Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store tråden for dustete Finn.no annonser!


yoloomg
 Share

Recommended Posts

17 minutter siden, Midas skrev:

Jeg har en mistanke om at en bekjent av meg har kjøpt valper fra denne.

For endel år siden så kjøpte en bekjent omtrent et helt kull med «jrt» valper. Det var rimelig tydelig at de ikke var renraset. De kom fra utlandet et sted, men informasjonen var mangelfull. De hadde veldig korte bein, lange rygger, spesielt hode og noen av de hadde spisse ståører. De var veldig rare i kroppen. Synes det var litt merkelig å kjøpe fem valper fra et kull og. De ble solgt som renrasede JRT som jeg forstod, men det var de ikke.

Høres helt klart ut som disse ja.

Hun er skikkelig drøy da, hadde hun bare sagt at det er terrierblandinger fra Irland, hadde det ikke vært noe problem for så vidt.

Men det er alltid enten renrasede JRT (eh, nei!) eller blanding med Collie, Sheltie eller som nå Samojed. Uten et gramm av disse Rasene i seg, hundene ser helt identiske ut alle sammen (noen ganger selger hun en annen, Bc lignende type).

Dette er så puppy mill at det gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 508
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@tillien okei så jeg kunne ikke dy meg med den labrador-annonsen og sendte melding. Spurte hva regnr var, navn på foreldredyr og hvorfor det er forskjellig pris på kjønn/farge. Dette er svaret jeg fik

"Mor 2.3 km og far er 1.8km" Spennende! 

Så da kan ikke vi ha en sånn? Som verken er single, pensjonister eller barnefamilie? Diskriminering mot par uten barn! 

Posted Images

8 hours ago, Pixie said:

Jeg vet noen bruker hundevogn til hunder som er gamle eller har problemer med å gå, så de kan være med på tur likevel! Da kan de gå det de orker og sitte i vogna når de blir slitne, om de f.eks. har flere hunder de går med samtidig.

Det var faktisk ikke så dumt! Ser at det kan være nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Pixie said:

Jeg vet noen bruker hundevogn til hunder som er gamle eller har problemer med å gå, så de kan være med på tur likevel! Da kan de gå det de orker og sitte i vogna når de blir slitne, om de f.eks. har flere hunder de går med samtidig.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har ønsket meg vogn noen ganger, f.eks. på utstilling eller andre type stevner. Å slepe med seg diverse utstyr samtidig som man skal ha noenlunde kontroll på hunden er ikke nødvendigvis det enkleste i verden, så det blir ofte mange turer frem og tilbake til bilen. Og spesielt festlig blir det når man omtrent må parkere i en annen kommune i mangel på parkeringsplasser på stevneområdet. Da skulle jeg gitt mye for en vogn...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Midas said:

Jeg har en mistanke om at en bekjent av meg har kjøpt valper fra denne.

For endel år siden så kjøpte en bekjent omtrent et helt kull med «jrt» valper. Det var rimelig tydelig at de ikke var renraset. De kom fra utlandet et sted, men informasjonen var mangelfull. De hadde veldig korte bein, lange rygger, spesielt hode og noen av de hadde spisse ståører. De var veldig rare i kroppen. Synes det var litt merkelig å kjøpe fem valper fra et kull og. De ble solgt som renrasede JRT som jeg forstod, men det var de ikke.

 

15 hours ago, Woola said:

Denne oppdretteren «kjenner» jeg godt til. Valpene importeres fra Irland eller England, og er alltid JRT eller Patterson blandinger.

Disse valpene på bildet er ikke blandet med Samojed, det vedder jeg noen tusenlapper på altså!

Det er forresten hun jeg siktet til da jeg skrev at folk tilbyr valper og lyver om hva slags blandinger det er. Helsorte JRT, JRT-Sheltie med kropper lenger enn en JRT’s, osv.

Jeg sier ikke at personen har rett i sin "JRT" del, men husk at den JRT'en vi kjenner til er en australsk og langt mer homogen versjon enn det som finnes i UK. I UK var de inntil 2017? uregistrerte hunder av en ganske så heterogen populasjon. og mange i UK liker overhodet ikke at den "australske" kalles JRT i det hele tatt, de mener de har den ekte. Og den ekte ser ut som hummer og kanari. Ører, størrelse, kropp, kode, beinlengde alt kan variere på de hundene. 

Kan jo kikke på bildene her: https://www.pets4homes.co.uk/dog-breeds/jack-russell/
og her: http://www.britishjackrussellclub.com/terriers.html

21 hours ago, Puera said:

"Ønsker å komme i kontakt med Pomskyoppdrettere. Eventuelt eiere som kan gi med god informasjon om rasen og/eller informasjon om oppdrettere."

