensomt. Noe som mangler. Jeg kjenner jo at kroppen har blitt vant til den daglige turen og jeg vil jo ut å gå, selv uten hund, men når jeg da er ute så føles det ikke det samme. Hadde nok etterhvert gått tilbake i aktivtetsnivå uten dem. For hvem går egentlig ut i dritvær uten hund? 

Er veldig takknemmelig ovenfor mine personlig trenere! 

Endret av Djervekvinnen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg går nesten ikke tur lenger, og når jeg gjør det så tar jeg med meg hesten som selskap. Ellers så er eneste turene jeg gjør solo nå, jogge/intervall treningstur. Veldig glad hesten jeg har på fôr kom uka etter jeg måtte ta Rocky, ellers hadde den fysiske aktiviteten min droppet enda mer drastisk.  

 

Ingen tvil om at jeg helst vil kjøpe egen leilighet innen ponni reiser videre, så jeg har mulighet til å ha hund igjen. Det er bare ikke det samme å gå tur uten en firbeint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Jeg hadde kanskje gått tur av og til, sammen med noen eller om vi skulle ut på noe spesielt, men ikke i samme grad som jeg gjør med hundene. I motsetning til flere andre her, så hadde jeg nok heller ikke vært å se på verken treningsstudio, joggetur eller sykkeltur :lol: Jeg hadde nok blitt lat, feit og giddalaus :P 

  • Like 2
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, hadde blitt fast sofa-inventar jeg.. dog blir jeg rastløs og får "innestengt" følelse hvis jeg ikke går en tur hver dag, men, som det sies av flere her, å gå tur uten hund er jo totalt meningsløst og dødskjedelig, uansett hvor vakker naturen rundt en er!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hund, men barn, så vi er mye ute på tur. Jeg er ikke ute på tisseturer på morgenen, eller på kvelden :P Men har vært ute på trilleturer sent og tidlig. Og vi er alltid ute med ungene, og de trives best steder der det ikke er båndtvang, som tur i skogen. Det er noe av grunnen til at vi ville ha hund nå, og tror at det skal gå greit med tur hver dag. Vi er jo ute uansett. 

 

Uten barn hadde jeg nok vært inne :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
On 3/6/2018 at 9:42 PM, QUEST said:

Ja, som overskriften sier, hvis du ikke hadde hatt hund( er) , hadde du gått turer ( eventuellt like mye) da? For egen del vet jeg at det hadde blitt sterkt redusert.. Jeg hadde vel kanskje gått en og annen tur i riktig pent vær muligens..Jeg ser liksom ikke poenget med å gå tur, hvis ikke hundene er med :huh: De bidrar i høy grad med hele gleden med å gå tur i marka :) 

Jeg hadde ikke gått turer uten hund. Det er jo de som gjør det verdt og bra å gå tur! Jeg gikk veldig sjelden tur når jeg ikke hadde hund.

Joda, jeg hadde sikkert gått en skitur i påska, men jeg hadde ikke gått tur hver dag, som jeg gjør nå. 

Så jeg er en av de som egentlig ikke går tur uten hund, men som går lange turer med hund hver eneste dag, og det har jeg gjort i mange år.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...