Gå til innhold
Hundesonen.no

Fra historien


Lene_S
 Share

Recommended Posts

Jeg driver, som kanskje noen har fått med seg, å gjennomgår de gamle protokollene til Moss og Omegn Dyrebeskyttelse. Foreningen ble startet i 1949, så det er mye gammelt stoff å gå gjennom. Alt er selvfølgelig håndskrevet, så det er en utfordring å tyde en del, men nå og da deiser jeg over avisutklipp som er limt inn. En del av disse gir et artig innblikk i dyrehold og slike ting før i tiden, og jeg tenkte at jeg her kunne dele det jeg finner som kan være interessant for Sonen-folket (hvis ingen andre en meg synes dette er spennende, så hyl ut, så holder jeg mine funn for meg selv i fremtiden ;) ).

Det første klippet fikk meg til å tenke @Djervekvinnen. Håper det kan være til litt glede for deg, og selvfølgelig andre som måtte være interesserte :)

EDIT: Glemte å skrive at dette er fra 50-tallet, står ikke nøyaktig årstall på klippet, men det ligger i den protokollen.

EDIT 2: Kan også legge til at det i 1951, på Dyrenes dag, som ble arrangert årlig, var et hundeveddeløp, det første i Moss. Helsikes innbringende, var f**nskapet også, det kom inn over 2600,- kroner, hvilket i 1951 var forbaska mye penger.

5a9d89f8c4f76_Greyhounds50-tallet.thumb.jpg.e387820bf2df92f1f0626860f9863cbc.jpg

 

 

Endret av Lene_S
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...