Pomsky??:blink::blink: Er det Pomeranian og...husky? 

Ja det er det de hevder. Og ikke aner jeg hvorfor noen vil ha den blandingen, må da være langt lettere og enklere å kjøpe en mittelspitz eller noe sånt. 
Som mye annet oppstod den først i USA som en "greie" og der er pomeranian innimellom størrelse mittelspitz i alle fall, og "husky" trenger overhodet ikke være noe reinraset bare det ser nogenlunde sånn ut.  + at noen "Pomsky" bilder som har versert mange år på internet er en finsk lapphund valp :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke til nevnte selger, men siden vi er inne på tema om JRTs utseende:

Det er jo de uregistrerte hundene avlet for jakt som er den ekte jack russell terrieren. Jack russell var, og er, en delvis hvit, britisk blandingsterrier til hijakt. Utover det kan de se ut som de vil til en viss grad. Spisse ståører er for øvrig noe som forekommer på alle rasene med V-ører, det skal ikke så mye stivere brusk til for at ørene står eller blir rosenører.

I 1990 ble en del JRTs registrert som parson jack russell i KC, det som nå heter parson russell. Den rasen som er registrert som jack russell i FCI har aldri vært brukt til noe slags arbeid, det er en ren show- og selskapshund utviklet i Australia.
Fox terrieren var den første hiterrieren til å bli registrert i KC og på få generasjoner hadde de redusert rasen til en selskapshund uten nødvendige bruksegenskaper. Det samme skjedde med PRT da den ble registrert. Det har naturligvis ikke vært særlig engasjement for å registrere den arbeidende JRTen i noen stor klubb. 

Det er ironisk at så mange er kjappe til å kommentere eksteriøret til en hund. Hunden ser ikke ut som den rasen den skal være, med påfølgende spekulasjon om raserenhet. Det er veldig lite fokus på det faktum at bruksegenskapene er like mye med på å gjøre hunden til nettopp den rasen den skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er godt kjent med JRT og dens opprinnelse altså, men det er helt forbi temaet. Denne selgeren selger ikke jakthunder.

Hun selger ikke BC’er heller, for den saks skyld, selv om de finnes i de fleste fargene og med forskjellig type ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare for hunder, denne tråden, eller? 

Bildene i annonsen ser forøvrig ikke ut som en MCO i mine øyne, den ser korthåra ut. @Wilhelmina, du har drevet med katt, har du ikke? Let opp annonsen, jeg søkte på den mest sjeldne av rasene som nevnes i teksten, hva synes du?

"Søt ung maine coon jenta søker Maine coon, Norsk skogskatt eller Tyrkisk angora mann for parring men ikke nødvendig! Andre rase er også bra for oss:) Vår flotte jenta er snart 3 år og ønsker seg et kull med kattunger."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Wilhelmina skrev:

Ikke på samme planet engang vil nå jeg si :lol:

Nei, det er forsåvidt to vidt forskjellige oppgaver. :P 

 

Men jeg fatter ikke at man setter seg ned å skriver en ØK annonse på finn om dyr. Da er du lat da, herregud sett deg ned å bla menneske ! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutes ago, Lene_S said:

Er ikke bare for hunder, denne tråden, eller? 

Bildene i annonsen ser forøvrig ikke ut som en MCO i mine øyne, den ser korthåra ut. @Wilhelmina, du har drevet med katt, har du ikke? Let opp annonsen, jeg søkte på den mest sjeldne av rasene som nevnes i teksten, hva synes du?

"Søt ung maine coon jenta søker Maine coon, Norsk skogskatt eller Tyrkisk angora mann for parring men ikke nødvendig! Andre rase er også bra for oss:) Vår flotte jenta er snart 3 år og ønsker seg et kull med kattunger."

 

Fant ikke annonsen din, men fant en annen der mor var blanding av "skogskatt" og mco. Korthåret - som er umulig med slik blanding  - og så ut som vilken solid blå huskatt som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, ChristinB skrev:

Fant ikke annonsen din, men fant en annen der mor var blanding av "skogskatt" og mco. Korthåret - som er umulig med slik blanding  - og så ut som vilken solid blå huskatt som helst.

Har sendt deg link ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Lene_S said:

Er ikke bare for hunder, denne tråden, eller? 

Bildene i annonsen ser forøvrig ikke ut som en MCO i mine øyne, den ser korthåra ut. @Wilhelmina, du har drevet med katt, har du ikke? Let opp annonsen, jeg søkte på den mest sjeldne av rasene som nevnes i teksten, hva synes du?

