Gå til innhold
Hundesonen.no

Flåtthalsbånd

Recommended Posts

Jeg pleier å kjøpe Scalibor flåtthalsbånd i Sverige hvert år men hvor mye koster dem i Norge? Ser de også selger dem i 6 stykker i pakken på felleskatalogen. Hadde vært kjekt med noen ekstra da hundene har mista mange før. Er det mye dyrere i Norge enn Sverige? Hvor mye koster det å dra til dyrlegen kun for å få resept?

Er litt rart å tenke på flåtthalsbånd nå da det bøtter ned med snø i mars. Men det er jo mars så.. Hehe 

Endret av Katharina

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lov å bestille Scalibor på eBay? Tenkte siden det er resept på det i Norge. Må man da sende flere bestiller som alle er under 300 kroner for å slippe toll?

Har ikke handla på eBay før eller andre utenlandske nettbutikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 5.3.2018 at 10:28 PM, Katharina skrev:

Er det lov å bestille Scalibor på eBay? Tenkte siden det er resept på det i Norge. Må man da sende flere bestiller som alle er under 300 kroner for å slippe toll?

Har ikke handla på eBay før eller andre utenlandske nettbutikker.

Jeg ville aldri ha kjøpt sånt fra ebay. Du aner ikke om det er trygt eller ikke! Hold deg langt unna. 

7 timer siden, Katharina skrev:

Er denne siden fra Norge? Usikker på om det er trygt? Lovlig? http://www.netvet.no/bestillingflott2.html

Du må vel ha resept på de gode flåtthalsbåndene i Norge? Den siden så ikke ok ut. Dra til veterinær og betal det det koster. Dessverre. Ring ned til dyrlegen og spør om de kan skrive ut en resept. Drar du ned for en time må du betale et gebyr.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Felleskjøpet selger flåtthalsbånd. Disse skal være med naturlige ingredienser.  Brukte det på hvaler i høst, fikk ikke flått iallefall.

Ikke kjøp fra ebay eller jallasider.

Endret av Lola Pagola

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt på ebay, det kan være andre ingredienser enn det som står oppført.
Jeg brukte sånn naturlig flåtthalsbånd på Midas noen ganger, det luktet ganske sterkt av det i starten, så jeg luftet det litt før jeg tok det på han, men det funket bra. Jeg har ikke brukt så mye flåttmiddel fordi det er ikke nødvendig her, men jeg er skeptisk, og ville kjøpt hos veterinær eller en godkjent forhandler om jeg skulle kjøpe medisinske halsbånd. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøpe Seresto på apotek i Sverige, og sparer mye på det i forhold til her i Norge, på den typen er det ca halv pris i alle fall. Bruker de i to år før jeg bytter, og har de innpakket i originalemballasjen gjennom vinteren. Har ikke hatt flått på noen av hundene, selv i områder med mye flått. De sitter veldig godt på, og har aldri mistet noen. Største problemet for meg er at de egentlig er litt korte til rottweileren, og kan gli opp om jeg ikke er påpasselig, men det er jo ikke pga selve låsen er for dårlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Det var det jeg tenkte meg før jeg spurte. At eBay og den andre siden er uheldige. Jeg skal kjøpe hos dyrlegen. :) eller på apoteket i Sverige.

Endret av Katharina

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt: Chivas, Asteriqz, Mio og Bonnie (ingen jeg har bestemt) Har nå: Keo, Lyn, Floss Keo var tilfeldig. Vi var på Kypros når jeg fikk beskjed at den ene ølfargede/gule ble min, på bordet sto en flaske Keo (cypriotisk øl). Så fikk det bli sånn! Han er i tillegg fra et K-kull med Meeko og Leeloo som søsken   Lyn var navngitt når jeg fikk henne. I min rase er det tradisjonelt bare brukt enstavelsesnavn, og de samme navnene går ofte igjen. Når jeg da produserte eget kull hengte jeg meg opp i at de skulle ha enstavelsesnavn, så Lyns datter Floss fikk da navnet sitt hentet fra baki stamtavla, et navn jeg lenge har likt - hun lever også opp til det   For fremtiden har jeg mange tanker, men til syvende og sist må jo hund og navn passe overens. Det blir flere bordere med enstavelsesnavn, har lyst på en Sif og en Moss en gang. Eneste jeg vet er at jeg som ‘pensjonist’ skal ha en blue roan cocker spaniel med navn Ofelia!
    • Har hatt Uno og Brownie. Det fineste navnet jeg vet på tibbe ihvertfall er Samdup (Sam til vanlig) som betyr "fullfillment of one´s wishes". 
    • Har hatt en Rocky. 
      Når vi hentet ham vurderte vi også Rambo. 

Har noen potensielle navn på liste for nestemann, men må nesten se hvilket hun passer.  Akkurat nå er hun bare tiltenkt og sterkt ønsket så tiden vil vise når det måtte bli. 
      I nær omkrets akkurat nå har jeg en Scotty og Blekk. (Også kjent som blekkie/blackie, blekkulf, snottleif, scott, langbein, fjertleif, grisen osv   ) 
      Jeg driver med foto og kunne tenkt meg en hund hetende Iso, men det er en schäfer hannhund i mitt hode.  Og det har jeg ikke planer om.  
    • Mener det ligger en lignende (samme?) dokumentar på youtube. Fant den ikke igjen nå i farten.
    • Har nå: Jatzy Kommende: Rick/Rikk Har hatt: Yoshi, Misty og Geisha 
  • Nylig opprettede emner