"Søt ung maine coon jenta søker Maine coon, Norsk skogskatt eller Tyrkisk angora mann for parring men ikke nødvendig! Andre rase er også bra for oss:) Vår flotte jenta er snart 3 år og ønsker seg et kull med kattunger."

Mystisk pelslengde på den ja, men hodet var ikke helt ulikt en ung maine coon. Tror nok allikevel ikke den var renraset, men at den kan ha litt maine coon i blodet er ikke usannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wilhelmina skrev:

Mystisk pelslengde på den ja, men hodet var ikke helt ulikt en ung maine coon. Tror nok allikevel ikke den var renraset, men at den kan ha litt maine coon i blodet er ikke usannsynlig.

Var det jeg tenkte også, spesielt det med hodet. Selv om hun er avrøyta, så synes jeg liksom hun mangler de små tegnene på at hun egentlig er semilanghår, som dusker i ørene og mellom tærne, antydning til krage osv. Slike tegn har i hvert fall mine semilanghåra i behold om sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at når hunder blir lagt ut til omplassering er alle 3-4 bildene tatt samtidig, typ 4 bilder av samme gåturen (sitte på trappa, ute i gresset, på grus, tilbake på trappa) eller 3 bilder i samme posisjon på sofaen og ett i en hundeseng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Pixie said:

Hva er greia med at når hunder blir lagt ut til omplassering er alle 3-4 bildene tatt samtidig, typ 4 bilder av samme gåturen (sitte på trappa, ute i gresset, på grus, tilbake på trappa) eller 3 bilder i samme posisjon på sofaen og ett i en hundeseng?

Det har jeg også stusset over mange ganger. At det virker som om selger har skyndet seg for å ta noen dårlige mobilbilder rett før h*n legger ut annonsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

Australian Copperdog ble godkjent i raseregisteret MDBA (Master Dog Breeders Association) i 2012 som en rase under etablering. Copper er Australsk slang for kompis. og det er akurat det som kjennetegner denne rasen, du får ikke en jakthund, vakthund eller gjeterhund, men du får en kompis. Et omfattende avlsarbeid har vært gjort for å få fram en moderne hund som trives like godt i byen som på landet, og god helse har vært i fokus. Alle Australian Copperdog som brukes i avl HD røntges, øyelyses og gentestes for kjente sykdommer.

 

Egenskaper som kjennetegner Australian Copperdog:

Den er glad.

Den elsker mennesker, og barn spesielt.

Den er svært intelligent.

Den er ikke aggresiv.

Den er sosial.

Den røyter ikke. (fleecepels)

Den er allergivennlig (fleecepels)

Den er lærevillig.

Den bruks mye som servicehund/terapihund

Den er den perfekte familiehund.

Den blir gjerne med på alle familiens aktiviteter, i skog, på vann, i båt, på skitur eller på kafé, men tar også til takke med sosialt samvær med familien.

:blink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Leveres veterinær besiktet men ikke chippet da disse rasene aldri stikker av og holder seg til eier( kun ved tyveri at dette er en liten garanti at du kan bevise at hunden er din hvis du finner den igjen) dessuten må du betale mellomlegget for å få ditt navn på hundens chip så da kan du ta det når du evt overtar hunden. Min veterinær anbefaler heller ikke vaksine såfremst du ikke skal ha pass til valpen og reise utenlands. Vaksiner er som antibiotika, kun ved behov og ikke brukt som forebyggende! Altfor mange hunder blir syk eller vaksine skadet idag og folk vet ikke om det. "

En puddel som selges for 20000. Det følger ikke med stamtavle, og hunden har underbitt. I tillegg krever selger at den som kjøper han holder kontakt. Som et krav altså, ingen ønske. Ved omplassering skal selger ha et ord med i laget, selv om du faktisk har betalt 20000 for å kjøpe denne valpen.

Det må utføres årlig rens av tenner, siden små hunder ofte må trekke tenner. Jeg tenker at de kanskje burde vurdere hvilke hunder de avler på om de allerede fra valpestadie vet at den får dårlige tenner.

 

Likte også dette fra teksten: Du bør like å kysse litt da dette er veldig berikende for hans hengivenhet ovenfor sin eier. 

  • Confused 7
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, laikamor said:

" dessuten må du betale mellomlegget for å få ditt navn på hundens chip så da kan du ta det når du evt overtar hunden.

Er det ikke slik at på hund får man første omregistrering av chippen gratis? Vet vi har diskutert dette litt i NRR, at det er litt urettferdig at det er ok på valper, når det ikke er aktuelt med det samme på kattunger..

Men jeg glemte et øyeblikk at disse kanskje ikke var NKK-registrerte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2018 at 7:21 PM, Pixie skrev:

Hva er greia med at når hunder blir lagt ut til omplassering er alle 3-4 bildene tatt samtidig, typ 4 bilder av samme gåturen (sitte på trappa, ute i gresset, på grus, tilbake på trappa) eller 3 bilder i samme posisjon på sofaen og ett i en hundeseng?

Da tenker jeg alltid at dette er en hund de nettopp har overtatt, men fort finner ut at de vil omplassere videre :hmm: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Kristin_nord said:

71E28DAF-0579-462C-BCCD-4F3ED62F3E45.jpeg

 

Er... Er dette en omplasseringsannonse? Omplasseres i en alder av 13 uker selv om hun har fått sååå mye kjærlighet og oppmerksomhet? For øvrig en spesiell blanding, synes jeg så noe om papillon og dvergpincher tidligere i tråden, men...

On 5/21/2018 at 10:31 PM, Kristin_nord said:

Men jeg fatter ikke at man setter seg ned å skriver en ØK annonse på finn om dyr. Da er du lat da, herregud sett deg ned å bla menneske ! ?

Så enig! Hadde jeg vært oppdretter hadde det ikke falt meg inn å selge til slike mennesker som ikke engang kan investere tid i å finne a) ut hva slags rase de vil ha, og b) erfarne oppdrettere som avler gode individer av denne rasen. Hvis de ikke kan bruke nok tid på dette, hvordan i alle dager har de nok tid til en hund ellers? Hvor høyt ønsker de denne hunden? Har de egentlig tenkt på at dette er en forpliktelse i 10-15 år frem i tid? 

Ser typisk en del slike annonser:

"Vi er en familie på fire som ønsker oss en hund. Mor, far, og to små på 5 og 9 år. Vi er en aktiv familie som ønsker oss en mellomstor hund som er snill med barn. Har sett på elghund, golden retriever og shiba inu, ønsker oss gjerne en av dem. Ønsker ikke hund som bjeffer, røyter eller har jaktinstinkt. Vi har tid i slutten av sommerferien. Ta kontakt hvis du tror du har valpen for oss!"

Og jeg bare... Her må noen klypes litt i armen.

image.png.45f35c2f98d22042136917f8c87bc6d4.png 

image.png.535e6d05250a23cc747c1ab8f39a6eab.png

image.png.eba600a7c8e8620381f810b18b6bf18d.png

  • Confused 2
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, idalilla skrev:

Er... Er dette en omplasseringsannonse? Omplasseres i en alder av 13 uker selv om hun har fått sååå mye kjærlighet og oppmerksomhet? For øvrig en spesiell blanding, synes jeg så noe om papillon og dvergpincher tidligere i tråden, men...

Så enig! Hadde jeg vært oppdretter hadde det ikke falt meg inn å selge til slike mennesker som ikke engang kan investere tid i å finne a) ut hva slags rase de vil ha, og b) erfarne oppdrettere som avler gode individer av denne rasen. Hvis de ikke kan bruke nok tid på dette, hvordan i alle dager har de nok tid til en hund ellers? Hvor høyt ønsker de denne hunden? Har de egentlig tenkt på at dette er en forpliktelse i 10-15 år frem i tid? 

Ser typisk en del slike annonser:

"Vi er en familie på fire som ønsker oss en hund. Mor, far, og to små på 5 og 9 år. Vi er en aktiv familie som ønsker oss en mellomstor hund som er snill med barn. Har sett på elghund, golden retriever og shiba inu, ønsker oss gjerne en av dem. Ønsker ikke hund som bjeffer, røyter eller har jaktinstinkt. Vi har tid i slutten av sommerferien. Ta kontakt hvis du tror du har valpen for oss!"

Og jeg bare... Her må noen klypes litt i armen.

image.png.45f35c2f98d22042136917f8c87bc6d4.png 

image.png.535e6d05250a23cc747c1ab8f39a6eab.png

image.png.eba600a7c8e8620381f810b18b6bf18d.png

Ja, den på 13 uker er en omplassering. Fordi den biter ungen. No shit liksom. Trening og korrigering er vel rette ordet, ikke omplassering! Stort sett alle valper på 8-13 uker biter ?

 

ja, og om du ikke gidder. Eller ikke er int i å finne en oppdretter, så flommer jo faktisk finn over av hundeannonser. Det bør jo ikke være så vanskelig ?

 

elghund og ikke jaktinnstinkt, den var ny ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...